2009-11-04, 15:11
Medlem
DenimDemons avatar
Nytt album från Weezer. Första genomlyssningen gjorde mig lite besviken. Just nu finns knappt någon låt som direkt griper tag. Ibland känns trummorna en aning för mycket elektroniska. Men jag kommer ge albumet en chans och försöka lyssna in det. I`m Your Daddy känns ok hittills.

Era reflektioner?
Citera
2009-11-04, 17:44
Medlem
blackspiders avatar
Riktigt jävla uselt. Weezer är fruktansvärt tråkiga och förutsägbara nuförtiden (eller har iofs varit det de senaste 4-5 skivorna eller hur många det är).
Citera
2009-11-05, 10:20
Medlem
manskrafts avatar
Ju mer Rivers får ligga, desto mindre kan han göra musik. Är fruktansvärt besviken på dagens Weezer och saknar tiden då de skapade det blå albumet och Pinkerton - vilket nog är två av mina absoluta favoritskivor.
Citera
2009-11-05, 11:00
Medlem
Orkar inte ens intressera mig för Weezer längre. Gröna albumet var det senaste som var lyssningsbart enligt mig, och de kommer nog aldrig komma upp i Pinkerton och Blå-klassen igen. I alla fall inte att döma av det jag har hört de senaste åren.
Citera
2009-11-05, 11:03
Medlem
ischs avatar
Värdelöst mer eller mindre. Idag finns det ingen anledning att lyssna på Weezer då det finns 50 band som gör samma typ av pop men på en betydligt mer intressant nivå/sätt.
Citera
2010-01-08, 23:01
Medlem
trisslottens avatar
Jag tyckte att I want you to var riktigt skön.
Citera
2010-01-26, 15:18
Medlem
Quentans avatar
Ett par låtar var väl ok, tyckte jag. "Trippin' down the freeway" och "(If your wondering if I want you to)I want you to". Resten kan kasseras
Citera
2010-09-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentan
Ett par låtar var väl ok, tyckte jag. "Trippin' down the freeway" och "(If your wondering if I want you to)I want you to". Resten kan kasseras

Vet att jag är sen på tråden men nya skivan Hurley tycker jag är ett stort steg i rätt riktning. Många bra låtar och de har hittat lite av känslan igen tycker jag. Hörde att de lovat spela hela blå skivan samt Pinkerton på nästa turne. Stämmer det är det helt fantastiskt.
Citera
2010-09-22, 16:47
Medlem
Quentans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensesFail
Vet att jag är sen på tråden men nya skivan Hurley tycker jag är ett stort steg i rätt riktning. Många bra låtar och de har hittat lite av känslan igen tycker jag. Hörde att de lovat spela hela blå skivan samt Pinkerton på nästa turne. Stämmer det är det helt fantastiskt.

Håller med + att omslaget är helt fantastisk
Citera
2011-02-20, 14:06
Medlem
Grym platta om än lite ojämn...
Citera
2021-08-01, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Riktigt jävla uselt. Weezer är fruktansvärt tråkiga och förutsägbara nuförtiden (eller har iofs varit det de senaste 4-5 skivorna eller hur många det är).
Senare Weezer är inte lika bra som deras 3 första skivor. Efter Green Album så blir de mindre bra, inte dåliga, men avsevärt sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in