• 1
  • 2
2009-11-07, 23:05
Medlem
Jockeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Jag hade det när jag var 15 år. Hela svalget bestod av BÖLD. Dom fick skära tre gånger och klippa upp mellan tonsillerna 2 ggr, jag låg på Karolinska 6 dagar. Det första dygnet hade dom vak på mig för jag hade svårt att få luft. Prata kunde jag inte göra på 4-5 dygn. Det var helt vidrigt och tonsillerna blev helt förstörda så det var nödvändigt att operera bort dem, jag fick äta antibiotika en månad i väntan på operation.

Du hade nog väldigt otur du!
Citera
2009-11-07, 23:15
Medlem
Jockeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vmguld
Minns tömningen som igår, fast det var många år sen. Fantastiskt skönt. Hade totalt 4 bölder, innan de tog halsmandlarna ifrån mig. Sen dess har jag aldrig varit sjuk.

De andra bölden fick jag på en resa i alperna, så de skickade mig till nån läkare som ville söva mig och låta mig stanna några dagar på sjukhuset. Vilket hade kostat skjortan och förstört min semester. Tur var att jag hade erfarenhet från en tidigare böld och visste att de bara kunde snitta upp skiten. Jag fick argumentera stenhårt för min sak, men efter 45 minuters tjafsande med extrem smärta i halsen, så gav frassen med sig. På vägen tebax till hotellet så kände jag hur svullnaden gick ner och jag klippte min första bärs nån timma senare och sket i antibiotikan.

Det fick jag sota för när jag en vecka senare kom hem och fick en ny böld. Den sprack lyckligtvis av sig själv och smaken av var i munnen kändes igen.

Bölder är inte farligt, men gör fruktansvärt ont när man sväljer. Kan ju typ inte ens dricka vatten.

Aja.. nu fick du en novell av mig, men det ditt inlägg väckte minnen. Hoppas det blir bättre för dig, annars är det bara o klippa mandlarna.

Pontus

Hehe, ojoj. Lät inte som den roligaste semestern. Men gjorde det inte ont att snitta den själv då?

Dom sa att min halsböld var riktigt stor och att det var tur att jag kom in den dagen jag kom, eftersom den hade ju inte blivit mindre av sig själv, om den inte hade spruckit själv. Men men, jag mår ju bra nu iallafall. Ska som sagt tillbaka imorgon och titta upp den igen, se om dom kanske behöver öppna den lite till.
Citera
2009-11-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockelius
Hehe, ojoj. Lät inte som den roligaste semestern. Men gjorde det inte ont att snitta den själv då?

Dom sa att min halsböld var riktigt stor och att det var tur att jag kom in den dagen jag kom, eftersom den hade ju inte blivit mindre av sig själv, om den inte hade spruckit själv. Men men, jag mår ju bra nu iallafall. Ska som sagt tillbaka imorgon och titta upp den igen, se om dom kanske behöver öppna den lite till.

Jovisst. Det gjorde ont. Jag gjorde det ju 3 ggr vid olika tillfällen. Själva snittet var inte farligt, eftersom lokalbedövningen hjälpte till. Men när de körde in en tång som har motsatt funktion ( Alltså bänder upp snittet ) så gjorde det fruktansvärt ont. Men bara en kort sekund, och blod o var sprutade ut i munnen. Men värst var dagarna innan. Varje gång jag svalde fick jag fruktansvärt ont.
Citera
2009-11-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vmguld
Jovisst. Det gjorde ont. Jag gjorde det ju 3 ggr vid olika tillfällen. Själva snittet var inte farligt, eftersom lokalbedövningen hjälpte till. Men när de körde in en tång som har motsatt funktion ( Alltså bänder upp snittet ) så gjorde det fruktansvärt ont. Men bara en kort sekund, och blod o var sprutade ut i munnen. Men värst var dagarna innan. Varje gång jag svalde fick jag fruktansvärt ont.

Så fasligt ont gjorde det ju inte att bända upp såret igen. Då fick dom ändå rodda runt ett tag på mig eftersom det tydligen hade läkt på bra under natten.

Jockelius: Var det bra vid återbesöket och nu? Fixade du citodon?
Citera
2009-11-16, 23:20
Medlem
Jockeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzy
Så fasligt ont gjorde det ju inte att bända upp såret igen. Då fick dom ändå rodda runt ett tag på mig eftersom det tydligen hade läkt på bra under natten.

Jockelius: Var det bra vid återbesöket och nu? Fixade du citodon?

Hej, oj förlåt. Jag hade helt glömt bort den här tråden!
Återbesöket gick jättebra. Dom kollade och öppnade lite, men det var inte alls mycket kvar där. Kom tillbaka ännu en gång och då kikade dom bara in och konstaterade att dom inte behövde göra något mer, utan jag fick gå klart på penicillin och mår bättre än någonsin! Har dock väldigt ont i min tumme.. hmm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in