Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 21:36
  #16693
Medlem
Går på PHS Växjö. Ingen person har avskilts eller avslutat utbildningen pga inte kunnat trycka av. Vissa personer har haft problem med att trycka av. Dels för vapnet inte är rätt för dom och vissa är inte tillräckligt starka. De som inte är tillräckligt starka får ett snabbt träningsprogram för att stärka upp handleden och vips de klarar det.

De som avskiljts/avslutat har gjort det av andra anledningar. Detta är info jag fått från skjutinstruktörerna på Phs.
Citera
2018-04-16, 21:38
  #16694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creakor1
Går på PHS Växjö. Ingen person har avskilts eller avslutat utbildningen pga inte kunnat trycka av. Vissa personer har haft problem med att trycka av. Dels för vapnet inte är rätt för dom och vissa är inte tillräckligt starka. De som inte är tillräckligt starka får ett snabbt träningsprogram för att stärka upp handleden och vips de klarar det.

De som avskiljts/avslutat har gjort det av andra anledningar. Detta är info jag fått från skjutinstruktörerna på Phs.
Tack för klargörandet! Som sagt så lät det ytterst märkligt och jag tycker Kronqvist uttalande (må vara ett citat lyft ur sitt sammanhang av journalisten) spädde på missförståndet ytterligare.
Citera
2018-04-16, 21:42
  #16695
Medlem
Efter att man varit straffad en gång i sitt liv, räknas man då som straffad resten av livet eller försvinner det någon gång?
Citera
2018-04-16, 21:48
  #16696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Tack för klargörandet! Som sagt så lät det ytterst märkligt och jag tycker Kronqvist uttalande (må vara ett citat lyft ur sitt sammanhang av journalisten) spädde på missförståndet ytterligare.
Instämmer. Tycker med det spädde på. Kronqvist brukar vara mycket tydlig så känns som journalisten har vridit och vänt orden
Citera
2018-04-16, 22:19
  #16697
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Efter att man varit straffad en gång i sitt liv, räknas man då som straffad resten av livet eller försvinner det någon gång?

Gallras efter en viss tid efter avtjänat straff. Regleras i lagen om belastningsregister. Varierar beroende på brott och påföljd men mellan 5 och 10 år, om jag inte missminner mig.
Citera
2018-04-16, 23:31
  #16698
Medlem
Jag åkte på E4an för nån dag sen och det stod en polisbil mellan filerna, typ där utryckningsfordon kan vända på motorvägen. Jag såg dock inte polisbilen förrän jag bara var några meter från polisbilen och vet med mig att jag körde lite väl fort. Har dom utrustning så att han kan ha kollat hastigheten och att jag får nåt i brevlådan om några dagar? Det var ingen utanför bilen utan dom satt inne i bilen. Tack
Citera
2018-04-16, 23:39
  #16699
Medlem
Alvanas avatar
Har en släkting som hittades död i sitt hem för en tid sedan. Först var polisen mjuk och kommunikativ men det ändrades snart. Efter några dagar spärrades huset av och det var locket på. Begravningen var för ca 2 veckor sen men vi har inte fått veta dödsorsak än. Är detta standarddörfarande eller kan det finnas misstanke om brott?
Citera
2018-04-17, 22:16
  #16700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvana
Har en släkting som hittades död i sitt hem för en tid sedan. Först var polisen mjuk och kommunikativ men det ändrades snart. Efter några dagar spärrades huset av och det var locket på. Begravningen var för ca 2 veckor sen men vi har inte fått veta dödsorsak än. Är detta standarddörfarande eller kan det finnas misstanke om brott?

Det är mer att om det är något som helst tvivel om att det inte är ett naturligt dödsfall så görs det en undersökning. Det sker relativt ofta, och då spärras det av osv osv.
Citera
2018-04-17, 22:19
  #16701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reppan
Jag åkte på E4an för nån dag sen och det stod en polisbil mellan filerna, typ där utryckningsfordon kan vända på motorvägen. Jag såg dock inte polisbilen förrän jag bara var några meter från polisbilen och vet med mig att jag körde lite väl fort. Har dom utrustning så att han kan ha kollat hastigheten och att jag får nåt i brevlådan om några dagar? Det var ingen utanför bilen utan dom satt inne i bilen. Tack

De har vanligtvis utrustning för att kunna mäta, men då stannar de dig direkt efteråt.
Det finns/fanns bilar där de byggt in en fartkamera, men de är sällsynta, om de ens finns kvar i bruk.

Så oddsen att du skulle få ett brev hem om det är relativt låg.
Citera
2018-04-19, 10:57
  #16702
Medlem
JustZlatans avatar
Varje dag hör och ser jag bilar som kör runt med dubbdäck i Stockholm. Varför bötfäller ni dom inte?
Citera
2018-04-19, 11:04
  #16703
Medlem
Deadmantalkings avatar
Hur pass exkriminell kan man vara och ändå bli polis? Typ drogförflutet, gängmedlem, snattare m.m.
Citera
2018-04-19, 19:24
  #16704
Medlem
Caimens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varje dag hör och ser jag bilar som kör runt med dubbdäck i Stockholm. Varför bötfäller ni dom inte?
Hur vet du att vi inte gör det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback