2011-05-15, 14:31
Medlem
Sitter han på Norrtälje?
Citera
2011-05-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jag håller inte med om att Emma får skylla sig själv.
Hon ville ju komma bort från MENA-slöddret och ville inte ha något med GM att göra.
Men visst sorgligt att medvetenheten inte finns hos alla pga.indoktrineringen.
En väldigt dyrköpt läxa som man får hoppas blivit en tankeställare för andra.
Hoppas Emma nu kan få ett bra framtida liv med en riktig man och en egen familj.

Tyvärr är det ju så att det ofta krävs en sån här händelse för att de ska bli förnuftiga... Eller att de har blivit gravida och blatten drar, eller en våldtäkt etc etc.
Citera
2011-05-15, 15:35
Medlem
Eliza CTs avatar
Tack för länken Softis...
Jag blir alltid lika glad när jag läser om framsteg!

Men sedan tycker jag det är för illa att Emma inte får ut sitt skadestånd (likväl som andra svårt skadade)
Där är en sak jag absolut tycker skattepengar ska få gå till att fylla upp. I stället för allt annat som prioriteras. Det finns ställen att dra in de pengarna på.

Och som någon redan påpekat. Det skulle vara straffarbete!
Inte mysmys där dom får syssla med i stort sett vad dom vill av pysslande. Med hårt arbete så behövs inga träningslokaler.
Lön skulle ges och gå direkt till en kassa där deras offer (redan) fått sin ersättning ifrån.

Om du läser Mats - krama om Emma från mej! Eliza
Citera
2011-06-02, 11:51
Medlem
http://www.svenskahjaltar.se/article13117437.ab
Underbar läsning!
Citera
2011-06-02, 12:11
Medlem
Svartpixlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...

http://www.e-pages.dk/kristianstad/147/

Tack, fantastiskt att få läsa om så stora framsteg, bra kämpat.

Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Tack för länken Softis...
Jag blir alltid lika glad när jag läser om framsteg!

Men sedan tycker jag det är för illa att Emma inte får ut sitt skadestånd (likväl som andra svårt skadade)
Där är en sak jag absolut tycker skattepengar ska få gå till att fylla upp. I stället för allt annat som prioriteras. Det finns ställen att dra in de pengarna på.

Och som någon redan påpekat. Det skulle vara straffarbete!
Inte mysmys där dom får syssla med i stort sett vad dom vill av pysslande. Med hårt arbete så behövs inga träningslokaler.
Lön skulle ges och gå direkt till en kassa där deras offer (redan) fått sin ersättning ifrån.

Om du läser Mats - krama om Emma från mej! Eliza

Staten är bra på att driva in pengar så visst skulle det vara på det viset, offret får betalt och GM får en typ av skatteskuld. Men sedan har väl många brottslingar redan skatteskulder så staten är väl inte så pigg på att betala ut pengar de aldrig får igen.

Så länge medborgarna drabbas av skit de inte själva rår för kanske staten skulle vara mer inställd på att betala böter, men så långt har de väl inte tänkt eller velat tänka.
Senast redigerad av Svartpixlad 2011-06-02 kl. 12:26.
Citera
2011-06-02, 12:39
Bannlyst
Kul att hon blivit såpass bra. Jag trodde inte hon skulle bli så frisk igen som hon blivit.
Citera
2011-06-02, 12:54
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscomput
Skadeståndet:

Emma blev tilldömd 351000.- i skadestånd av Hovrätten kan inte utverka något från Casper, inga tillgångar.
Då återstår det för Emma att själv jaga in pengar:

Idag tvingas Emma anlita advokat för 1400.-/timme för att ha möjlighet att fånga in en del av skadeståndet, så Emma kan leva någolunda drägligt i framtiden.

Om någon har tips om lämpl. fonder för advokatskostnaderna så emottages detta vördsamt
...
Mats

Du kanske har fått svar på detta innan, men vänd er till Brottsoffermyndigheten, http://www.brottsoffermyndigheten.se/ De borde kunna hjälpa er med detta. Det har precis nu blivit diskussioner om detta på politisk nivå. Hörde nåt om det på nyheterna bara för nån vecka sen. Så ämnet är väldigt aktuellt, just detta hur svårt det är för offer att få ut sina skadestånd.

Även försäkringsbolag kan betala ut en del. Men som sagt Brottsoffermyndigheten bör känna till allt ni behöver veta. Lycka till!

Och det är underbart att Emma blivit så återställd. Vi är många som gläds med er.
Citera
2011-06-02, 13:05
Medlem
Emma, du är en oerhört bra förebild, din kamp för livet är beundransvärd. Grattis till din nominering till Svenska Hjältar och till Lions livskvalitetspris 2011 som du i kväll ska ta emot i Kalmar. Många kramar!
Citera
2011-06-02, 13:13
Medlem
Vi får hoppas att fadern har lärts sig en läxa.

Ger man sina vita barn till arab och neger-packet så går det åt helvete.
Citera
2011-06-02, 13:42
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamVanDoom
Vi får hoppas att fadern har lärts sig en läxa.

Ger man sina vita barn till arab och neger-packet så går det åt helvete.

Jag tror du har missat något. I Sverige ger inte fäder bort sina barn. Väx upp.
Citera
2011-06-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag tror du har missat något. I Sverige ger inte fäder bort sina barn. Väx upp.

OK, att vara passiv när barnen beblandar sig med negrer och annat skit så går det åt helvete.

Är det något du inte greppar här?
Citera
2011-06-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Sitter han på Norrtälje?

GM. fick ju 12 års fängelse så då hamnar ju GM direkt på KVA Kumlas "riks" som tar emot alla intagna som är dömda till straff ÖVER 4 år...

sen hände detta för 1 1/2 år sen så GM. borde sitta kvar på KVA Kumla fortfarande men GM. kan ju även ha blivit placerad på KVA Norrtäljes sexualbrottsavdelning alt. KVA Salberga har en sån me...

mvh.T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in