Citat:
Ursprungligen postat av
Solituder
Jag drack Metadon några timmar efter intag av subutex. Blev fruktansvärt dålig, så det rekommenderas inte om du inte tycker det är kul att må helt åt helvete dåligt.
Det där måste du vara helt ensam om isf, jag har gått på subuxone i över 2 år. Jag kan ta min dos på 16mg på morgonen, sen på eftermiddag/kväll kan jag hälla i mig Metadon och blir hur kickad som helst.
Vad ni inte verkar förstå i denna tråden är att:
Om du FÖRST tagit Metadon eller Heroin, så måste du vänta EX antal timmar innan du kan ta subutex/one annars blir du katastroff sjuk.. Och det beror helt på individen. Jag kan ta min subuxone dos redan 6h efter intag av både Heroin och Metadon utan att må ett dugg dåligt.
Däremot om du tagit subutex först, kan du ta Metadon precis när du vill, det krockar inte på det hållet.
Det krockar bara tvärtom alltså Först:
Metadon > Sub (du kan bli dålig om du ej väntar länge)
Sub > Metadon (Det kan du ta när du vill, det händer ingenting med din kropp)
Det är byggt på fakta av många års bruk av båda substansterna, så sluta med era foliehatt historier tack.
Däremot så kommer du inte få lika mkt effekt av metadonet om du tar det för tidigt inpå din subuxtex dos.
Har du subuxone går det även bra att skjuta heroin om du väntar cirka 6-7h, Det lilla Naloxene som finns i Subuxone har en halveringstid på 30 minuter. Så äter du låt säga 8 mg subuxone med 2mg naloxene i. Så efter 2h är det ute ur ditt system.
Nu lärde ni er en hel del.
Mvh