2009-11-06, 23:32
Medlem
Varför dras alltid vikingarna fram när svenskheten ska diskuteras
Senast redigerad av dregen55 2009-11-06 kl. 23:35.
Citera
2009-11-07, 04:30
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Är inte ett dugg förvånad, dessa avskyvärda femtekolonare som numera översvämmar vårat land i en allt mer stigande takt..snart kommer de att kräva att få ha helt muslimska skolor med muslimska lärare och läroplaner.
När de blir tillräckligt många så kommer de utan vidare att genomdriva detta.
Det är HARAM att dessa minareter överhudtaget kommit hit, KÖR UT DEM!!

Journalisten gjorde bort sig med tanke på den politiska korrektheten då han kallade blattebarnes hemländer just för deras hemländer
Programet var fyllt av sedvanliga floskler och klichéer i sann PK-anda.

Enligt PK-retoriken är det mycket enkelt, alla som är svenska medborgare är ju svenskar punkt.

Vidrigt med all denna rasistskräck och dubbelmoral.
Citera
2026-08-26, 23:09
Medlem
Comitiums avatar
Jag hörde på stan en invandrare diskutera svenskhet och hörde honom säga: Hur blir man svensk? Funderade på detta när jag vandrade vidare och tänkte: bra fråga.

Man kan också fråga sig: Hur blir man fransman? Om man är född i Frankrike av franska föräldrar blir man förstås fransman, men om man inte är det?

Kan jag som svensk åka till Frankrike och bli fransman? Ingen där skulle väl se mig som fransman utan som en svensk i Frankrike. Invandraren jag hörde ställde frågan på bruten svenska och jag tänkte, ja det lär inte bli lätt.

Ska vi kanske släppa tanken på att man blir svensk om man har ett jobb och har lärt sig svenska?
Citera
2026-08-27, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag hörde på stan en invandrare diskutera svenskhet och hörde honom säga: Hur blir man svensk? Funderade på detta när jag vandrade vidare och tänkte: bra fråga.

Man kan också fråga sig: Hur blir man fransman? Om man är född i Frankrike av franska föräldrar blir man förstås fransman, men om man inte är det?

Kan jag som svensk åka till Frankrike och bli fransman? Ingen där skulle väl se mig som fransman utan som en svensk i Frankrike. Invandraren jag hörde ställde frågan på bruten svenska och jag tänkte, ja det lär inte bli lätt.

Ska vi kanske släppa tanken på att man blir svensk om man har ett jobb och har lärt sig svenska?

Invandraren kan väl göra det enkelt för sig och vända på saken och fråga sig själv hur en svensk blir en av hans eget folk.

Finns det någon logik hos personen så kommer svaret ganska snabbt landa i att det är omöjligt. Och då är det omvända att han blir en svensk också omöjligt naturligtvis.

Han blir svensk medborgare och sedan tar det stopp. Hans ursprung som är icke-svenskt består. Frågan han också kan ställa sig här är varför han ens skulle vilja bli svensk, är han missnöjd med sitt eget folk? Tycker han det är bättre att vara svensk?
Citera
2026-08-27, 06:33
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Invandraren kan väl göra det enkelt för sig och vända på saken och fråga sig själv hur en svensk blir en av hans eget folk.

Finns det någon logik hos personen så kommer svaret ganska snabbt landa i att det är omöjligt. Och då är det omvända att han blir en svensk också omöjligt naturligtvis.

Han blir svensk medborgare och sedan tar det stopp. Hans ursprung som är icke-svenskt består. Frågan han också kan ställa sig här är varför han ens skulle vilja bli svensk, är han missnöjd med sitt eget folk? Tycker han det är bättre att vara svensk?

Bra frågor.
Citera
2026-08-27, 15:32
Medlem
Nattbussen4s avatar
Varför måste alla kunna bli svenskar, även om det gick?

Varför ska det vara någonting konkret att sträva efter för ett land som har massa egna frågor och problem att tänka på och ta itu med?

En etnisk svensk som bor utomlands har, enligt samma media, inte blivit en tillhörighet av den gruppen som finns där, därför som man alltid omnämner det som: "svenskar utomlands", vid till exempel en intervju eller att man undersöker någon fråga.

En svensk kan heller aldrig bli japan, kurd eller liknande, och varför skulle den kunna bli det, eller att det skulle vara något som man politiskt skulle vilja hamra in som man gör i frågan om svensk?

Media håller ju aldrig på åt andra hållet, och kör kampanjer om att svenskar måste få bli kineser eller turkar, eller har med det i sina utrikespolitiska tyckanden, så det är ju bara propaganda emot en liten strimma av en folkgrupp bland folkgrupper i världen som utsätts för detta massiva mediala och politiska tryck av att "alla" är en svensk i varande någonstans ute i världen, och att det ska brytas ned för att kunna stämma in på vem som helst, när man kommit fram till att det "egentligen inte existerar och passar alla". Det är jävligt fult, och riktat mot en grupp som anses ha en svagare position på världens marknad skulle det utan tvekan ses som för-tendenser till folkmord, eller i alla fall en vilja av att starkt underminera den gruppens redan sköra ställning.

Detta är en av de mest attackerade sakerna i Sverige och vad den mångkulturella agendan kräver för att få legitimitet. Man kan ju fundera på det, hur mycket man måste vrida ur sig själv och allting som har med Sverige att göra för andra att göra anspråk på och därmed sakteligen "ta över" utan en direkt intention om det. Men som det blir när främmande grupper kommer in på redan bosatt mark. Där man föreställer sig, att om politiken används först, i stället för uttalad invasion, får det en status som någonting bra, eller att det ingår i en automatisk utveckling, eller att tiden/årtalet kan hållas framför för att skapa en känsla om "var vi måste vara nu".
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-08-27 kl. 15:58.
Citera
2026-08-27, 17:39
Medlem
Nattbussen4s avatar
Med svenskar anser man att det räcker och att som svensk behöver man inte söka annat eftersom man har så bra förutsättningar, medan blattar är så svaga och usla från början, och måste därför få ta på sig "svensk" för att kunna höja sitt eget värde och rykte, men utan att det ska påverka att man ser dem som utsatta.

Därför som man också håller på med "svensk islam", i ett sätt att skapa en mer civiliserad version av islam och vad man i det kan tänkas acceptera i ett samhälle, det milda, som gäller en ideologi som islam. Eftersom blattarna kommer med islam måste man också komma runt detta faktum genom olika försök att förmildra det och på en nivå som "är svensk", i att det inte ska göra för mycket väsen av sig, och som att man ändå sköter sig själv utan att det riskerar att bli parallellsamhällen av det.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-08-27 kl. 17:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in