• 4
  • 5
2010-03-13, 21:20
Medlem
Citat:
Jag får grymt ont i munnen av färsk ananas, inte riktigt samma frätande känsla som alhgrens eller djungelvrål utan mycket värre. Synd att det är så gott bara

Nog inte så konstigt, ananas och kiwi har enzymer som fräter rätt bra på kött. De frukterna används väldigt ofta vid marinering av kött för att mjuka upp det.
Citera
2010-03-13, 23:44
Medlem
Bananrepubliks avatar
Nudlar.
Skar mig helt otippat i tummen när jag skulle bryta lite torkade äggnudlar tidigare idag.
Citera
2010-03-14, 03:05
Medlem
Necrotzicas avatar
En del klubbor och andra hårda karameller kan bilda avlånga skåror som blir rakbladsvassa, har hänt att tungan börjat blöda lätt några gånger. Finns någon lösgodis karamell med lakrits/hallon smak som är extra jävlig på att skära tungan.
Citera
2010-03-14, 03:08
Medlem
Vattenspanns avatar
Skurit upp tungan ett otal gånger när jag ätit klubbor. Efter att ha sugit på dom en stund så blir det håligheter i dom med sylvassa jävla kanter.

Edit: Snyggt att jag postade utan att läsa ovanstående inlägg och får till i stort sett samma text Känns skönt att inte vara ensam!
Citera
2010-03-14, 05:08
Medlem
Wolfhaarts avatar
Picnic bog. Mestadels för att jag bara äter det med kniv medans jag lirar på datorn. Inte direkt maten som skär mig men iaf
Citera
2010-03-14, 10:57
Medlem
Perfektionistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutta
Nachos. Lyckades en gång i tiden förlora en tand med sagda tilltugg.

Instämmer, lyckades riva upp tandköttet med ett nachochips härom dagen. Mycket farligt att äta nachos.
Citera
2010-03-14, 11:26
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag har lyckats skada tummen på en vitlök.
Skulle bryta loss en klyfta och vred på vitlöken, då far en bit av den hårda "stammen" in i tummen var på blod börjar fläcka ner den tidigare så vita löken.
Citera
2010-03-14, 11:35
Medlem
Gorgonsuss avatar
Riktigt jävla knaperstekt fläsk kan väl riva lite i käften.

Men ananas?.. Syrligheten som ställer till det för er då eller?..
Citera
2010-03-14, 11:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgonsus
Riktigt jävla knaperstekt fläsk kan väl riva lite i käften.

Men ananas?.. Syrligheten som ställer till det för er då eller?..
Tips! Läs tråden, det finns förklarat på flera ställen.

Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in