2009-11-08, 01:52
Medlem
Tjaba! jag e lite förvirrad, vil ha bra savr..

1.vissa personer säger att man får Bonus efter hurmånga år man har haft körkort.
alltså att jag får full bonus när jag har haft körkort i ett ex antal år (utan skada d.v.s), så det lönar sig till 100% o stälal den på farsan?

2.och vissa säger att man börjar att få bonus när man skriver bilen på sig själv, och då börjar att byga upp bonus, och de skulel ju typ dröja 5-6år, innan det ens är en ide att börja byga på. eller är det första? vad gäller?
Citera
2009-11-08, 02:33
Medlem
Det sista gäller.
Citera
2009-11-08, 08:57
Medlem
Du börjar samla bonus när du har en bil försäkrad på dig. Sen att det inte skulle vara värt att samla den från början är bara idiotiskt påstående. Antar att det andra alternativet är att låta mor/far stå på bilen och därmed få NOLL i ersättning vid ev. olycka. Visst, är valet mellan 5000 i premie per år och ett par hundra tusen kronor i skuld till olika personer så är det lätt.
Citera
2009-11-08, 09:08
Medlem
Förhandlade själv till mig full bonus direkt vid 18års ålder och första bil.
Alltså denna bonus är inget man nödvändigtvis måste bygga upp under ett visst antal år!
Citera
2009-11-08, 13:43
Medlem
Megaforces avatar
Varje försäkringsbolag har egna regler för bonus. De gamla defacto-reglerna för bonus som fanns förr finns inte kvar.

Idag är det två faktorer som beräknar bonusen hos de flesta försäkringsbolag och det är antal år sen man tog körkort senast + antal skadefria år.

Förlorar man körkortet och sen tar den igen så räknas det alltså från när man tog körkortet igen.

En del bolag ger full bonus på skadefria år direkt.

Antal år skiljer sig också, vissa bolag har en trappa upp till 30 år, andra bara 20 år.
Citera
2009-11-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Förhandlade själv till mig full bonus direkt vid 18års ålder och första bil.
Alltså denna bonus är inget man nödvändigtvis måste bygga upp under ett visst antal år!

var det länge sen? vilket bolag vardet? vilken bil?

för mig är det högaktuellt i att skriva ne bil på mig om de skulel gå för sig, en saab 9000 Turbo.. baar trafik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in