Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-07, 18:08
Medlem
Meskilstunas avatar
Såg nyss hur en tråd om autotune låstes i subforumet "Egen musik; Diskussioner om egenproducerad musik, musikprogram, instrument etc." och blev hänvisad till IT-forumet. Hur ska personerna på IT-forumet kunna vara mer lämliga experter på vilka autotunerprogram som är bäst och sämre, varför borde inte det kunna diskuteras i forumet där diskussioner om musikprogram uppenbarligen hör hemma?
Personen i tråden hade en länk till ett filmklipp för att visa just hur h*n ville att sin autotune skulle låta. Finns det en djungel av olika program att välja bland är det ju inte bra att h*n blir skickad till IT-forumet, fel målgrupp för att ha ett bra svar på frågan.
Citera
2009-11-07, 18:11
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meskilstuna
Såg nyss hur en tråd om autotune låstes i subforumet "Egen musik; Diskussioner om egenproducerad musik, musikprogram, instrument etc." och blev hänvisad till IT-forumet. Hur ska personerna på IT-forumet kunna vara mer lämliga experter på vilka autotunerprogram som är bäst och sämre, varför borde inte det kunna diskuteras i forumet där diskussioner om musikprogram uppenbarligen hör hemma?
Personen i tråden hade en länk till ett filmklipp för att visa just hur h*n ville att sin autotune skulle låta. Finns det en djungel av olika program att välja bland är det ju inte bra att h*n blir skickad till IT-forumet, fel målgrupp för att ha ett bra svar på frågan.

Låter sunt. Alternativt att man tillåter denna typ av diskussioner i musik forat.
Citera
2009-11-07, 18:20
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Låter sunt. Alternativt att man tillåter denna typ av diskussioner i musik forat.
Det är ju det han säger.
Men det är nog bara en moderator som har tänkt fel.
Händer ibland att trådar råkar flyttas från Relationer
och samlevnad till Alternativa sexualiteter och liknande fails.
Citera
2009-11-07, 18:37
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Man kan ju iofs inte utifrån en eller ett par låsningar utgå ifrån att det finns behov av ett eget subforum för ett specifikt ämne, dels med hänsyn till 0.06 men även att man bör skramla ihop ett antal (25 - 30 st) trådar som styrker att behovet finns. Min erfarenhet är att om man söker på det man undrar över så finner man allt som oftast någon tråd som berör det man har funderingar kring. Tro mig, jag säger inte emot dig och behovet kan mycket väl finnas, förutsätt inte heller att kunniga inom ämnet aldrig besöker andra forumdelar på FB.

Något OT
En något nedslagen epost72 efter en föreslagen förändring kring grannetrådar
Citera
2009-11-07, 21:24
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Man kan ju iofs inte utifrån en eller ett par låsningar utgå ifrån att det finns behov av ett eget subforum för ett specifikt ämne, dels med hänsyn till 0.06 men även att man bör skramla ihop ett antal (25 - 30 st) trådar som styrker att behovet finns. Min erfarenhet är att om man söker på det man undrar över så finner man allt som oftast någon tråd som berör det man har funderingar kring. Tro mig, jag säger inte emot dig och behovet kan mycket väl finnas, förutsätt inte heller att kunniga inom ämnet aldrig besöker andra forumdelar på FB.

Något OT
En något nedslagen epost72 efter en föreslagen förändring kring grannetrådar

Oj, det var inte att jag ville ha flera subforum, utan musikprogram är redan en av raderna i "egen musiks" beskrivning.
Jag postade det här bara för jag tyckte det var skumt att en tråd låstes pg a att den handlade om en sak som var del i subforumets egen beskrivning :P
Citera
2009-11-07, 21:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Oj, det var inte att jag ville ha flera subforum, utan musikprogram är redan en av raderna i "egen musiks" beskrivning.
Jag postade det här bara för jag tyckte det var skumt att en tråd låstes pg a att den handlade om en sak som var del i subforumets egen beskrivning :P

OK jag kanske tolkade ditt inlägg lite fel men din fråga gränsar ändå till 0.06
Är det tråden Autotune? Vilket program? som du tänkte på?

Så anser jag att SweTech kanske ska svara på din fråga.
Citera
2009-11-07, 22:30
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=951568

Citat:
Är du missnöjd med ett beslut, undrar över en modereringsåtgärd eller har synpunkter på hur en moderator agerat så följ dess steg:

1. kontakta moderatorn först via pm (personlig medelande) klicka på moderatorns användarnamn och välj " skicka ett privat medelande till" Inkludera gärna länkar till det du vill klaga på/diskutera. Oftast kan problemet lösas på detta sätt. Ge moderatorn tid att svara innan du går vidare, en riktlinje kan vara ett dygn.

2. Skulle steg 1 inte fungera så kontakta Admins (admin, admin3 & admin4)kom ihåg att skriva en informativ rubrik på ditt pm och inkludera (om möjligt) länkar. Var saklig och ge även oss tid att svara, admins surfar inte osynligt så du ser när vi varit online och haft möjlighet att läsa ditt pm.

3 Skulle steg 1 och 2 inte fungera så starta en tråd i delforumet Flashback. Var nog med att inkludera länkar (om möjligt) och håll tråden saklig, var även noga med korrekt rubriksättning.

admin3
Citera
2009-11-08, 14:46
Medlem
ischs avatar
Ja det låter lite lustigt, det får medges. Sålänge tråden är topic bör den passa väldigt bra under egen musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in