Citat:
Ursprungligen postat av vmguld
Minns tömningen som igår, fast det var många år sen. Fantastiskt skönt. Hade totalt 4 bölder, innan de tog halsmandlarna ifrån mig. Sen dess har jag aldrig varit sjuk.
De andra bölden fick jag på en resa i alperna, så de skickade mig till nån läkare som ville söva mig och låta mig stanna några dagar på sjukhuset. Vilket hade kostat skjortan och förstört min semester. Tur var att jag hade erfarenhet från en tidigare böld och visste att de bara kunde snitta upp skiten. Jag fick argumentera stenhårt för min sak, men efter 45 minuters tjafsande med extrem smärta i halsen, så gav frassen med sig. På vägen tebax till hotellet så kände jag hur svullnaden gick ner och jag klippte min första bärs nån timma senare och sket i antibiotikan.
Det fick jag sota för när jag en vecka senare kom hem och fick en ny böld. Den sprack lyckligtvis av sig själv och smaken av var i munnen kändes igen.
Bölder är inte farligt, men gör fruktansvärt ont när man sväljer. Kan ju typ inte ens dricka vatten.
Aja.. nu fick du en novell av mig, men det ditt inlägg väckte minnen. Hoppas det blir bättre för dig, annars är det bara o klippa mandlarna.
Pontus
Hehe, ojoj. Lät inte som den roligaste semestern. Men gjorde det inte ont att snitta den själv då?
Dom sa att min halsböld var riktigt stor och att det var tur att jag kom in den dagen jag kom, eftersom den hade ju inte blivit mindre av sig själv, om den inte hade spruckit själv. Men men, jag mår ju bra nu iallafall. Ska som sagt tillbaka imorgon och titta upp den igen, se om dom kanske behöver öppna den lite till.