2009-11-09, 00:38
Medlem
Hallå, det är så att jag går sista året på gymnasiet. Jag har lite att ta igen från de 2 tidigare åren. Läget är så att jag är så förbannat less på skolan, har ingen lust att gå dit överhuvudtaget, så rått klimat + att min närvaro detta år i princip är obefintlig så det kommer bli ett slag i mitt psyke att få ta igen allt.

Jag funderar på att läsa igen lite av de ämnena jag ligger efter i sen de tidigare åren. Min fråga är om jag kan gå ut ur gymnasiet med det? Hur fungerar detta här med slutbetyg osv?

Jag går på en praktisk linje, så jag är på praktik 3 dagar i veckan. Jag kommer få ett fint CV från min praktikplats där jag sommarjobbet/lovjobbat, det vet jag. Så jag undrar hur det blir när jag söker jobb, snackade med en snubbe på min praktikplats som sa att han aldrig har behövt visa sina gymnasiebetyg när han sökt jobb osv. Hur har det varit för er när ni sökt praktiska jobb? Jag ska söka jobb i Oslo.

Så, tror ni min praktikmerit räcker för att få ett jobb i norge?
Citera
2009-11-09, 00:49
Bannlyst
Jag har hört att det är svårare att få jobb i Norge. Men ska du te x jobba på ICA eller något kmr du ju knappast behöva bra betyg. Har en polare som jobbar på COOP han gick ut gymnasiet med typ 5/20 i snitt...
Citera
2009-11-09, 00:56
Medlem
Nja, inte primärt, kan ta vad som helst till en början, men min inriktning hade varit nice. Min inriktning = Industri - Svets. Glömde nämna tidigare!
Citera
2009-11-09, 01:38
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourning
Nja, inte primärt, kan ta vad som helst till en början, men min inriktning hade varit nice. Min inriktning = Industri - Svets. Glömde nämna tidigare!

Då kommer de vilja se betyg. Men så länge du har bra i svetsämnena så är det lugnt (de bryr sig knappast om svenska eller engelska)...
Citera
2009-11-09, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Då kommer de vilja se betyg. Men så länge du har bra i svetsämnena så är det lugnt (de bryr sig knappast om svenska eller engelska)...

Ok, så om jag skaffar bra betyg inom inriktningsämnena som jag kan visa upp så kommer de alltså kunna bortse från att jag inte har fullständig
gymnasiekompetens?

Tack för svaret.
Citera
2009-11-09, 14:10
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourning
Ok, så om jag skaffar bra betyg inom inriktningsämnena som jag kan visa upp så kommer de alltså kunna bortse från att jag inte har fullständig
gymnasiekompetens?

Tack för svaret.

Är nog lite skillnad på arbetsgivare till arbetsgivare... Men om du är en duktig svetsare så anställer de dig antagligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in