2009-11-05, 10:11
Medlem
Någon som vet några grejer man brukar ha hemma eller kan hitta på nån begagnataffär som man kan stoppa in i en elgitarr för lite annorlunda och billiga effekter?
Citera
2009-11-05, 11:18
Medlem
Du kan använda en ölburk som sliderör
Citera
2009-11-05, 12:47
Medlem
Stoppa in något i en elgitarr? Hur stoppar man in något i en elgitarr?

Men man kan ta en fjärrkontroll och trycka på en knapp, sen rikta den mot micarna, det låter kul
Citera
2009-11-05, 12:52
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Stoppa in något i en elgitarr? Hur stoppar man in något i en elgitarr?

Men man kan ta en fjärrkontroll och trycka på en knapp, sen rikta den mot micarna, det låter kul

Det var ju den här snubben som skulle ta en tonkontroll från en gammal radio och byta ut de som satt i guran - klart du kan sätta i grejer i gitarren.

Elektronik menas, givetvis.
Citera
2009-11-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det var ju den här snubben som skulle ta en tonkontroll från en gammal radio och byta ut de som satt i guran - klart du kan sätta i grejer i gitarren.

Elektronik menas, givetvis.
Precis, du har inte några förslag?
Citera
2009-11-05, 17:46
Medlem
Noetlovskijs avatar
Jag kan ingenting om sånt här men du skulle väl kunna ta någon pryl ur en elektronikgrej som bryter signalen så det blir en killswitch? Jag vet inte om en lampknapp skulle fungera, eller så.

En rejäl lampknapp som sitter på en vägg - skulle se ballt ut också
Citera
2009-11-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Jag kan ingenting om sånt här men du skulle väl kunna ta någon pryl ur en elektronikgrej som bryter signalen så det blir en killswitch? Jag vet inte om en lampknapp skulle fungera, eller så.

En rejäl lampknapp som sitter på en vägg - skulle se ballt ut också

det funkar men det blir inte så superbra, ska ju helst vara en fjädrad knapp som kortsluter och sedan fjädrar tillbaka så man inte behöver trycka dubbelt så mycket.
Dock funkar det ganska bra att ha istället för volymratt, och utsignalen ska tydligen bli lite högre utan pot också ^^
Citera
2009-11-05, 19:42
Medlem
csts avatar
En sån där som suger in sladden i dammsugaren vore ballt att ha telekabeln fäst i.
Citera
2009-11-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
En sån där som suger in sladden i dammsugaren vore ballt att ha telekabeln fäst i.
Det skulle nog faktiskt kunna bli lite häftigt, men vettefan hur man ska få plats med det ^^
Citera
2009-11-05, 21:50
Medlem
Marcantas avatar
haha bästa iden någonsin!
Citera
2009-11-08, 21:30
Medlem
bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera