2023-05-25, 01:12
Medlem
Xonk666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Det är nog så att juden i Edward tittar fram då och då.

Högkänsligheten, det yviga gestikulerandet, undviker kroppsarbete, månglandet med memmo och ölprovningar, försäljning av böcker, ölglas och räkmackor, det ständiga firandet av små och stora högtider. Dessutom har Edward en riktig jewfro.

Nu är frågan om Edward även är gniden ?

Han är nog väldigt girig. Pengar är intressant för såna. Var det inte en artikel om honom att han blivit förbjuden att äta och dricka mörka drycker. Hans mage har visst ballat ur.. Han är glad i alkoholen.
Citera
2023-05-28, 15:42
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Utmärkt i så fall. Karl är i princip en lustig krumelur som inte bottnar i någon egentlig kompetens.
Han var kul ett tag i början men nu är han mest en parodi på sig själv
Han har god kompetens. Även om han är en märklig människa.
Citera
2023-05-29, 09:32
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Han har god kompetens. Även om han är en märklig människa.

Inom vilka ämnen besitter han någon som helst kompetens? Inom mat och etikett är han synnerligen grund.
Citera
2023-05-29, 11:29
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Inom vilka ämnen besitter han någon som helst kompetens? Inom mat och etikett är han synnerligen grund.
Nej det tycker jag inte.
Citera
2023-05-29, 16:07
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Nej det tycker jag inte.

På vilket sätt visar sig hans kunskaper på dessa område?
Citera
2023-05-29, 17:28
Medlem
Citat:
På vilket sätt visar sig hans kunskaper på dessa område?

Att bevärdigas med en SvD-understreckare skriven av ingen mindre än Klas Östergren är väl det högsta betyg man kan få i det sammanhanget?!
https://www.svd.se/a/rEaXxa/edward-blom-vet-vad-som-kravs-for-ett-gott-liv
Citera
2023-05-29, 17:36
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Att bevärdigas med en SvD-understreckare skriven av ingen mindre än Klas Östergren är väl det högsta betyg man kan få i det sammanhanget?!
https://www.svd.se/a/rEaXxa/edward-blom-vet-vad-som-kravs-for-ett-gott-liv

Kan tyvärr inte läsa den då den är låst. Men Edvards bakgrund ger inget skäl till att han skulle vara någon virtuos på etikett. Möjligen har han läst Ribbing och kommit med några egna uppdateringar.

Det är ungefär så han gör inom gastronomin
Citera
2023-06-13, 03:42
Medlem
Tyckte Bloms tidiga program var sevärda, mellan skål och vägg & Bloms gästabud med Jan-Öyvind Svahn. Allt eftersom har mitt intresse reducerats.

Jag tycker Blom har sålt ut sig, börjat bli mer och mer PK, overdone hela konceptet "Edward Blom".

Han borde ha spelat in ett par program och sedan gått vidare, återgått till sitt vanliga jobb som arkivarie, kanske författat någon bok och återvänt till TV-rutan igen för en bra produktion. Denna ständiga "självexponering" har urholkat hela konceptet och integriteten.

Det hade dessutom blivit lugnare för honom att återgå till sitt fd jobb och inte kört på egenföretagarspåret fullt ut.
Senast redigerad av FreiherrL 2023-06-13 kl. 04:14.
Citera
2023-06-13, 04:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FreiherrL
Tyckte Bloms tidiga program var sevärda, mellan skål och väg & Bloms gästabud med Jan-Öyvind Svahn. Allt eftersom har mitt intresse reducerats.

Jag tycker Blom har sålt ut sig, börjat bli mer och mer PK, overdone hela konceptet "Edward Blom".

Han borde ha spelat in ett par program och sedan gått vidare, återgått till sitt vanliga jobb som arkivarie, kanske författat någon bok och återvänt till TV-rutan igen för en bra produktion. Denna ständiga "självexponering" har urholkat hela konceptet och integriteten.
Kosingen måste in. Han valde att sluta jobbet som arkivarie och gå all-in på kändisskap. Det har lett till en kavalkad av allsköns horeri i takt med att hans kändisskap har kallnat. Podcast, tveksamma TV-framträdanden, sälja ölglas, konferencier, skriva kokböcker, skriva memoarer, lansera eget vin och så vidare. Det är ett sammelsurium av nasande, och det vill väl till om man vill uppfostra tre barn, äga stor fet villa i Stockholm och konsumera på det sättet Edward gör.

Jag håller med om att Edward har tappat allt det som gjorde honom intressant. Han är en neurotisk clown, en äldre kvinna fast i en väldigt tjock mans kropp. Hans diverse utspel som regelmässigt återkommer handlar mer om att försöka hålla sig aktuell än några egentliga övertygelser. Den dagen folk inte längre känner igen honom kommer han att bli tvungen att återgå till ett vanligt 7-16 eller sälja kåken. Att han inte längre figurerar i rikstäckande media skyndar givetvis på det scenariot.
Citera
2023-06-13, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Kosingen måste in. Han valde att sluta jobbet som arkivarie och gå all-in på kändisskap. Det har lett till en kavalkad av allsköns horeri i takt med att hans kändisskap har kallnat. Podcast, tveksamma TV-framträdanden, sälja ölglas, konferencier, skriva kokböcker, skriva memoarer, lansera eget vin och så vidare. Det är ett sammelsurium av nasande, och det vill väl till om man vill uppfostra tre barn, äga stor fet villa i Stockholm och konsumera på det sättet Edward gör.

Jag håller med om att Edward har tappat allt det som gjorde honom intressant. Han är en neurotisk clown, en äldre kvinna fast i en väldigt tjock mans kropp. Hans diverse utspel som regelmässigt återkommer handlar mer om att försöka hålla sig aktuell än några egentliga övertygelser. Den dagen folk inte längre känner igen honom kommer han att bli tvungen att återgå till ett vanligt 7-16 eller sälja kåken. Att han inte längre figurerar i rikstäckande media skyndar givetvis på det scenariot.

Att leva på sitt kändisskap som excentrisk mathistoriker fungerar i anglosfären - där hade han blivit mångmiljonär. I lilla Sverige är det hårdare bud.
Citera
2023-06-13, 07:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Tyckte Bloms tidiga program var sevärda, mellan skål och vägg & Bloms gästabud med Jan-Öyvind Svahn. Allt eftersom har mitt intresse reducerats.

Det hade dessutom blivit lugnare för honom att återgå till sitt fd jobb och inte kört på egenföretagarspåret fullt ut.
Jag håller med om detta. För ca 10-15 är sen var det intressant och kul att höra på honom framförallt när kopplade ihop mat, dryck och historia, men det gick senare överstyr när han lanserade sin egen räkmacka på ICA, deltog i Melodifestivalen mm. Då blev det bara billigt och dåligt.

Sen har blivit allt mer PK och avrundad. Han har PK-fierats och det är nog bara för att ska få vara med och synas, men samtidigt blir det en ren elimination av det som var intressant med honom.

Han borde behållit sitt vanliga jobb och gjort enstaka mediala framträdanden.
Citera
2023-06-13, 07:48
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:

Inte så lätt att vända den skutan nu. Han har väl jobbat med att vara sig själv i ett årtionde eller så och den livsstil han har nu drar han inte runt på en arkivarielön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in