2011-02-15, 16:50
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nu består iofs den vanliga Svenssons resonemang av ett "Vad tror han att jag har?" medans Isildur1s antagligen ligger lite mer åt "Vad tror han att jag tror att han tror att jag tror att han tror att jag tror att han tror att jag tror att han tror att jag tror att han tror jag har?". Poker är ganska enkelt på ytan, men det är mycket psykologi som inte framgår av en handhistorik. Speciellt när du inte har deras reads på varandra med i bilden.

Viktor verkar jaga den där sjuka synen som får honom helgonförklarad.
Citera
2011-02-15, 20:08
Bannlyst
Visst stämmer det att Viktor hade en blogg där han skrev sina vinster, förluster tankar oavsett men sen tog bort när han blev mer känd

Kan man inte cacha bloggen på nåt sett? Eller vafan det nu heter? Ingen som har kvar inlägg från bloggen?
Citera
2011-02-15, 20:34
Medlem
Juntaneinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyeFartedLOL
Visst stämmer det att Viktor hade en blogg där han skrev sina vinster, förluster tankar oavsett men sen tog bort när han blev mer känd

Kan man inte cacha bloggen på nåt sett? Eller vafan det nu heter? Ingen som har kvar inlägg från bloggen?

Är det den här du menar? http://isildur1blog.blogspot.com/
Blom har inte skrivit den. Det är luckyjim som har skapat den för att locka folk till gutshot.com.
Citera
2011-02-15, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juntaneinen
Är det den här du menar? http://isildur1blog.blogspot.com/
Blom har inte skrivit den. Det är luckyjim som har skapat den för att locka folk till gutshot.com.

nej, har för mig att den hette blom90. det var från blogspot också
Citera
2011-02-15, 20:43
Medlem
codRs avatar
Citat:

Viktor har aldrig haft någon blogg.
Citera
2011-02-15, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av codR
Viktor har aldrig haft någon blogg.

Är du helt 100%? Alltså så säker som det bara går?

Hittade bloggen förövrigt. https://www.flashback.org/t821481p4
Tror knappast nån skulle göra en fejkblogg på Viktor så tidigt
Senast redigerad av EyeFartedLOL 2011-02-15 kl. 21:05.
Citera
2011-02-15, 23:03
Medlem
codRs avatar
Citat:
Är du helt 100%? Alltså så säker som det bara går?

Hittade bloggen förövrigt. https://www.flashback.org/t821481p4
Tror knappast nån skulle göra en fejkblogg på Viktor så tidigt

Han har aldrig haft någon blogg, det var någon annan som la upp den där i hans namn. Hans bror är den enda som bloggar för expressen.
Citera
2011-02-16, 08:45
Medlem
Retorikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Din okunnighet gör att du tror att det handlar om tur/otur. Det handlar om att variera sina händer såpass att man får betalt när man har bra händer och får motståndaren att lägga sig när man är tom. Om du resonerar likadant om fotboll så är det egentligen bara en massa tur. Du ska stå på rätt ställe bara, sen sparkar du bara in bollen. Men det finns lite mer än så bakom spelet, eller hur?
Om man ska resonera på det viset så kan de ju spela som idioter. Visst förstår jag att det går undan vid HU på flera bord samtidigt och att det inte räcker med ABC på den nivån men en del utspel är i sig svåra att försvara.
Citera
2011-02-16, 11:12
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Citat:

Det va någon annan som skrev sen bloggen. Fick ett mail av den personen, han ville att jag skulle hjälpa till att skriva om Blom90.
Svaret blev NEJ
Citera
2011-02-16, 11:12
Medlem
inget märkligt alls med Q3 handen. motståndaren har tagit en märklig linje, rätt troligt att viktor bedömmer det som att motståndarens range består av stål/luft där stål är kraftigt viktat åt QJ och luft åt high card, viktor har en av damerna och vilket gör att motståndaren relativt ofta kommer ha luft.
Citera
2011-02-16, 14:15
Medlem
Retorikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettig
inget märkligt alls med Q3 handen. motståndaren har tagit en märklig linje, rätt troligt att viktor bedömmer det som att motståndarens range består av stål/luft där stål är kraftigt viktat åt QJ och luft åt high card, viktor har en av damerna och vilket gör att motståndaren relativt ofta kommer ha luft.
Man ska inte glömma att även motståndaren tänker och om han då tror att Viktor resonerar precis sådär så är han ju inte dummare än att han försöker utnyttja det. Det jobbiga på den nivån är att tänket nog ofta blir "överbearbetat" som en pedantisk tavla . Till slut vet de varken ut eller in och i ett sådant töcken avgörs nästan alla händer enbart av kortutfallet.
Senast redigerad av Retorikern 2011-02-16 kl. 14:24.
Citera
2011-02-16, 15:32
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retorikern
Man ska inte glömma att även motståndaren tänker och om han då tror att Viktor resonerar precis sådär så är han ju inte dummare än att han försöker utnyttja det. Det jobbiga på den nivån är att tänket nog ofta blir "överbearbetat" som en pedantisk tavla . Till slut vet de varken ut eller in och i ett sådant töcken avgörs nästan alla händer enbart av kortutfallet.
Nu är det väl så att de flesta händer inte ens går till showdown och då spelar det ju ingen roll vad de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in