2009-11-09, 16:52
Medlem
Occultuss avatar
Som den långa rubriken säger, är det möjligt på Komvux?

MVH Occ
Citera
2009-11-09, 16:55
Medlem
peekayys avatar
Om du inte lyckades få G i matte A kommer du aldrig lyckas på B och C
Citera
2009-11-09, 16:56
Medlem
roobbes avatar
Matte A består endast av högstadiematte, de borde du väl fixa först, innan du ger dig in på MaB och C?
Citera
2009-11-09, 16:59
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus

MVH Occ
Rent teoretiskt sa ska det inte vara mojligt, eftersom att de bygger pa varandra och du soker till kurserna. Men jag vet att det hander att folk far betyg i fortsattningskurser pa gymnasiet nar kurserna kors rygg mot rygg...

Men kanske kan du be om att fa bevisa att du har kunskaperna trots att du inte har betyget?
Citera
2009-11-09, 17:06
Medlem
Ipwns avatar
Citat:

MVH Occ

Med tanke på att A-kursen i princip nästan bara är repition av det du gjorde i 9:an fast med lite svårare uppgifter tvivlar jag på att du klara varken b eller c om du inte har kunskap för matte a, då det kommer mycket nytt och du behöver baskunskaper för att klara av dem.
Citera
2009-11-09, 17:42
Medlem
BuzzBs avatar
Man kan göra ett test och se om du är "kapabel" till Matte B-C.
Citera
2009-11-09, 17:45
Medlem
Misslyckades med C men fick läsa D och E och klarade godkänt
Citera
2009-11-09, 18:20
Medlem
Occultuss avatar
Tackar för era svar, men frågan var inte om jag var kapabel eller ej, det handlar om andra saker. Kapabel ska jag nog vara. Frågan var om det går att söka kurserna utan att ha G i A-kursen.
Citera
2009-11-10, 11:08
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Tackar för era svar, men frågan var inte om jag var kapabel eller ej, det handlar om andra saker. Kapabel ska jag nog vara. Frågan var om det går att söka kurserna utan att ha G i A-kursen.
Söka kan du göra, men du kommer inte bli antagen eftersom att de bygger på varandra. Ett IG i en A-kurs innebär ett avslag vid sökandet till en B-kurs.
Citera
2009-11-10, 15:59
Medlem
Citat:

C tar upp derivata och logaritmer. Vilka skäl du än må ha för att ha failat A så räcker det inte då godkänt i A skulle min 10 åriga kusin klara utan problem.

"Utan att ha G i A-kursen" Innebär IG. För att få IG i en kurs måste du ha varit närvarande och gjort prov och så annars skulle du fått streck "-". Ergo du failade A, att plugga lite är ingen ursäkt då A är pisslätt... Judgar inte säger bara som det är, klarar du inte A har du inget i B och C att göra.
Citera
2009-11-10, 16:36
Medlem
Occultuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saint91
C tar upp derivata och logaritmer. Vilka skäl du än må ha för att ha failat A så räcker det inte då godkänt i A skulle min 10 åriga kusin klara utan problem.

"Utan att ha G i A-kursen" Innebär IG. För att få IG i en kurs måste du ha varit närvarande och gjort prov och så annars skulle du fått streck "-". Ergo du failade A, att plugga lite är ingen ursäkt då A är pisslätt... Judgar inte säger bara som det är, klarar du inte A har du inget i B och C att göra.

Okej. Tack för ditt svar. Har nämligen missat mycket på period 5 (komvux) pga olika skäl, och kursen e bara den perioden, till 27e december. Jag får helt enkelt steppa upp mitt game och plugga hemma hårdare för att klara de två kommande proven. Ville mest se vad möjligheterna var om man råkade missa eller annat. Jag har redan sökt för hela nästa termin, B och C. Får jobba på. Tack för era svar!
Citera
2009-11-10, 18:21
Medlem
Danni33s avatar
Citat:

MVH Occ

Vissa säger att man inte kan det, men jag fick IG i Matte A på gymnasiet men läste ändå Matte B. Tyckte Matte B var mycket lättare. A är ändå bara som repetitioner från högstadiet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in