2009-11-09, 20:28
Medlem
Loquors avatar
Har en klasskompis som nyligen frågade mig om jag var klar med ett visst arbete. Jag svarade Ja. Han frågade om jag kunde skicka det; (eller snarare ville ha det) så han kunde få några ideér ang arbetet.

Grejjen är att det är många reflektioner i arbetet som jag inte vill att han ska ta del av. Vad ska jag svara utan att det blir dålig stämning i klassen senare?
Ska jag skicka det till honom?
Citera
2009-11-09, 20:31
Medlem
SNIFF2s avatar
Jag skulle inte skicka arbetet. Beror på vilken nivå i skolan det är. Är det universitetsnivå skall du inte dela med dig öht!
Citera
2009-11-09, 20:31
Medlem
Nej.
Citera
2009-11-09, 20:32
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Man säger inte att man är klar... Det är tuffare också.
Citera
2009-11-09, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Man säger inte att man är klar... Det är tuffare också.

Självklart!
Citera
2009-11-09, 20:37
Medlem
Prova säg något i stil med "Grejjen är att det är många reflektioner i arbetet som jag inte vill att du ska ta del av."

Det måste han respektera.
Citera
2009-11-09, 20:41
Medlem
glhfs avatar
Du har i efterhand kommit på sådant som behöver läggas till i arbetet och vill ogärna dela med dig av något som inte är färdigt än. Sen skjuter du upp på det och säger att du inte är klar för varje gång han frågar.
Citera
2009-11-09, 20:42
Medlem
Dr.Gs avatar
Inte för att skryta men jag var en av de 2 mest "ambitiösa" (för att inte säga bästa) eleverna i klassen, vilket innebar att jag kunde skicka runt mitt arbete utan att behöva vara orolig. Detta för att läraren visste att jag inte skulle behöva kopiera ngn annan.

Varför berättar jag detta? Jo, om du är i samma ställning som jag var i kan du ju skicka arbetet till kompisen ifråga just för att inte förhållandet ska försämras.

I värsta fall kan du ju ta bort dina egna reflektioner och skicka ett ofullständigt arbete för att sedan hävda att du inte är "helt" klar än.
Citera
2009-11-09, 20:43
Medlem
BlackZodiacs avatar
Nej.
Citera
2009-11-09, 20:48
Medlem
hembränts avatar
Ta bort alla bra reflektioner, och det som du tycker är det bästa i ditt arbete. Sen kan du väl skicka det till den lille slöfocken?
Citera
2009-11-09, 20:59
Medlem
Tratts avatar
Du kan alltid ge lite tips om något du skrivigt så kan h¤n inte klaga så mycket
Citera
2009-11-09, 21:09
Medlem
Loquors avatar
Det är Svenska C. Jag är bättre än honom i skolan - ja. Men läraren har inte rättat ännu och det finns ju riisk att han åker gratis på mitt arbete om det rättas först.

Blir bara less av att bli "uttnyttjad" bara för att jag sköter skiten till skillnad från honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in