Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
HAHA, det borde vara billigare för dig att köpa en kossa och mjölka själv! Personligen så köper jag 3-4l max per vecka. Hade köpt mer om jag inte drack så förbolt mycket cola-light!
Detta har faktiskt en kassörska på ICA föreslagit.
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
kanske 3 liter i veckan...4 ev.
jag dricker mest vatten, har även småtetror med juice hemma.
Men varför ger du katterna mjölk? det är itne bra för dem, dert verkar oerhört dumt, laktosen i är inte bra för dears tamsystem och deras kroppar, det finns speciell kattmjölk där det skadliga har tagits bort.
Japp, jag vet, men kattmjölk är bara onödigt dyrt, kostar typ 25kr per 2 dl. Ett tag körde vi med laktosfri mellanmjölk, men det gillade inte katterna. Så det fick bli vanlig mjölk.
Citat:
Ursprungligen postat av ake
Blir väl en 20 liter här kanske, på 3 personer..och jag dricker nog 10-12 minst.
Mjölk är kool

Okej, ungefär lika mycket som hos mig då.
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Mitt kylskåp skulle nog inte rymma 40 liter mjölk.
Då skulle man ju få flytta pilsnern.
Jag dricker rätt mycket mjölk ,8-9 liter i veckan ,kanske men jag handlar betydligt oftare
än en gång i veckan och jag bor ensam.
Ok. Vi har faktiskt två kylskåp. Ett i köket och ett ute i tvättstugan där vi har varor som inte används så ofta eller om vi helt enkelt behöver lagra något för ett par dagar. Där finns också mjölken som inte får plats i kylen i köket.
Härligt att se att jag inte är ensam om mitt mjölkdrickande. Förövrigt har jag dragit ner på mitt drickande, avslutar kvällen innan jag går och lägger mig med ett glas vatten iställlt för mjölk. Men jag förbrukar fortfarande ca 2 - 3 liter om dagen.