Citat:
Ursprungligen postat av
FreiherrL
Tyckte Bloms tidiga program var sevärda, mellan skål och väg & Bloms gästabud med Jan-Öyvind Svahn. Allt eftersom har mitt intresse reducerats.
Jag tycker Blom har sålt ut sig, börjat bli mer och mer PK, overdone hela konceptet "Edward Blom".
Han borde ha spelat in ett par program och sedan gått vidare, återgått till sitt vanliga jobb som arkivarie, kanske författat någon bok och återvänt till TV-rutan igen för en bra produktion. Denna ständiga "självexponering" har urholkat hela konceptet och integriteten.
Kosingen måste in. Han valde att sluta jobbet som arkivarie och gå all-in på kändisskap. Det har lett till en kavalkad av allsköns horeri i takt med att hans kändisskap har kallnat. Podcast, tveksamma TV-framträdanden, sälja ölglas, konferencier, skriva kokböcker, skriva memoarer, lansera eget vin och så vidare. Det är ett sammelsurium av nasande, och det vill väl till om man vill uppfostra tre barn, äga stor fet villa i Stockholm och konsumera på det sättet Edward gör.
Jag håller med om att Edward har tappat allt det som gjorde honom intressant. Han är en neurotisk clown, en äldre kvinna fast i en väldigt tjock mans kropp. Hans diverse utspel som regelmässigt återkommer handlar mer om att försöka hålla sig aktuell än några egentliga övertygelser. Den dagen folk inte längre känner igen honom kommer han att bli tvungen att återgå till ett vanligt 7-16 eller sälja kåken. Att han inte längre figurerar i rikstäckande media skyndar givetvis på det scenariot.