Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Vadå naivt? Varför är det en "möjlighet att utnyttja" anser du?
Ja, alltså nu är detta bara ett allmänt och frivilligt diskussionsforum, ingen bunker för MUST eller NSA´s undercoveragenter.
Med naivt så menar jag att anonymiteten som man har som galjonsfigur på Fb inte består av annat än admins ord. Nu vet jag att man lyfter fram denna aspekt ofta, så anonymiteten är säkert fullgod och bättre än många andras, vilket är värt allt beröm.
Men därifrån till att säga att anonymiteten är absolut, i samtliga scenarior? (vilket är vad jag fiskar efter)
Nja, det tror jag inte. Det finns helt säkert en bortre gräns för när även ledningen känner att ”Nej, nu räcker det!”. Var den gränsen går, det vet vi ju inte. Men att den finns, det väljer dock jag att ha som sannolikt, och väljer man att inte tro detta så är man nog lite naiv i mina ögon.
Det räcker väl med att se till sig själv för vad man är beredd att kriga för. Även anonymitet på internet har sina gränser för när den inte är så lätt att motivera och försvara längre.
Sedan ... var servrarna nu än finns så kan de säkert i slutänden bli tvingade till utlämning av uppgifter eller liknande, du exemplifierade själv med en razzia som möjlighet.