Har hittat en kaffebryggare som bara verkar finnas i Usa. Mao lär den vara typ 110v eller liknande. Exakt vad behöver jag för att utan risk kunna använda den i Sverige? Jag har ingen aning om vilken av alla adapters jag ska köpa. Vet heller inte om nätagget på bryggaren har räckvidden 110-240V. Alltså är jag inne på att köpa en adapter som omvandlar till rätt spänning. Hjälp uppskattas. Tack.
Klara apparaten (det står oftast på baksidan) inte 240V,så är det väl bara att linka ner till närmsta Classe,eller Kjelle och slanta upp för en konverter.
Om apparaten överlever 240V,ja då är det ju bara att byta stickpropp!
(kolla med en el-affär typ,de kan säkert hjälpa dig så det inte blir felkopplat!)
Okej okej. Jag har mailat och frågat om nätagget o bryggaren. Förhoppningsvis klarar den då 240V och då blir det enklast och billigast. Men hur många watt brukar en kaffebryggare använda tro?
Okej okej. Jag har mailat och frågat om nätagget o bryggaren. Förhoppningsvis klarar den då 240V och då blir det enklast och billigast. Men hur många watt brukar en kaffebryggare använda tro?
Jag vill inte regna på din parad,men tror att de kan vilja uppemot 2kW..
(finns säkert både mindre och mer..)