2009-11-06, 13:00
Medlem
Hej!
Jag har installerat spotify med wine och det fungerar ibland skulle jag säga men efter ett tag blir ljudet jättedåligt börjar skrapa för att tillslut försvinna helt. Ibland säger spotify att jag har problem med ljudkortet.
Provat installera om spotify har jag också gjort. Ljud till filmer osv verkar funka hitills iaf.

Vad kan man göra?
Citera
2009-11-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isato
Hej!
Jag har installerat spotify med wine och det fungerar ibland skulle jag säga men efter ett tag blir ljudet jättedåligt börjar skrapa för att tillslut försvinna helt. Ibland säger spotify att jag har problem med ljudkortet.
Provat installera om spotify har jag också gjort. Ljud till filmer osv verkar funka hitills iaf.

Vad kan man göra?
Testa att byta ljuddrivrutinen i wine, Applicaton/Wine/Configure Wine.
Klicka på flicken audio, du behöver trycka 2 gånger.
Bocka ur den driver du kör nu och bocka i EsounD Driver istället.

Detta borde fungera
Citera
2009-11-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccmvector

Detta borde fungera

Tack för hjälpen. Det funkar än så länge! Svårt att säga hur länge det varar eftersom den första drivrutinen funkade mellan varven
Citera
2009-11-06, 14:18
Medlem
Citat:
Tack för hjälpen. Det funkar än så länge! Svårt att säga hur länge det varar eftersom den första drivrutinen funkade mellan varven
Hade samma problem som dig innan och har detta har fungerat sen ubuntu 9.10 släpptes
Citera
2009-11-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccmvector

Detta borde fungera
fick det förstått att sånt kunde fucka lite med ljudet... men jag har gjort samma sak själv, dock valde jag OSS...
annat man kan testa är att lägga till wines repo så att man har den senaste wine (funkade dock inte för mig) eller så kan man nog skriva
Kod:
sudo apt-get install wine1.2
vilket ska installera senaste wine...
Citera
2009-11-22, 22:30
Medlem
Citat:
Hej!

Vad kan man göra?

Det lättaste är att öppna terminalen, skriva: "winecfg", öppna Audio fliken, välja en annan ljuddrivrutin.. ex. OSS och klicka i "Driver Emulation". Så borde problematiken försvinna. I annat fall prova de övriga.
Citera
2009-11-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malenurse
Det lättaste är att öppna terminalen, skriva: "winecfg", öppna Audio fliken, välja en annan ljuddrivrutin.. ex. OSS och klicka i "Driver Emulation". Så borde problematiken försvinna. I annat fall prova de övriga.

Tack men det andra löste problemet.
Citera
2010-01-16, 13:38
Medlem
Utnyttjar den här tråden då jag har spotifyproblem på ubuntu som är liknande :/

Jag har installerat spotify via Wine och till en början fungerar allt som det ska i cirka en låt (lite olika) sedan kommer när nästa låt ska starta hörs ett sprakande ljud och sedan lägger den av att spela låtar alls, när jag startar en ny låt stannar den alltså bara på 0:00.

Någon som har en aning om hur man skulle kunna lösa det? Jag hade samma problem redan innan jag installerade om ubuntu av andra anledningar och har därmed även installerat om programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in