2009-11-06, 20:02
Bannlyst
Det finns inte mycket med invandringen som upprör mig märkvärt. Visst måste jag ge SD medhåll om att Islam har fått ett allt för ordentligt fäste om Sverige. Kanske bör invandringen kvoteras ned så att vi kan fokusera på dom nya svenskar som vi har räddat undan krig och förföljelse.

Här om natten när jag skulle sova så lyckades jag snappa upp ett program som gick på P1 i Sveriges Radio. Det hette Tendens. Där skulle det diskuteras om hur man "blir svensk". Ett bra program lät det som. Men jag har aldrig blivit så upprörd i hela mitt liv!

En bit in i intervjun, som ni kan finna under > http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=3381&artikel=3196929 >, så intervjuas en förskolelärare på en skola i Husby. Hon är den enda svensken på skolan. Det här låter gräsligt. Barnens föräldrar hamnar i konflikt med läraren och hävdar att det hon gör och säger är fel. Barnen får inte umgås med svenskar, dom umgås endast med familj och släkt och isoleras på så vis.

Barnen som inte ville bli svenska hävdade att: det svenskar gör är haram, det kristna korset är haram, att duscha naken är haram, att inte vara muslim är haram, att vara svensk är haram, barnens lärare är haram eftersom hon är svensk. Haram haram haram haram(FEL FEL FEL FEL). Räcker det som diskussionunderlag?

Vad händer med barnen? Dom kan ju omöjligt skapa sig en egen uppfattning om svenskar när föräldrar och släktingar matar dom med fördomar. Hur ska det här sluta? Vad tror ni?
Citera
2009-11-06, 20:07
Medlem
antiadmins avatar
Skicka ut alla ur landet.
Hatar dem.
Citera
2009-11-06, 20:40
Medlem
lobo69s avatar
Ur samma program. Maja Hagerman, denna intellektuella gigant.
http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_p1_nya_tendens_091104110050.mp3

Hon slår nästan knut sig på att bevisa att svenskar inte finns och aldrig funnits.

Efter att ha hört denna vämjeliga kvinna så tänker jag på det klassiska ordspråket inom banverket

"Suggan har spytt"
Senast redigerad av lobo69 2009-11-06 kl. 20:51.
Citera
2009-11-06, 20:45
Medlem
sprithitlers avatar
Är inte lärare skyldiga att anmäla skadliga hemförhållanden till Socialtjänsten? Är inte ett hem där man får lära sig att allt som har med svenskhet att göra är fel och förbjudet att betrakta som skadligt? Borde inte Soc omedelbart utreda hemförhållandena hos sagda förskolelärares samtliga dagbarn och placera de vars föräldrar svartmålar allt svenskt i sunda kristna fosterhem eller möjligen barnhem? Förskolepedagogen vittnar ju om helt oerhörda mentala övergrepp på barnen vilka handikappar dem socialt för hela livet.
Citera
2009-11-06, 20:50
Medlem
Wictorixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunlight
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=3381&artikel=3196929
länken funkar ej för mej
Citera
2009-11-06, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wictorix
länken funkar ej för mej

Direktlänk till ljudfilen: www.sr.se/topsy/ljudfil/2032065.mp3
Citera
2009-11-06, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sprithitler
Är inte lärare skyldiga att anmäla skadliga hemförhållanden till Socialtjänsten? Är inte ett hem där man får lära sig att allt som har med svenskhet att göra är fel och förbjudet att betrakta som skadligt? Borde inte Soc omedelbart utreda hemförhållandena hos sagda förskolelärares samtliga dagbarn och placera de vars föräldrar svartmålar allt svenskt i sunda kristna fosterhem eller möjligen barnhem? Förskolepedagogen vittnar ju om helt oerhörda mentala övergrepp på barnen vilka handikappar dem socialt för hela livet.

Misstänker läraren något bör denne rapportera detta till socialtjänsten. Är det alldeles uppenbart så måste läraren, i allra högsta grad, rapportera fallet. Men att inte vilja bli svensk, det är inget fall för socialtjänsten. Då skulle dom ha upp över öronen att göra, tyvärr.

Religionsfriheten tillåter muslimernas islam så länge ingen kommer till skada. Finns det inget annat än detta att gå på, att man inte vill bli svensk, så har vi inget problem. En annan femma är om det gör folk upprörda.
Citera
2009-11-06, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lobo69
Ur samma program. Maja Hagerman, denna intellektuella gigant.
http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_p1_nya_tendens_091104110050.mp3

Hon slår nästan knut sig på att bevisa att svenskar inte finns och aldrig funnits.

Efter att ha hört denna vämjeliga kvinna så tänker jag på det klassiska ordspråket inom banverket

"Suggan har spytt"

Jag hörde det där igår och det gjorde mig fullkomligt illamående. Vikingarna kallade sig aldrig för "svenskar". Det fanns dock något annat man kallade sig, det var "svear". Jag skulle vilja säga att det nära inpå är samma sak. Hufvudstaden och huvudstaden, ungefär.

Men det har aldrig funnits några svenskar enligt Maja. Vilket genidrag! Att ingen kommit på det innan!
Citera
2009-11-06, 21:51
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunlight
Vad händer med barnen? Dom kan ju omöjligt skapa sig en egen uppfattning om svenskar när föräldrar och släktingar matar dom med fördomar. Hur ska det här sluta? Vad tror ni?

Ja, vad hænder med barnen? Dom flesta av dom (næstan alla) kommer att leva ett torftig liv i diverse førorter till sthlm, malmø eller gøteborg. Men mest sannolikt i samma dær dom væxte upp.
Några kommer att bli yrkeskriminella.
Ett fåtal kommer att gøra uppbrott med sin situation och bryta med Umma och familjen. Men dom ær få och kommer att få det jobbigt.
En del kommer sannolikt också att læmna landet før mer allmænt muslimska lænder.
Citera
2009-11-06, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Ja, vad hænder med barnen? Dom flesta av dom (næstan alla) kommer att leva ett torftig liv i diverse førorter till sthlm, malmø eller gøteborg. Men mest sannolikt i samma dær dom væxte upp.
Några kommer att bli yrkeskriminella.
Ett fåtal kommer att gøra uppbrott med sin situation och bryta med Umma och familjen. Men dom ær få och kommer att få det jobbigt.
En del kommer sannolikt också att læmna landet før mer allmænt muslimska lænder.

Jag vill absolut hålla med dig. Det är tänkbart att utvägen för många av dessa barn blir kriminalitet i ungdom och vuxen ålder.
Citera
2009-11-06, 23:21
Medlem
Sa just upp min Tv-licens. Uppmanar alla att göra detsamma. Dessa horribla reportage äcklar mig.
Citera
2009-11-06, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dregen55
Sa just upp min Tv-licens. Uppmanar alla att göra detsamma. Dessa horribla reportage äcklar mig.

Jag förstår dig. Det har aldrig fallit mig in att betala licensen. Var det Tendens som fick bägaren att rinna över?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in