2009-11-07, 14:35
Medlem
SicknexXs avatar
Hej! Köpte ny dator igår med operativsystemet. Ubuntu Linux. Tråkigt nog ska skiten krångla och jag kommer inte in på internet. Sedan så kom jag på att jag har några skivor med Windows XP sedan min förra dator. Min fråga är nu om jag kan använda skivorna och installera om till XP utan att skada datorn.

Mvh SicknexX
Citera
2009-11-07, 14:43
Medlem
Hi-Techs avatar
Skada datorn om du byter operativsystem? Nejnejnej, däremot kan garantin sluta gälla.

Varför ger du oss inget märke och modellbeteckning?
Citera
2009-11-07, 14:48
Medlem
SicknexXs avatar
.

för att jag inte är någon höjdare på datorer :P
Citera
2009-11-07, 15:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Win Support

//Mod
Citera
2009-11-07, 15:32
Medlem
sommarlovs avatar
Blir nyfiken på vart du köpt datorn med Ubuntu.

Ny eller begagnad?

Själv tycker jag att du ska ge Ubuntu en chans!
Citera
2009-11-08, 12:06
Medlem
SicknexXs avatar
.

ny dator =) Men jag känner att ubuntu e grymt krångligt och jag vet fortfarande inte hur jag connectar till mitt trådlösa =/
Citera
2009-11-08, 12:10
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SicknexX
ny dator =) Men jag känner att ubuntu e grymt krångligt och jag vet fortfarande inte hur jag connectar till mitt trådlösa =/

Det finns en ypperlig och väl fungerande community-support för Ubuntu.

Om du bara tar dig tid att googla lite så kommer du säkert kunna hitta information om hur du ansluter till ditt trådlösa.
Om inte annat så kan du ställa en fråga på Ubuntu-forumet och få hjälp.

Detta givetvis förutsatt att du har lust att lära dig mer om Ubuntu och Open Source.
Om du inte har den lusten eller orken så är det bara att slänga in XP på din dator och hoppas på att det finns drivrutiner för hårdvaran.
Citera
2009-11-08, 12:26
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SicknexX
Det är extremt svårt att googla va? Ifall du har en ny bärbar med ubuntu på så ska det ju funka, sök lite. Rekommenderar Ubuntu faktiskt ifall du inte spelar utan bara surfar, lyssnar på musik och ser på film så är Ubuntu betydligt bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in