Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-06, 10:17
Medlem
MrOaikis avatar
Nej, jag menar inte att det ska finnas något generellt förbud mot särskrivning på Flashback (även om det vore skönt). Men jag tycker faktiskt det borde införas på rubriker! Det skulle verkligen underlätta vid sökning.
2009-11-06, 10:19
Medlem
soptippsbosses avatar
Och hur skulle det stävjas tänkte du?
2009-11-06, 10:19
Medlem
the_demons avatar
Ah, folk särskriver för skoj skull alltså.
2009-11-06, 10:21
Medlem
najass avatar
RP:a (och välj missvisande/felaktig rubrik) så går någon moderator in och fixar till den
2009-11-06, 10:21
Medlem
motherfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Nej, jag menar inte att det ska finnas något generellt förbud mot särskrivning på Flashback (även om det vore skönt). Men jag tycker faktiskt det borde införas på rubriker! Det skulle verkligen underlätta vid sökning.

Instämmer. Jag känner att det är ett problematik när man söker efter trådar.
2009-11-06, 10:24
Medlem
Spejnars avatar
Bara RPa tråden med anledning 0.01 då rubriken blir sjukt missvisande när folk särskriver som de blivit kastade i golvet som små.
2009-11-06, 10:35
Medlem
janwindahls avatar
Förbjuda felstavningar också då? Jag tror inte att folk särskriver med mening.
2009-11-06, 10:43
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Förbjuda felstavningar också då? Jag tror inte att folk särskriver med mening.

Men de kanske gör det för att ingen någonsin säger till dem. Det är ju den enklaste regeln i det svenska språket. Det finns ju inga undantag. En fotboll kan aldrig bli en "fot boll" och en kassaapparat kan aldrig bli en "kassa apparat". Men svenskars tendens att särskriva, om varför de gör det och hur den svenska skolan kan förbättras på den punkten kan vi prata om i en annan tråd. Det enda jag är ute efter är att kunna söka efter trådar i Flashback på ett mer effektivt sätt.
2009-11-06, 10:45
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Och hur skulle det stävjas tänkte du?

Mja, man kan ju börja med en varningstext vid rubriken när man startar en ny tråd. Där kan stå något i stil med: "För att förenkla för andra att hitta just din tråd, ber vi dig noga se igenom din stavning. Se upp för särskrivning!"
2009-11-06, 10:48
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Mja, man kan ju börja med en varningstext vid rubriken när man startar en ny tråd. Där kan stå något i stil med: "För att förenkla för andra att hitta just din tråd, ber vi dig noga se igenom din stavning. Se upp för särskrivning!"

Tror du verkligen att det hjälper hjonet som redan har särskrivit? TS kanske inte ens förstår att det existerar stavfel i rubriken?

Ex. "Vadå se upp för särskrivning? Det heter ju vinter däck!"
2009-11-06, 11:01
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Men de kanske gör det för att ingen någonsin säger till dem. Det är ju den enklaste regeln i det svenska språket. Det finns ju inga undantag. En fotboll kan aldrig bli en "fot boll" och en kassaapparat kan aldrig bli en "kassa apparat". Men svenskars tendens att särskriva, om varför de gör det och hur den svenska skolan kan förbättras på den punkten kan vi prata om i en annan tråd. Det enda jag är ute efter är att kunna söka efter trådar i Flashback på ett mer effektivt sätt.

En kassaapparat kan bli en kass apparat dock
2009-11-06, 11:02
Moderator
^Eazs avatar
RP:a gärna rubriker med stavfel.

Jag brukar ändra stavfel i rubriker, just för att sökmotorn ska kunna hitta dem.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in