Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-06, 11:03
Medlem
EvilAnnanass avatar
Förstår hur TS tänker, men samtidigt kan det ju inte vara kul för mod att rätta varenda rubrik...
2009-11-06, 11:05
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
Förstår hur TS tänker, men samtidigt kan det ju inte vara kul för mod att rätta varenda rubrik...

Man är väl inte mod för att det är kul?
2009-11-06, 11:18
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas

Fast nu är det inte varenda rubrik som är felstavad.
2009-11-06, 11:36
Medlem
cheeffs avatar
Lika hårda regler borde det också vara för folk som inte söker innan, https://www.flashback.org/showthread.php?t=729428

Sorry jag var tvungen
2009-11-06, 11:43
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Man är väl inte mod för att det är kul?
Man är väll inte mod för att det är tråkigt heller? Alla kan ju göra sitt för att underlätta deras arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Fast nu är det inte varenda rubrik som är felstavad.
Nej självklart inte, men du måste förstå hur jag menar? Varje dag dyker det ju upp ett större antal trådar med missvisande rubriker...
2009-11-06, 11:44
Medlem
epost72s avatar
Förbud mot folk som inte söker

Särskrivning

OnT

Det är sällan jag skickar RP på felstavade/särskrivna rubriker dels av den enkla anledningen att de inte rättas till samt att det är en petitess som endast drabbar TS själv i form av att femtielva språkpoliser påpekar det i tråden med OT-inlägg.

Personer som stavar fel samt särskriver kan nog endast med svårighet använda sökfunktionen och därmed skapar de trådar som i sin tur låses eller papperskorgas eftersom ämnet redan finns. Därmed är inte problemet stort.
2009-11-06, 11:47
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
En kassaapparat kan bli en kass apparat dock
Och en svarthårig sjuksköterska kan bli en svart hårig sjuk sköterska, vilket är en viss skillnad...
2009-11-06, 12:40
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Ser ni en felstavad eller särskriven rubrik så lägg en RP. Att korrigera detta tar inte många sekunder för en moderator.

För fortsatta diskussioner i ämnet hänvisar jag till https://www.flashback.org/sok/särskrivning?f=29

Tråd låst

// Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in