2012-01-12, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Förstår inte varför han skulle få abstinens om han endast testat meta en gång, kan ju omöjligt vara beroende av det?

Du förstår nog inte riktigt vad det handlar om. Läs mitt förra inlägg. Det blir en jävla krock när det sitter opiater på receptorerna som suben vill åt och man kastas som killen du citerade rakt in i en abstinens som slår det mesta. Spelar ingen roll om det är första gången man är opiatpåverkad, blir alltid samma sak. Därför måste man vänta, med heroin är väntan inte särskilt lång men det är en annan sak på metadon.

Som killen i "Swansea lovestory" sa: Kids, don't ever, EVER do that.

Det är ett misstag man inte gör mer än en gång i alla fall. Så länge man förstår sambandet, vilket inte alla gör, de fattar inte varför de plötsligt blev dödsdåliga.
Senast redigerad av DopeLife 2012-01-12 kl. 02:01.
Citera
2013-05-01, 16:34
Bannlyst
Jag har kört från Metadon till Sub efter ca 17 timmar senaste intag av metadon och jag fick ingen värsta AT. Mådde faktiskt hur bra som helst av subben, det handlar om ifall man är beroende av metadonet/heroin som man åker på acute withdrawl. Så länge man inte är beroende av Metadon så ska det vara lungt att gå över till sub, men vänta endå 20 timmar. Ifall man nu har otur.
Citera
2013-05-01, 19:14
Medlem
Mr_HiLfEs avatar
Kan säga såhär jag har nyligen legat inne för byte från Subutex till Metadon, för att få metadonet att fungera som det ska, om man har tagit Subutex en längre tid så man är "beroende" av det så måste man vänta tills man har synliga tecken på att man har abstinens (kallsvettningar, gåshud, samt stora pupiller) och samma tvärt om dvs byta från Metadon till Subutex. då kommer medicinen fungera som den ska. Man kan säkert ta det tidigare men inte få 100% effekt av den.
Citera
2013-05-02, 23:46
Medlem
Jag skjuter ju min sub, tror jag under detta dygn tagigt 16mg, utspritt underdagen, senast klockan 18:00 sen har jag en 140mg flaska Metadon, liggandes, när kan jag börja dricka den? Kan jag börja imorgon på morgonen? och ta runt 100mg? och sen fylla på med resterande 40? lr behöver jag använda iktorivil innan eller dylikt för att boosta det hela?
Citera
2013-05-03, 10:57
Medlem
Jag drack hela 140mg flaskan direkt tillsammans med 4mg ikto, fäste på bra
Citera
2013-05-03, 18:26
Medlem
Mr_HiLfEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Jag drack hela 140mg flaskan direkt tillsammans med 4mg ikto, fäste på bra

Nice hur länge har du gått på sub? för om man inte är beroende av skiten så kan man ju köra på lite hur man vill. men nodda på mannen =)
Citera
2013-05-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_HiLfE
Nice hur länge har du gått på sub? för om man inte är beroende av skiten så kan man ju köra på lite hur man vill. men nodda på mannen =)

Vid 2 tiden, hade de fått fullt fäste, o jag såg tvär horsad ut enligt dom flesta, även min mor reagerade över mitt utseende.. hon "Du får absolut inte gå på metadon om du ska vara så där sänkt" Men fick snällt förklara att jag druckit en stark dos, och att man börjar på lägre och arbetar sig uppot tills kroppen är nöjd!

hahahah
Citera
2013-07-12, 01:32
Medlem
NoOneAces avatar
Så här är det om du tagit sub under kortare eller längre tid kan man slå bort suben med heroin du behöver dock ganska stor dos den första i alla fall den slår ut subutexen sen den andra blir du flummig på , samma sak gäller med Metadon kontra Sub.
Vad du däremot ska akta dig för jävligt noga är att ta Sub för tididgt när du har metta eller heroin i kroppen för det krockar och du blir så jävla dålig så det finns inte. Vänta minst 1 dygn gärna 1 och ett halvt.
Citera
2017-06-10, 19:52
Medlem
Solituders avatar
Jag drack Metadon några timmar efter intag av subutex. Blev fruktansvärt dålig, så det rekommenderas inte om du inte tycker det är kul att må helt åt helvete dåligt.
Citera
2019-01-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Jag drack Metadon några timmar efter intag av subutex. Blev fruktansvärt dålig, så det rekommenderas inte om du inte tycker det är kul att må helt åt helvete dåligt.

