2010-01-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Visst kanske det finns bättre alternativ, allt jag försökte säga är att jag tror många håller med om att svenskar är tråkiga och stela för att de har hört från nån annan att det är så och inte för att de själv har upplevt det.
Sen hör det till det typiskt svenska att åka till spanien eller italien i två veckor för att sedan komma hem och predika om att "där säger folk vad de tycker", helst ska man även riva av en klyschig kommentar om mellanmjölk och "konflikträdsla" för att garantera imponerade och helst avundsjuka blickar från sina småstadspolare.
Sen att den sydeuropeiska passionen och den svenska stelheten inte existerar spelar inte så stor roll.. bara man får visa vad man kan om andra länder.
Sydeuropeer är mer passionerade, eldiga och temperamentsfulla . varför vill du förneka det?
Citera
2010-01-02, 18:43
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guill
Sydeuropeer är mer passionerade, eldiga och temperamentsfulla . varför vill du förneka det?
Därför att det inte är sant, vad jag har upplevt.
Citera
2010-01-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
http://www.metro.se/2009/11/10/43146...-helsvenska-i/

Puckad kolumn kan sägas men det säger ändå någonting om hur vi ser på oss själva. Vi svenskar är nog lite sadomasochistiskt lagda när det kommer till oss själva.

Blir så jävla trött på sånna som dig som ska skriva "Vi svenskar"
Kom utanför din stad och prata med andra svenskar än din egen släkt & bekantskapskrets, de flesta vanliga svenskar har INTE samma syn på sitt eget folk som en självhatande pissliberal som henne.
Problemet är att det är idioter som Hillevi Wahl som alltid får komma till tals i media.
Citera
2010-01-02, 21:52
Medlem
thefisks avatar
Jag är svensk och ganska tråkig. Så kan säkert stämma.
Men sen så finns det ju svenskar som är roliga. Så kanske inte alls stämmer trots allt.
Eller så kanske det skiljer från person till person. Eller inte, utan beroende på vad man är född nånstans. Ja, så är det nog.
Citera
2010-09-19, 09:26
Medlem
Beror helt och hållet på individen, inte folkslaget. Folk som säger att svenskar är stela,kalla,grå,trista bla bla kan dra åt helvete.

Att snacka med folk spontant är ju hur lätt som helst, alla är ju fan mottagliga om de inte har en dålig dag. Är väl så i alla länder. Oftast äldre som är mer socialt öppna i så fall.
Citera
2019-10-01, 21:59
Medlem
Svennar är definitivt världens tråkigaste folk. Jag har rest i många kontinenter och länder så min åsikt saknar inte grund. Svennebanan har total avsaknad av personlighet och humor, torrbollar helt enkelt.
Citera
2019-10-01, 23:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vi är ju tveklöst ett jävla märkligt folk med en jävla märklig självbild, godhetsknarkare av ofantliga mått men ändå otroligt självgoda.

Har sett svennar going wild rätt ofta, när det kommer till fotboll utomlands är vårat rykte inte bra, våldsamma fyllon typ och samma på div festorter, på festivaler samma sak, svenskar är galna. En svensk behöver något för att startas igång helt enkelt, en ursäkt för att få leva ut den man är.
Citera
2019-10-02, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vi är ju tveklöst ett jävla märkligt folk med en jävla märklig självbild, godhetsknarkare av ofantliga mått men ändå otroligt självgoda.

Det där kan nog stämma långt bättre men att vi är tråkiga är ju skitprat.

Brukar du själv träffa på roliga somalier?
Citera
2019-10-02, 09:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det där kan nog stämma långt bättre men att vi är tråkiga är ju skitprat.

Brukar du själv träffa på roliga somalier?

Ja somalierna brukar vara dom med drogerna som tar festen till nästa nivå tex.
Citera
2019-10-02, 10:21
Medlem
Skattebrotts avatar
Det är en smaksak. Svenskarnas fördel är att de är smarta och rationella. Detta kan vissa uppfatta som tråkigt, fast jag tycker inte det. Svenskarna har ett bra sinne för humor. Men spontanitet har svenskarna bara genomsnittligt av. USA-negrer är ju det skönaste folket på det sättet, vilken genomsnittlig USA-neger som helst kan få ett helt fotbollslag att skratta knäna av sig.
Citera
2022-07-01, 04:14
Bannlyst
Jag satt och kollade runt lite om Encrochat och hamnade i Spanien och då hittade jag denna sidan:

https://etniasdelmundo.com/c-otras-e...s/#Incepciones

Haha, är det såhär alla tror att svenskarna är? Fyfan vad pinsamt att vara svensk, det är ju faktiskt sant det som dom säger i videon: https://www.youtube.com/watch?v=sTXuQLfuMsg

Haha, varför är de bara massa fräsha blondiner och bilder på brasilianska brudar med perfekt kropp på copacabana? Vet folk i världen inte skillnaden på land och land? Det i videon stämmer men inte resten, haha vad är det för brudar dom har valt ut? Är de Elita Löfblad på ena bilden eller?

Jag översatte sidan till svenska förövrigt det gick bra i google translate.
Senast redigerad av iFun 2022-07-01 kl. 04:18.
Citera
2022-07-01, 08:33
Medlem
Jo, svennar är tråkiga som fan. När jag nämner att jag är från Sverige vart jag än åker i världen så säger alla att ni är "kalla" däruppe. Det betyder i princip tråkiga, känslolösa personlighetslösa robotar. Tur nog har jag inte svenskt blod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in