2009-11-09, 00:39
Medlem
Hej!
Datorn krashade precis, å jag ska åka till Österrike och jobba hela vintern om mindre än 8 timmar så det är verkligen panik nu.

Kör XP Home edition och d vill helt enkelt inte starta upp, den gör kontroll av ramminnet och visar lista över datorns komponenter, därefter står det "press esc to boot" och sedan räknar den ner från 10 till 0, och efter det blir allt svart och det händer inget alls.

Innan jag stängde av datorn så hade jag lite bråttom och drog ut den externa hårddisken utan att köra "säker borttagning av maskinvara" kan det ha något med saken att göra?

Tacksam för alla svar!
Citera
2009-11-09, 00:41
Medlem
357mags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmqvist
Hej!
Datorn krashade precis, å jag ska åka till Österrike och jobba hela vintern om mindre än 8 timmar så det är verkligen panik nu.

Kör XP Home edition och d vill helt enkelt inte starta upp, den gör kontroll av ramminnet och visar lista över datorns komponenter, därefter står det "press esc to boot" och sedan räknar den ner från 10 till 0, och efter det blir allt svart och det händer inget alls.

Innan jag stängde av datorn så hade jag lite bråttom och drog ut den externa hårddisken utan att köra "säker borttagning av maskinvara" kan det ha något med saken att göra?

Tacksam för alla svar!
Prova starta om den i felsäkert läge och gör sen en systemåterställning
Citera
2009-11-09, 00:56
Medlem
Jag har inte lyckats starta upp den i felsäkert läge, trycker upprepade gånger på F8 under hela uppstarten men inget händer.
Citera
2009-11-09, 02:03
Medlem
Ta med dig installationsskivan till Österrike och installera om det. Möjligtvis behöver du köpa ny hårddisk om den har kraschat helt.
Citera
2009-11-09, 02:21
Medlem
Problem löst!

Körde först den här guiden:
http://www.svenskamagic.com/forumet/topic.php?ID=82745

och sen denna:
http://support.microsoft.com/?scid=k...7545&x=13&y=17

Men stort tack till er som försökte hjälpa till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in