Det där måste du vara helt ensam om isf, jag har gått på subuxone i över 2 år. Jag kan ta min dos på 16mg på morgonen, sen på eftermiddag/kväll kan jag hälla i mig Metadon och blir hur kickad som helst.

Vad ni inte verkar förstå i denna tråden är att:

Om du FÖRST tagit Metadon eller Heroin, så måste du vänta EX antal timmar innan du kan ta subutex/one annars blir du katastroff sjuk.. Och det beror helt på individen. Jag kan ta min subuxone dos redan 6h efter intag av både Heroin och Metadon utan att må ett dugg dåligt.

Däremot om du tagit subutex först, kan du ta Metadon precis när du vill, det krockar inte på det hållet.

Det krockar bara tvärtom alltså Först:
Metadon > Sub (du kan bli dålig om du ej väntar länge)
Sub > Metadon (Det kan du ta när du vill, det händer ingenting med din kropp)

Det är byggt på fakta av många års bruk av båda substansterna, så sluta med era foliehatt historier tack.

Däremot så kommer du inte få lika mkt effekt av metadonet om du tar det för tidigt inpå din subuxtex dos.

Har du subuxone går det även bra att skjuta heroin om du väntar cirka 6-7h, Det lilla Naloxene som finns i Subuxone har en halveringstid på 30 minuter. Så äter du låt säga 8 mg subuxone med 2mg naloxene i. Så efter 2h är det ute ur ditt system.

Nu lärde ni er en hel del.

Mvh
Citera
2019-02-01, 12:20
Medlem
bzls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalius
Det där måste du vara helt ensam om isf, jag har gått på subuxone i över 2 år. Jag kan ta min dos på 16mg på morgonen, sen på eftermiddag/kväll kan jag hälla i mig Metadon och blir hur kickad som helst.

Vad ni inte verkar förstå i denna tråden är att:

Om du FÖRST tagit Metadon eller Heroin, så måste du vänta EX antal timmar innan du kan ta subutex/one annars blir du katastroff sjuk.. Och det beror helt på individen. Jag kan ta min subuxone dos redan 6h efter intag av både Heroin och Metadon utan att må ett dugg dåligt.

Däremot om du tagit subutex först, kan du ta Metadon precis när du vill, det krockar inte på det hållet.

Det krockar bara tvärtom alltså Först:
Metadon > Sub (du kan bli dålig om du ej väntar länge)
Sub > Metadon (Det kan du ta när du vill, det händer ingenting med din kropp)

Det är byggt på fakta av många års bruk av båda substansterna, så sluta med era foliehatt historier tack.

Däremot så kommer du inte få lika mkt effekt av metadonet om du tar det för tidigt inpå din subuxtex dos.

Har du subuxone går det även bra att skjuta heroin om du väntar cirka 6-7h, Det lilla Naloxene som finns i Subuxone har en halveringstid på 30 minuter. Så äter du låt säga 8 mg subuxone med 2mg naloxene i. Så efter 2h är det ute ur ditt system.

Nu lärde ni er en hel del.

Mvh

Efter att ha gått på Metadon ca 60-80mg om dagen i 3månader så drog jag en Targiniq 40/20 nasalt av misstag, tänkte mig inte för helt enkelt. Det var mitt livs värsta upplevelse kan jag säga. 100x värre än att ta sub för tidigt inpå horse/meta. Spruta skit spya och galla ur alla hål. i en par timmar innan jag lyckades ta mig från golvet o peta i mig lite metadon. Somna som en stock o sov typ 16h efteråt. Va försiktiga där ute.
Citera
2021-10-04, 21:19
Medlem
Om kroppen är fysiskt beroende av Metadon så kommer du bli sjuk av Subutex då det är en semi aktiv agonist med stark bindning til receptorerna. Den fungerar också som en antagonist och sparkar bort andra opioider samt blockerar receptorerna.

Detta gör att folk som är beroende av enbart opiod agonister blir sjuka vid intag av Subutex då receptorerna blir prioriterade av Subutexets semi-agonister/antagonister. Är inte kroppen beroende av opioider kommer du inte krocka.

Är du beroende av heroin så brukar 12-24 timmar vara ok utan att krocka, går du på 100+ mg metadon bör du vänta minst 4 dygn. Även om du är sjuk och tar efter 3 dagar så kan du krocka och bli 5-6 gånger sjukare.

Den enda opioiden som inte blockeras fullständigt är Tramadol och Subutex intag vid fysiskt Tramadol beroende kommer inte framkalla akut avtändning.

Sen vet jag inte om Petidin, Tapentadol eller Dextropropoxifen(dexofen) blockeras då de har liknande funktion som tramadol men skiljer sig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in