2009-11-15, 18:04
Medlem
Backsippas avatar
Edward i P3

Herr Blom är med i Morronpasset imorgon. http://www.tv8.se/blog/edward-blom/2009/11/14/pa-mandag-morgon-klockan-800-aer-jag-i-p3s-morgonpasset
Citera
2009-11-22, 17:12
Medlem
ayanamiis avatar
Han är en riktigt skön stekare!
Senast redigerad av ayanamii 2009-11-22 kl. 17:15.
Citera
2009-11-22, 20:24
Medlem
Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurraC
Kan ju ha varit så också att producenten dragit en vals för dig.
Så länge Blom pratar och för sig på det bögiga vis han gör så kommer han att vara bög i min värld och det är jävligt viktigt om han är bög eller inte eftersom det är ganska tragiskt att bögar måste likt kvinnor och invandrare tydligen måste inkvoteras i svensk tv.

Edvard är en rolig figur som verkligen lyfter programet, att knegare som du inte uppsattar programet är inget förvånande. Sånna som du ska veta sin plats och hålla tyst.
Citera
2009-12-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurraC
Kan ju ha varit så också att producenten dragit en vals för dig.
Så länge Blom pratar och för sig på det bögiga vis han gör så kommer han att vara bög i min värld och det är jävligt viktigt om han är bög eller inte eftersom det är ganska tragiskt att bögar måste likt kvinnor och invandrare tydligen måste inkvoteras i svensk tv.

Jag upplever inte att det är direkt "bögigt".

Jag upplever snarare att han pratar och för sig som en riktigt gammeldags, insnöad överallmänbildad akademiker (trodde faktiskt inte att det fanns sådanna längre).
En som har spenderat hela sin ungdomstid i en massa obskyra studentföreningar och på nationer. Förmodligen har han enbart vistats i akademiska kretsar hela livet igenom och blivit som han blivit.

Yngre människor idag har nog ALDRIG under uppväxten kommit i kontakt med en verkligt bildad människa, de tror då att alla som avviker lite är bögar!

Jag är övertygad om att "professor Blom" inte alls hade framstått som särskilt udda om han hade dykt upp i rutan för sådär en fyrtio år sedan. Då hade han nog passat in i bilden av en uppsala-akademiker gaska väl.
Sen var nog människorna förr vana vid "orginal" och människor med "personlighet" på ett annat sätt. Idag är allt så mainstream och ingen tillåts att riktigt avvika från normen, vilket är tråkigt och kanske också lite farligt.

Sen var han gisningsvis kass i idrott redan i ettan och totalt ratatad av alla tjejer i hans närhet genom hela uppväxten, något som han kanske överkompenserade genom att vara bra på annat.. som att läsa böcker exempelvis!

Jag har faktiskt aldrig upplevt att han skulle vara bög. Men han är nog garanterat oskuld!
Senast redigerad av Macke85 2009-12-07 kl. 16:05.
Citera
2009-12-07, 16:19
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Hur stor lägenhet?
Hur många trappor?
Hyresrätt eller bostadsrätt?

Den där länken svarar ju inte direkt på några frågor annat än att han bor i stan.

Bostadrätt. Troligtvis en 2:a....
Citera
2009-12-07, 18:08
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jag upplever inte att det är direkt "bögigt".

Jag upplever snarare att han pratar och för sig som en riktigt gammeldags, insnöad överallmänbildad akademiker (trodde faktiskt inte att det fanns sådanna längre).
En som har spenderat hela sin ungdomstid i en massa obskyra studentföreningar och på nationer. Förmodligen har han enbart vistats i akademiska kretsar hela livet igenom och blivit som han blivit.

Yngre människor idag har nog ALDRIG under uppväxten kommit i kontakt med en verkligt bildad människa, de tror då att alla som avviker lite är bögar!

Jag är övertygad om att "professor Blom" inte alls hade framstått som särskilt udda om han hade dykt upp i rutan för sådär en fyrtio år sedan. Då hade han nog passat in i bilden av en uppsala-akademiker gaska väl.
Sen var nog människorna förr vana vid "orginal" och människor med "personlighet" på ett annat sätt. Idag är allt så mainstream och ingen tillåts att riktigt avvika från normen, vilket är tråkigt och kanske också lite farligt.

Sen var han gisningsvis kass i idrott redan i ettan och totalt ratatad av alla tjejer i hans närhet genom hela uppväxten, något som han kanske överkompenserade genom att vara bra på annat.. som att läsa böcker exempelvis!

Jag har faktiskt aldrig upplevt att han skulle vara bög. Men han är nog garanterat oskuld!

Bra skrivet
Citera
2009-12-07, 19:09
Medlem
dandifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Bostadrätt. Troligtvis en 2:a....

Kollar man på herr Bloms facebook statusuppdateringar, så ser man att han bor i en hyresrätt då han sagt någonting i stil med att det är hemskt jobbigt att han måste städa trappuppgången en gång per år för att hans hyresrättsförening vill spara pengar.
Citera
2009-12-07, 20:33
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandified
Kollar man på herr Bloms facebook statusuppdateringar, så ser man att han bor i en hyresrätt då han sagt någonting i stil med att det är hemskt jobbigt att han måste städa trappuppgången en gång per år för att hans hyresrättsförening vill spara pengar.

Kan du då förklara för oss okunniga vad en hyresrättsförening är för något?
Citera
2009-12-07, 21:23
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlige Harry
Kan du då förklara för oss okunniga vad en hyresrättsförening är för något?

en privat hyresvärd som tvingar sina hyresgäster att städa en gång per år när han vill spara in på julpengar till julklappar
för han har ju lite liten backup ..
Citera
2009-12-08, 15:21
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandified

Bostadsrättsföreningen Pontonen 4
Citera
2009-12-08, 15:27
Medlem
Jag blir glad av att se programmet. I detta förnedringstv:s förlovade tidevarv
är Edvard Blom en oas i öknen. Heders Edvard.
Citera
2009-12-08, 16:38
Medlem
dandifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Bostadsrättsföreningen Pontonen 4
Då är det väl herr Blom som skrivit fel.. Jag ber om ursäkt å herr Bloms vägnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto