Hej,
Har pratat lite om punkförbränning här på flashback och dem flesta burkar oftast skrivs "det går inte att punkförbränna"
Efter att ha läst länkarna där nere så vet jag inte vad jag ska tro,
Hej,
Har pratat lite om punkförbränning här på flashback och dem flesta burkar oftast skrivs "det går inte att punkförbränna"
Efter att ha läst länkarna där nere så vet jag inte vad jag ska tro,
Funkar det att punktförbränna JA eller Nej? och om det funkar, hur skulle man punktförbränna tex benen (vaderna, låren, rumpan)
Du kan punktförbränna så det blir mätbart, alltså forskare som ser på cellnivå hittar små skillnader. Så säg att du gör 5000 crunches extra över en månad, då kanske om du har tur så har det tagit några gram. Vad gör några gram när viktnedgången är på några kg? Inget, så rent synbart eller ens i närheten av märkbart kan du inte punktförbränna, dock kan du MÄTBART punktförbränna. Alltså inte värt det.
Så vitt jag vet är punktförbränning ingen myt, dock sker det endast under den aktiva träningstiden. Medan du kör magträning förbränner mer fett på just det området, däremot jämnas det ut över ett dygn så i längden går det inte att förbränna fett på just magen ;D
Eh, varför skulle du bränna mer på magen under exv. crunches? Du bränner ju förmodligen det du ätit den närmsta tiden, inte fettet på kroppen. Varför skulle det ta mer på magfettet att träna magen?
Eh, varför skulle du bränna mer på magen under exv. crunches? Du bränner ju förmodligen det du ätit den närmsta tiden, inte fettet på kroppen. Varför skulle det ta mer på magfettet att träna magen?
För att det gör det? Dock endast mätbart! Fettförbränningen pågår hela tiden, så även fettinlagringen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!