jag hittade Edward puffande på en rätt manlig cigarr vid ett öppet fönster och frågade vad han gjorde (jaa, en rätt korkad fråga ) och han svarade glatt att han smuttade på en konjak, puffade cigarr och funderade på en dikt av Stagnelius (om jag minns rätt).
Inte direkt det svar jag förväntade mig.
Den var manlig till formatet bara, får vi hoppas, för först gav det där mig rätt äckliga bilder i huvudet
Tittade precis på avsnittet från Vadstena. Det är fantastiskt - både lärdom om underhållning. Jävla kul idé att ha Hans Vilius som speaker i början och slutet. Den största någonsin i svensk tv-historia!
Edward Blom förtjänar ett program med riktigt hög budget i SVT, där hans kunnande kompletteras med resor till Champagne, Vatikanen eller varhelst han nu vill ta avstamp och där Blom ges fria tyglar. Ett sådant program skulle kunna vara sublimt, inte bara lysande som hans TV8-program.
Edward Blom förtjänar ett program med riktigt hög budget i SVT, där hans kunnande kompletteras med resor till Champagne, Vatikanen eller varhelst han nu vill ta avstamp och där Blom ges fria tyglar. Ett sådant program skulle kunna vara sublimt, inte bara lysande som hans TV8-program.
Där kan jag nog hålla med, Edward förtjänar bättre en låg budget och en Tv-kanal som ingen tittar på..
Jag och en polare bjöd Edward på bärs i "boule"baren i rålis i somras. kan säga att han inte är ett påhitt då han var exakt som på tv. Han höll låda om en massa roliga anekdoter och svettades som en gris då han gick i full kostymmundering även fast det var runt 30 grader ute...
Han pratade om varför förra programiden sket sig, tror det var något om att hans vän som var med krävde mer pengar då han var hjärnan bakom serien men att bolaget inte ville ha med honom utan någon annan och att hans ekonomsika krav var hutlösa..
Han pratade om varför förra programiden sket sig, tror det var något om att hans vän som var med krävde mer pengar då han var hjärnan bakom serien men att bolaget inte ville ha med honom utan någon annan och att hans ekonomsika krav var hutlösa..
Jag tror inte att det stämmer. En av mina bästa kompisar jobbade som produktionsassistent på tv8 och enligt henne så blåste den nya tv8ledningen Peter Andersson som var producent och med i prograrmen. Hon berättade att de hade krävt att han skulle vara med i serien, men inte som producent. Eftersom serien var hans idé så sa han nej.
Edit: jag kan berätta att min kompis bekräftade att Edvard är precis likadan i verkligheten som han är i serien. Hon träffade honom på en del tv8-fester.
Senast redigerad av golfbagen 2009-11-11 kl. 14:53.
Jag tror inte att det stämmer. En av mina bästa kompisar jobbade som produktionsassistent på tv8 och enligt henne så blåste den nya tv8ledningen Peter Andersson som var producent och med i prograrmen. Hon berättade att de hade krävt att han skulle vara med i serien, men inte som producent. Eftersom serien var hans idé så sa han nej.
Vad trist....men kände Peter Andersson, Edward Blom sedan tidigare?
Vad trist....men kände Peter Andersson, Edward Blom sedan tidigare?
Jag är inte helt säker, men jag tror att de hade träffats tidigare via jobbet och det var då som Peter Andersson fick idén att göra en serie med Edvard. Ska kolla med min kompis om hon vet.
Läs din historia...Sverige var katolskt fram till
Gustav Wasa..........det är inget att slå sig i pannan för.
Faan du skulle inte suttit i uppehållsrummet den dagen.