• 1
  • 2
2018-07-25, 07:09
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Yes tog bort den filen! Härligt, du är en veteran. Vilken maskin kör du på? Jag provade alla möjliga upplösningar på XP/VM, dessutom tvingad låg upplösning som kompatibilitet samt med lägre färgupplösning men ingen skillnad. Får inget felmeddelande, det bara stängs ner tvärt. Hoppet börjar sakta överge mig...

Hittade aldrig spelet, så jag googlade lite. Om du kunde zippa och ladda upp versionen du har så skulle det bli lite enklare att testa olika grejer.
Kan ju vara så enkelt att cracken kanske är dålig? Jag kör win 7, men har lite erfarenhet av sånna här äldre program/spel.
Citera
2018-07-25, 22:09
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Hittade aldrig spelet, så jag googlade lite. Om du kunde zippa och ladda upp versionen du har så skulle det bli lite enklare att testa olika grejer.
Kan ju vara så enkelt att cracken kanske är dålig? Jag kör win 7, men har lite erfarenhet av sånna här äldre program/spel.

Tankade från Piratebay (fanns bara två torrents ena fastnar på 96%) och filen är i .bin men kan absolut ladda upp den, är typ 300 MB. Någon sida du rekommenderar att ladda upp på?
Citera
2018-07-26, 11:59
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Tankade från Piratebay (fanns bara två torrents ena fastnar på 96%) och filen är i .bin men kan absolut ladda upp den, är typ 300 MB. Någon sida du rekommenderar att ladda upp på?

Var som helst blir bra, Mega.nz kanske då det går ganska snabbt att tanka ner därifrån.
Citera
2020-01-26, 12:04
Medlem
Bumpar igen, kom ni fram till någon lösning? Har samma problem när jag kör Svea3.exe skärmen blir svart i 2-3 sekunder och sen stängs programmet av, utan något felmeddelande oavsett vilken kompabilitet jag har. Testade även att skapa en shortcut för att force windowed-mode då det ibland hjälper men inte här.

Jag har originalversion utav spelet så inte crackat, och har cd skivor. Så tror inte problemet var med kopian från thepiratebay
Citera
2022-11-04, 08:50
Medlem
Pusts avatar
Den crackade versionen fungerar i alla fall för mig i en virtualiserad WinXP-burk i VMWare Workstation.
Citera
2022-11-06, 15:14
Bannlyst
Oftast så fungerar dom bättre med crack ironiskt nog.
Citera
2024-10-08, 23:40
Medlem
JonasTheKids avatar
Sjuk tråd att bumpa, men jag är desperat. Är riktigt sugen på att spela Svea Rike 3.

Det finns en Svea Rike III på 'myabandonware' kallad "Crown of the north".

Men jag får den inte att funka (Windows 10), installationsprogrammet verkar dessutom vara på polska (Korona Północy)

Någon varm själ som vet hur jag får det att funka?
Jag kommer fram till ett (svea rike) fönster med två alternativ

Installera:
nie mozna uruchomic pliku = det går inte att installera

"C:\users\namn\downloads\Korona Północy\setup.exe"
Citera
2024-10-09, 09:00
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasTheKid
Sjuk tråd att bumpa, men jag är desperat. Är riktigt sugen på att spela Svea Rike 3.

Det finns en Svea Rike III på 'myabandonware' kallad "Crown of the north".

Men jag får den inte att funka (Windows 10), installationsprogrammet verkar dessutom vara på polska (Korona Północy)

Någon varm själ som vet hur jag får det att funka?
Jag kommer fram till ett (svea rike) fönster med två alternativ

Installera:
nie mozna uruchomic pliku = det går inte att installera

"C:\users\namn\downloads\Korona Północy\setup.exe"

Den engelska versionen av Svea Rike III som heter Crown of the North är från 2003 och kanske funkar bättre på moderna datorer. Denna finns på archive.org.

Annars har jag bara fått liv i det svenska originalet på virtuella maskiner som jag skrev ovan.
Citera
2024-10-17, 01:00
Medlem
JonasTheKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Den engelska versionen av Svea Rike III som heter Crown of the North är från 2003 och kanske funkar bättre på moderna datorer. Denna finns på archive.org.

Annars har jag bara fått liv i det svenska originalet på virtuella maskiner som jag skrev ovan.

Tack!

Bara 47h kvar av nedladdningen. Känns nostalgiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in