2009-11-04, 12:10
Medlem
Nod32s avatar
Kommer att behöva söka försörjningsstöd denna månad.

Nu är det så att jag jobbat några timmar i september. Lönen gick till skulder.

Soc baserar sin utbetalning på 3 månaders inkomst historik.

Kan jag undvika att redovisa denna inkomst?
Citera
2009-11-04, 12:33
Bannlyst
Tror inte de. Det märker dom nog när du deklarerar men det är inte förren vid årsskiftet. Ljug för dom.
Citera
2009-11-04, 19:52
Medlem
Nod32s avatar
Får prova. Förhoppningsvis behöver jag dom inte nästa år

Antar att datumen man arbetat inte står specificerat på deklarationen?
Citera
2009-11-04, 20:20
Medlem
Diablo1118s avatar
Kräver de inte uppgifter från banken vid ansökan?
Citera
2009-11-04, 23:27
Medlem
BigIvars avatar
Du skall alltså fuska dig till socialbidrag ? Fixa stålar på att suga av polska tradarchaffisar istället.
Citera
2009-11-05, 00:40
Medlem
kaxen82s avatar
Jag förstår inte riktigt din fråga, för de lär väl kunna se på ditt konto att du har fått in lön för september, som mig veterligen inföll för mindre än tre månader sen?

Annars kan du lämna fram kontoutdraget, vänta tills soc-tanten ska börja läsa raden med löneinsättningen, och då ska du blixsnabbt brista ut i några sköna dance-movez så hon blir distraherad.

Sen är saken biff!
Citera
2009-11-11, 18:06
Medlem
Nod32s avatar
Jobbar åt ett företag några dagar i månaden, när det behövs. Inget jag kan leva på. Får soc reda på det så drar dom av från det belopp dom betalar ut så man når existensminimum eller vad det kallas. Sorgligt. Vill ju jobba, men känns lite trist när ekonomin blir densamma om jag gör det eller ej. Jävligt tungt jobb dessutom

Ska försöka undanhålla detta och se hur det går. Kan göra en Marjasin på kontoutdraget
Citera
2009-11-11, 18:22
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nod32
Jobbar åt ett företag några dagar i månaden, när det behövs. Inget jag kan leva på. Får soc reda på det så drar dom av från det belopp dom betalar ut så man når existensminimum eller vad det kallas. Sorgligt. Vill ju jobba, men känns lite trist när ekonomin blir densamma om jag gör det eller ej. Jävligt tungt jobb dessutom

Ska försöka undanhålla detta och se hur det går. Kan göra en Marjasin på kontoutdraget

Ja gör det..... och får de reda på det får du säkert inte betala tillbaka eller i värsta fall misstänkts för brott..... så kör på det är säkert värt ett par tusen i månaden... Varför inte jobba svart heltid och ta ut full soc.. sök bostadsbidrag och alla andra bidrag också när du ändå är igång....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in