2009-11-06, 00:01
Medlem
Hej.

För några dagar sen så formaterade jag datorn och partitionerade till 2 hårddiskar. Nu när jag kollar efter så märker jag att min "data" del där alla låtar, filmer och annat är sparad i har väldig lite plats.
Och i den andra delen "OSX" delen så har jag över 100GB ledigt.

Nu ville jag minska OSX delen som har 100GB ledigt till typ 80GB, och ge de resterande till "data" delen. I skivverktyg så tillåter den inte mig att göra detta.
Jag kan såklart minska osx och data delen, men de som blir över måste alltså bli den tredje partitionen, det går inte att säga att de som är över att de ska läggas på data delen.

Hur går jag tillväga? Min data del har bara 5gb kvar och ja håller på att ladda ner en film, och vill inte tömma något än, utan jag vill som sagt minska de 130GB ja har ledig på osx delen så att de läggs på 40GB minst över till datadelen.

Tackar.
Citera
2009-11-06, 00:05
Medlem
Typoopies avatar
Jag tror PortionMagic 8.0 kan fixa det Ta ner och prova om ingen annan kommer med bättre förslag

Edit: 666 inlägg I AM THE BEAST
Citera
2009-11-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Jag tror PortionMagic 8.0 kan fixa det Ta ner och prova om ingen annan kommer med bättre förslag

Edit: 666 inlägg I AM THE BEAST

Portion Magic? Du menar inte Partition Magic? Iofs funkar det bara för Windows. Någon annan som känner till något program som löser detta problem? Konstigt att Apples egna verktyg inte fixar detta.
Citera
2009-11-06, 07:48
Medlem
http://www.coriolis-systems.com/iPartition.php
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23512

finns flera, hur de fungerar är jag osäker på - har inte använt dem.
Varför skulle Macosx egna verktyg fixa detta? Varför är det konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in