2009-11-08, 22:53
Medlem
Adamhcs avatar
Hej! Många supportrar till DIV.1 Lagen i Sverige tror att ettan o AS är jämlika iallafall botten på AS och toppen på ettan. Många div1 supportrar tror att dom har goda möjligheter att gå upp t.ex: Skövde, Mariestad, Tingsryd, Vita hästen, Asplöven, Kiruna, Skåre.
Dessa lags supportrar är övertygade om att toppen på ettan och botten på AS är jämn, så jag undrar vad tror ni? Har div1 lagen något att komma med när det blir eventuellt kval?
Själv tror jag det enda laget med liten chans är väl Tingsryd Fast dom har ju en tendens att vara sämst när det gäller.
Så, vad tror du?
Citera
2009-11-09, 00:34
Medlem
Tror nog de blir tuffare än på länge att gå upp iår.
Tingsryd känner väll just nu som de med bäst chans. Fortsätter Karlskrona med bra värvningar tror jag de kan hota också.

Men borde inte dehär diskuteras i div.1 tråden egentligen?
Citera
2009-11-09, 09:05
Medlem
Adamhcs avatar
Jo iochförsig. Mod kan väl låsa/flytta tråden.
Men som du säger så har taif bäst chans. KHK Tror jag inte ett dugg på. Isåfall tror jag mer på huddinge.
Citera
2009-11-09, 16:05
Medlem
Har visserligen inte sett så många div.1 lag iår. Har väll bara sett Skåre, Vita Hästen och Karlskrona egentligen. Men utav dessa så var karlskrona det klart bästa laget.
Dessutom tycker jag de gjort två bra värvningar nu under uppehållet.
Men men, som det känns nu så är väll hotet underifrån Tingsryd. Men då krävs det också att det finns något allsvenskt lag som är tillräckligt dåligt för att trilla ur och det är jag tveksam till om de finns i dagsläget.
Men vi får se hur det går för Örebro nu framöver, deras defensiv har ju varit under all kritik. Trojas extremt dåliga bortaspel gör väll att de kan få det tufft med. Annars har jag svårt att se vilka som skulle kunna trilla ur..
Citera
2009-11-10, 11:50
Medlem
Manmothers avatar
Man kan inte bara skriva div 1 heller som om det vore en och samma serie. Det skiljer så oerhört mycket från A-F. Ett lag i div 1B skulle t.ex. få storpisk om dom mött lag från div 1F
Citera
2009-11-10, 13:16
Medlem
Adamhcs avatar
Det finnst ju ett par bra lag i alla serier. T.ex sthlm har ju väsby, huddinge.
Tänk vilken jävla klass div 1 hade haft om man gjorde om serie systemet till 3 serier. norra södra östra. Skulle inte finnas några stryk gäng längre då. Kan garrantera att det hade vart världens bästa 3e liga isf.
Bort med lag som, västervik, sunne, trångsunda och vad alla lag heter. Då skulle det inte finnas 10-0 matcher längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in