2009-11-07, 15:04
Bannlyst
Jag sökte några kursen på SU till våren. Igår kollade jag mina sidor på studera.nu och såg att inga riktiga besked har kommit ännu, vilket såklart är självklart då sista ansökningsdatumet var mindre än en månad sedan. En av kurserna står det att det är platsgaranti på, detta torde väl innebära att alla som sökt är garanterade en plats? Såklart måste man ju uppfylla kraven och ha behörigheten.

Min fråga är då;
Kan jag lita på att jag är garanterad en plats även fast jag inte fått något svar? Jag kom in på samma kurs förra året men tackade nej så behörighet har jag.. Vågar jag lita på att jag är antagen?
Att jag frågar så mycket är för att jag vill vara säker på att säga upp mig från jobbet på måndag
Citera
2009-11-08, 09:59
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I'maduck
Jag sökte några kursen på SU till våren. Igår kollade jag mina sidor på studera.nu och såg att inga riktiga besked har kommit ännu, vilket såklart är självklart då sista ansökningsdatumet var mindre än en månad sedan. En av kurserna står det att det är platsgaranti på, detta torde väl innebära att alla som sökt är garanterade en plats? Såklart måste man ju uppfylla kraven och ha behörigheten.

Min fråga är då;
Kan jag lita på att jag är garanterad en plats även fast jag inte fått något svar? Jag kom in på samma kurs förra året men tackade nej så behörighet har jag.. Vågar jag lita på att jag är antagen?
Att jag frågar så mycket är för att jag vill vara säker på att säga upp mig från jobbet på måndag

Ja, är det Platsgaranti så är det.

Förutsättningarna är:
1) Att du är behörig
2) Att du har sökt inom den ordinarie anmälningstiden
3) Att du inte tidigare varit registrerad på kursen (undantaget om du då tog ett sk Tidigt avbrott på kursen)

Ring SU och fråga om du är osäker, innan du säger upp dig.
Citera
2009-11-08, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Ja, är det Platsgaranti så är det.

Förutsättningarna är:
1) Att du är behörig
2) Att du har sökt inom den ordinarie anmälningstiden
3) Att du inte tidigare varit registrerad på kursen (undantaget om du då tog ett sk Tidigt avbrott på kursen)

Ring SU och fråga om du är osäker, innan du säger upp dig.

Jag är behörig.
Jag sökte innan sista ansökningsdatum och skickade in alla papper i tid.
Jag har inte riktigt varit registrerad, men jag kom in förra året men tackade nej.

Ska ringa SU imorron innan jag snackar med min chef.
...att säga upp sig är verkligen det BÄSTA jag vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in