2009-11-08, 10:08
Bannlyst
Jag kom in på GSU HV i Januari som ligger på 90 timmar, och jag undrar ifall nån vet om de ger ut Vu1 utbildning då? Jag har hört att de som gör vanliga lumpen får det som bevakningssoldat, är det samma för GSU hv då?

Undrar för det kan vara bra ifall man vill söka jobb inom bevakning.
Citera
2009-11-08, 11:27
Medlem
Det ä GSU... inte befattningsutb...
Citera
2009-11-08, 15:57
Medlem
swazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsbofink
och jag undrar ifall nån vet om de ger ut Vu1 utbildning då? Jag har hört att de som gör vanliga lumpen får det som bevakningssoldat, är det samma för GSU hv då?

I de fall det ingår en Vu1 utbildning i bevakningssoldatutbildningarna är det för att ge utbildningen ett civilt meritvärde. Det finns inget som helst intresse att försöka ge något civilt meritvärde i GSU-HV utbildningen utan enbart pressa in så mycket utbildning för HV som möjligt på den korta tiden som erbjuds.

Citat:
Ursprungligen postat av skoggy
Det ä GSU... inte befattningsutb...

I och med den motsvarar ca 4 månaders militär utbildning (enligt HV själva) och inte följs av någon regelrätt befattningsutbildning så kan man anta att det finns en del befattningsutbildning i utbildningen. Befattningen man får efter genomförd utbildning är ju Hemvärnssoldat och där är det ju lämpligt att kunna lite utöver det som ingår i en GSU, exempelvis eskort och hundtjänst.
Citera
2009-11-08, 16:33
Bannlyst
Du kommer få skyddsvaktsutbildning, dessutom är den betydligt längre än 90 timmar. Snarare 3 månader.
Citera
2009-11-08, 17:02
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Du kommer få skyddsvaktsutbildning, dessutom är den betydligt längre än 90 timmar. Snarare 3 månader.
Nää, tror vi gjorde skyddsvaktsutbildningen på 1 vecka.
Citera
2009-11-08, 18:07
Bannlyst
jag syftade på hela GSU'n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här