2009-11-07, 16:04
Medlem
Hejsan. Att lämna avföring inomhus i ett hus som är ämnat för allmännheten att vistas omkring är förargelseväckande beteende ?

Säg att en privatperson som inte sett händelsen men som stöter på det senare polisanmäler händelsen. Säkrar polisen någonsin spår från det när det gäller sånt brott? Dna från bajset kan styrka vem som utfört det.
Citera
2009-11-07, 16:15
Medlem
förargelseväckande beteende / nerskräpning antagligen och har väldigt svårt att tro att polisen skulle DNA testa en skithög, när vi hadde inbrott i sommarstugan brydde dom sig inte ens om att åka dit.
Citera
2009-11-07, 16:31
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Men är inte detta att jämföra med "public urination" som ger böter?
Citera
2009-11-07, 16:34
Medlem
Pörrs avatar
Trams undanbedes.

/Moderator
Citera
2009-11-07, 16:41
Medlem
zpiffs avatar
Både 1:an och 2:an borde ge böter.

Men, som det alltid dyker upp i sådana här frågor.
Hur är det mellan mark som ägs av stat och kommun mot privat mark?

Den som "Skitit i det blåskåpet" döms till böter antar att det är det gamla kära "förargelseveckande beteende" som används, men vem ska lämna in krav om ersättning för rengöring och sanering om någon tagits av farbror blå på privatmark för både 1 & 2, till exempel i en småbåtshamn???
Citera
2009-11-07, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luskaren
Hejsan. Att lämna avföring inomhus i ett hus som är ämnat för allmännheten att vistas omkring är förargelseväckande beteende ?

Säg att en privatperson som inte sett händelsen men som stöter på det senare polisanmäler händelsen. Säkrar polisen någonsin spår från det när det gäller sånt brott? Dna från bajset kan styrka vem som utfört det.
Jag vet av ett ärende där någon skickat bajs på posten, bajset analyserades.
Citera
2009-11-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Jag vet av ett ärende där någon skickat bajs på posten, bajset analyserades.

det kanske var fråga om en annan rubricering än förargelseväckande beteende?
Citera
2009-11-08, 21:13
Medlem
Denna tråd gav ett gott skratt

Iallafall.. till ämnet..
Polisen kan visserligen analysera skithögen men de måste ju ha en misstänkt att matcha DNA't mot. Sen tror jag också att det måste vara fängelse i straffskalan för att man ska få DNA-testa. Skita på allmän plats borde vara fängelse på men jag tror inte att det är det.
Citera
2009-11-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Denna tråd gav ett gott skratt

Iallafall.. till ämnet..
Polisen kan visserligen analysera skithögen men de måste ju ha en misstänkt att matcha DNA't mot. Sen tror jag också att det måste vara fängelse i straffskalan för att man ska få DNA-testa. Skita på allmän plats borde vara fängelse på men jag tror inte att det är det.

Om dem säkrar spår så lagras det i spårregistret. Griper dem personen för något annat brott som har fängelsestraff kan de ta dna från honom och voila han är rökt för att t ex 1½ år tidigare utfört sin naturliga synd. Dock meningslöst att spara det längre än preskriptionstiden vilket är två år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in