Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-06, 22:54
Bannlyst
Hejsan!
Jag undrar om man måste betala hos packard bell för att få gratis wondows 7 jag har sett i media markt att man fick det gratis men i packard bell sidan så såtr det för 160kr.
Citera
2009-11-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cizanraza
Hejsan!
Jag undrar om man måste betala hos packard bell för att få gratis wondows 7 jag har sett i media markt att man fick det gratis men i packard bell sidan så såtr det för 160kr.

Jag fick betala €29.90 för Windows 7 från HP. Dom skyller på att materialet frakten och materialet kostar.
Citera
2009-11-06, 23:17
Medlem
SilentVictorys avatar
Öhm?
Utveckla är du snäll
Citera
2009-11-06, 23:17
Medlem
Betalade just precic idag 160 kr för min "gratis" win7 hos PB...

Tror om du läser det finstilta hos Mediamarkt så står det säkert att ev avgift tillkommer för orderhantering/frakt...
Citera
2009-11-16, 16:42
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Härligt att få en cd-rom skiva med Windows 7 när man har en dator som saknar optisk enhet! Och när man ringer supporten så... "ja det är det enda sättet vi levererar på."
Citera
2009-11-16, 18:01
Medlem
Jo skivan är gratis OM du betala (flera hundra) för andra avgifter.

På samma sätt får man köpa mobiltelefoner och bärbara för 1 kr om du betalar ytligare flera tusen i dyrare än vanliga abonnemangs avgifter under 2-3 år.

Mjölkmustasch:
Microsoft har ett verktyg som gör att man kan installera via USB minne. Du kan även köpa en USB DVD enhet att installera från.
Citera
2009-11-16, 20:34
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98

Mjölkmustasch:
Microsoft har ett verktyg som gör att man kan installera via USB minne. Du kan även köpa en USB DVD enhet att installera från.
Jasså? Det sa hon inget om i supporten! Hur funkar det och kostnad?
Citera
2009-11-16, 21:03
Medlem
Ungefär såhär fungerar det.

Du "får" en "gratis" Windows 7 uppgradering till din dator det som tillkommer är de administrativa avgifterna såsom frakter och skapande av skivor osv.

Är precis samma om man skulle tappa bort sin recoveryskiva för windows så kan man ofta beställa nya ifrån tillverkaren för en liten slant.

Slutsats: Windows 7 är gratis det är frakten och arbete för personal som kostar.
Citera
2009-11-16, 21:14
Medlem
Verktyget är gratis från Microsoft. Någonstans under support delen tror jag.

USB DVD enhet och USB minne kostar förstås pengar.
Senast redigerad av panpo98 2009-11-16 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in