Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Ja, som ovanstående så måste jag börja våga ta initiativ. Jag har aldrig tagit några "viktiga" initiativ. Saken är den att jag är väldigt duktigt på det jag gör, osv men ändå vågar jag inte ta initiativ.
Mina lärare i skolan skrev att jag måste våga lita på min instinkt och det har gått 3 år sen och jag litar fortfarande inte på min instinkt. Detta drabbar mina studier, arbeten, förhållanden osv...
Sist jag praktiserade sa de att jag var jättetrevlig, jättebra, trevlig mot kunderna, osv men jag hade fått så mycket högre omdöme om jag hade tagit initiativ. Samma med min matematiklärare, han säger att jag måste börja våga ta initiativ att jag räknar bra (läser C) osv men jag måste börja våga!
Jag vet inte, jag sökte runt lite på internet men det uppkom trådar endast med samband i förhållanden osv. inte riktigt vad jag är intresserad över just nu så därför startade jag en ny tråd.
Då undrar jag följande: Någon som har varit i min sits? Bör jag uppsöka en psykolog?
Känner igen det där. Tror inte att det är fel på dig, utan vår generation. Många har det så inbyggt i sig att man inte får göra något längre utan att fråga först. Så när en frågar något på jobbet så vill man göra det för att göra saker rätt. Men de äldre uppfattar det som brist på initiativförmåga.
Jag blev så trött på det att jag till slut slutade att fråga något. Nu brukar folk runt om mig säga att jag är så jävla initiativtagande att jag får andra att känna sig dåliga. Så det va inte bra de heller
Så tycker inte att psykolog är något som skulle ge dig mervärde om du inte själv känner att det kunde ge dig något.