2009-11-05, 19:35
Medlem
Det sitter i blodet. Man måste ha talang.
Citera
2009-11-05, 20:02
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Det sitter i blodet. Man måste ha talang.

Tror jag håller med dig, iaf angående traditionell konst. Säger inte att det bara finns en konst + graffiti nu.

Jag själv har inte varit grymt något speciellt begåvad på att rita av saker, kanske lite över medel. Men däremot skulle jag nog själv säga att jag är bra på att förstå logiken i saker, typ inse varför och hur en låda är uppbyggd. Saken var den att jag kunde t.ex förstå hur man skulle rita ett glas, med kunde fortfarande inte rita av ett glas i praktiken. Var inte så att resultatet var helt värdelöst, men det var långt ifrån vad jag borde få för resultat, enligt mig då.
Tror nog det var därför jag fortsatte med graffiti som konstform. För graffitin hade inga regler (även om folk försöker få regler) och den var knappast den är knappast den mest avancerade konstformen om man bara fokuserar på normala 2D(?) letters.

Men min slutsats är att man iaf inte behöver ha samma sorts talang för klassisk graffiti som för annan konst.

Klassisk 2D graffiti är visuell mattematik. Om du däremot skulle hålla på med 3D graffiti för att ta ett exempel så tror jag att man skulle behöva mer "normal" konstnärs talang.

För att svara på den original frågan: Du kan lära dig måla saker bra genom hård träning, men för att bli en riktigt bra konstnär så måste man nog tyvärr ha talangen.
Men varför bry sig om att bli en bra konstnär om man ändå har roligt?
Citera
2009-11-05, 22:20
Bannlyst
Nej
Citera
2009-11-05, 23:39
Medlem
ischs avatar
Eftersom TS verkar har mer intresse av porträtt än hur man dra snygga taggar så blir det en flytt.

isch, mod
Citera
2009-11-06, 23:05
Medlem
Mudss avatar
klart det går! jag hadde aldrig nån talang för o rita eller graffa men skissade nästan konstant i 1 år och nu kan jag någorlunda.. fatta om 5 år till!
Citera
2009-11-07, 00:50
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muds
klart det går! jag hadde aldrig nån talang för o rita eller graffa men skissade nästan konstant i 1 år och nu kan jag någorlunda.. fatta om 5 år till!
Muds for president!

http://www.drawspace.com/ Skumma runt där ett tag.
Senast redigerad av satur 2009-11-07 kl. 00:53.
Citera
2009-11-08, 19:23
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
If you can't flödder you can't posta inlägg som det här.

Och om man inte hade flöddrat hade man aldrig varit lika cool som du
Ja, alla kan bli bra på att måla eller rita, det handlar bara om att öva sig.

Känner man sig mer kreativ än andra så har man nog lite enklare för det dock, men alla kan nog bli lika bra :>
Citera
2009-11-08, 21:00
Medlem
Mudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Muds for president!

http://www.drawspace.com/ Skumma runt där ett tag.

yeaaey ja vann! skön profilbild du har lyckats få tag på

Sen finns de väl kurser man kan gå för o lära sig rita om ts känner sig riktig hardcore
Citera
2009-11-11, 23:42
Medlem
Scrooge.McDucks avatar
Med tanke på att man kan träna i princip hur mycket som helst på att måla och teckna så måste jag nog säga att det helt beror på vad man menar med bra. Om du saknar talang kommer du aldrig bli bäst, däremot kan nog de flesta lära sig att måla och teckna helt okej.

Här är en bra hemsida för aspirerande konstnärer och övriga intresserade:
http://www.conceptart.org/
Gå in på forumet för mer information.
Citera
2009-11-15, 21:35
Medlem
Schutnes avatar
Övning ger färdighet, som med allt annat !
Citera
2009-11-16, 00:57
Medlem
Framförallt måste man vara kreativ. Kreativ kan alla vara. Men alla är inte bra konstnärer för det. Kreativitet är dock grunden för allt skapande.
Citera
2009-11-16, 13:47
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag tror att alla kan bli bra på att måla, det kräver bara olika mycket träning. Om du ex. ser på endel som är skitgrymma på att måla i photoshop men suger på att måla med penna. Men sen kanske det inte är alla som kan skapa egna verk pga. brist på fantasi o så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in