Jag kör min macbookpro 15" till en 24" extern benq, och problemet är att jag inte kan utnyttja hela widescreen skärmen när jag kör skärmdubblering (som jag föredrar). Nu har jag upplösning 1920x1080 på externa och 1440x900 på macbooken. maxat båda. MEN om jag stänger av skärmdubblering så utnyttjar den externa hela skärmen och det funkar perfekt. men vill ju inte behöva titta på macbooken för att kolla menyfält och doc etc.. Är det någon som vet om detta går att lösa på något sett?? att få full widescreen upplösning med skärmdubblering eller någon annan lösning?!?!
Borde lösa ditt problem utan att blanda in upplösningar etc:
Systeminställningar > Bildskärm > Uppställning
Dra menyraden från lilla skärmen till stora.
jag har samma problem fast med win xp och skärm>tv, tvn kan ha 1920x1024 medans skärmen bara kan ha 1200x1024 jag har kopplat med dvi->dvi till datorn och dvi->hdmi till tvn.jag vill ju ha så att tvn är på max och skärmen också, jag använder "clone" på inställningarna. grafikkortet jag har är geforce 8800gts om det hjälper
jag har samma problem fast med win xp och skärm>tv, tvn kan ha 1920x1024 medans skärmen bara kan ha 1200x1024 jag har kopplat med dvi->dvi till datorn och dvi->hdmi till tvn.jag vill ju ha så att tvn är på max och skärmen också, jag använder "clone" på inställningarna. grafikkortet jag har är geforce 8800gts om det hjälper
Ställ den frågan i något av Windowsforumen i stället! Detta är en Mac avdelningen.
Har liknande problem. Jag har haft 2 skärmar som gått sönder under kort tid (Kan de vara datorn som orsakat detta? :S). Nu har jag fått en 24 tum skärm, men de är alltid svart på sidorna och bild bara i mitten. Jag kan tänka mig att min dator är för gammal för att klara upplösningen har tittat här och har som jag förstått det (?), ett grafikkort som heter NVIDIA GeForce 7300 SE.
Tror ni att de kan fungera om man kanske uppdaterar drivrutiner? Eller är min dator för antik? Isåfall kan jag hitta drivrutiner till detta grafikkort någonstans?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!