Citat:
Ursprungligen postat av netc0rd
Fungerar desvärre inte att formatera på det viset. Partition magic låter som en vettig idé, det ska genast prövas.
Mvh net
Ett varningens finger: Se till att säkerhetskopiera ALLT du vill spara innan du gör något. Nu har du visserligen två olika Windows, men ändå... Jag körde Vista på en partition och Ubuntu på en annan. Ville ta bort Ubuntu och införliva den partitionen i den andra. Jag använde mig av Vistas egen "Skapa och formatera hårddiskpartitioner", vilket jag korkat nog trodde skulle funka. För det gjorde det såklart inte... Allt såg bra ut till en början, den gjorde sitt jobb och slog ihop partitionerna. Behövde inte ens starta om datorn, men gjorde det ändå för att vara säker på att allt gått rätt till. Det hade det inte... Jag fick bara upp vit text på svart skärm:
"GRUB loading stage1.5.
GRUB loading, please wait...
Error 22"
Och så hände inget mer. Tillslut kunde jag inte göra annat än formatera om hela datorn från grunden. Och som tur var så hade jag redan sparat allt jag ville ha kvar på en extern hårddisk.
Så om du inte gjort det redan, spara allt du vill ha kvar! Man kan aldrig vara för säker. Tro mig.