Citat:
Ursprungligen postat av Meskilstuna
Såg nyss hur en tråd om autotune låstes i subforumet "Egen musik; Diskussioner om egenproducerad musik, musikprogram, instrument etc." och blev hänvisad till IT-forumet. Hur ska personerna på IT-forumet kunna vara mer lämliga experter på vilka autotunerprogram som är bäst och sämre, varför borde inte det kunna diskuteras i forumet där diskussioner om musikprogram uppenbarligen hör hemma?
Personen i tråden hade en länk till ett filmklipp för att visa just hur h*n ville att sin autotune skulle låta. Finns det en djungel av olika program att välja bland är det ju inte bra att h*n blir skickad till IT-forumet, fel målgrupp för att ha ett bra svar på frågan.
Man kan ju iofs inte utifrån en eller ett par låsningar utgå ifrån att det finns behov av ett eget subforum för ett specifikt ämne, dels med hänsyn till 0.06 men även att man bör skramla ihop ett antal (25 - 30 st) trådar som styrker att behovet finns. Min erfarenhet är att om man söker på det man undrar över så finner man allt som oftast någon tråd som berör det man har funderingar kring. Tro mig, jag säger inte emot dig och behovet kan mycket väl finnas, förutsätt inte heller att kunniga inom ämnet aldrig besöker andra forumdelar på FB.
Något OT
En något nedslagen epost72 efter en föreslagen förändring kring grannetrådar