Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-04, 04:49
Bannlyst
Hej, i förrgår natt hände något mycket märkligt och lite skrämmande för stunden.
Jag låg och sov också tidigt in på morgonen drömmer jag att jag har fastnat i en hiss och efter en minut eller så så börjar hissen störta rakt ner, och det är väldigt många våningar ner till marken, detta tar några hela sekunder, så att jag hinner tänka iaf. När den väl träffar marken känner jag en snabb men fort övergående tung smärta smärtan varar inte mer än en sekund, samtidigt som smärtan kommer blir allting vitt, och inte så vitt som du kan inbilla dig utan det lyser mer vitt skulle jag beskriva det, vid det här ögonblicket är jag säker på att jag har dött/på väg att dö och mitt medvetande är inte säker på vad den upplever, detta varar säkert i 10 sekunder, därefter vaknar jag upp vettskrämd.

Vad i helvete var detta jag var med om?

Jag vill påpeka att efter hissen träffade marken och jag såg det "vita skenet" kändes det inte som en dröm längre, det är en känsla jag aldrig upplevt tidigare inte ens i en dröm, och jag ställer mig mycket tveksam till att drömmar kan få en att känna och se det där "vita skenet" på det där sättet som jag såg det/upplevde det.
Mitt medvetande vid den tidpunkten kändes också helt annorlunda än vad den gör i drömmar och vid vaket tillstånd, och jag vill även säga att jag under hela den här "drömmen" inte hade någon aning om att jag var i en dröm heller.

EDIT: Jag kom på en viktig grej som jag hade glömt bort, den natten när detta inträffade hade jag gått och lagt mig med feber, extrem magont och även lite ont i huvudet. Om detta har något med saken att göra eller inte det vet jag inte.
Senast redigerad av kaktuskruka 2009-11-04 kl. 04:57.
Citera
2009-11-04, 05:09
Medlem
jedimindshits avatar
fan vad läskigt!!
Citera
2009-11-04, 06:16
Medlem
KidNotoriouss avatar
Läskig upplevelse men samtidigt väldigt intressant.

Du kanske fick en liten inblick av den andra sidan, problemet var bara att du sov så "andevärden" fick ett 404 error och kunde inte koppla upp dig
Senast redigerad av KidNotorious 2009-11-04 kl. 06:28.
Citera
2009-11-04, 06:21
Medlem
Låter riktigt skumt indeed..
Men tror mest att det var febern som spelade dig ett spratt
Citera
2009-11-04, 08:14
Medlem
Cryxs avatar
Jo, skulle nog också tippa på febern. Minns när jag låg magsjuk och hade extrem huvudvärk pga lågt näringintag så hade jag värsta psycho-drömmarna. Tänk typ Pink Floyd grafisk musikvideo blandat med psy-trance. Det var färger överallt, blinkande former, massa elakt skratt, folk som pekade på mig, demoner, drömtankar som kändes så verkliga att jag stannade upp i sömnen och satte mig upp för att fråga mig själv vad fan som hände.

Så du är nog inte ensam om att drömma knepigt.
Citera
2009-11-04, 08:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Helt otänkbart är det ju inte att du fick ett litet hjärtstillestånd eller rentav syrebrist i hjärnan och då kickar ju hjärnan igång näradöden programmet per automatik. Du var ju som sagt sjuk och hade hög feber.

Man har framkallat de upplevelserna i laboratorieförsök med en hel drös försökspersoner med hjälp av elektromagnetisk stimulans - näradöden upplevelser är inte bullshit - däremot är de inte bevis för något efterliv utan det är en reflex på att allting inte står rätt till.
Citera
2009-11-04, 08:18
Medlem
snapcases avatar
*Från paranormalt till sömnrelaterade fenomen*
//Mod
Citera
2009-11-04, 09:33
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
EDIT: Jag kom på en viktig grej som jag hade glömt bort, den natten när detta inträffade hade jag gått och lagt mig med feber, extrem magont och även lite ont i huvudet. Om detta har något med saken att göra eller inte det vet jag inte.

Alltid nær man har feber drømmer man mærkliga drømmar, det finns nog ingen riktigt førklaring på varfør man drømmer det man drømmer. Men i tanke på din magont, huvudværk och feber ær det inte omøjligt att din feber gjorde att din hjærna skapade vældigt konstiga och annorlunda drømmar.
Sjælv har jag aldrig feber, nær jag var mindre hade jag det oftare och jag kunde då bara sitta i soffan och ha så sjukt konstiga tankar och allting ser konstigt ut, låter konstigt, man hør nån form av dunkade i hjærnan, inte musik men det ær likt. Man tror man svævar, lite som om man var høg. Men nær man væl lægger sig och ska sova ær det ju inte en lættnad, jag brukar alltid gruva mig innan jag ska sova før att jag ær rædd før vad jag ska drømma.
Citera
2009-11-04, 13:34
Medlem
Sliparns avatar
Jag dog i en dröm också.. kommer inte ihåg nånting av drömmen förutom att jag visste att jag hade dött och allting var svart.
Citera
2009-11-04, 17:38
Medlem
chrguss avatar
Citat:
Hej, i förrgår natt hände något mycket märkligt och lite skrämmande för stunden.
Jag låg och sov också tidigt in på morgonen drömmer jag att jag har fastnat i en hiss och efter en minut eller så så börjar hissen störta rakt ner, och det är väldigt många våningar ner till marken, detta tar några hela sekunder, så att jag hinner tänka iaf. När den väl träffar marken känner jag en snabb men fort övergående tung smärta smärtan varar inte mer än en sekund, samtidigt som smärtan kommer blir allting vitt, och inte så vitt som du kan inbilla dig utan det lyser mer vitt skulle jag beskriva det, vid det här ögonblicket är jag säker på att jag har dött/på väg att dö och mitt medvetande är inte säker på vad den upplever, detta varar säkert i 10 sekunder, därefter vaknar jag upp vettskrämd.

Jag vill påpeka att efter hissen träffade marken och jag såg det "vita skenet" kändes det inte som en dröm längre, det är en känsla jag aldrig upplevt tidigare inte ens i en dröm, och jag ställer mig mycket tveksam till att drömmar kan få en att känna och se det där "vita skenet" på det där sättet som jag såg det/upplevde det.
Mitt medvetande vid den tidpunkten kändes också helt annorlunda än vad den gör i drömmar och vid vaket tillstånd, och jag vill även säga att jag under hela den här "drömmen" inte hade någon aning om att jag var i en dröm heller.

Jag har också dött i drömmen.
Jag och massa andra människor låg uppradade på ett långt led alá Nazi massavrättning.
Jag låg i ena änden. Från andra änden hördes det hur dom började skjuta folk.
Jag såg hor dom kom närmre och närmre mig. Kollade på min granne och såg honom bli avrättat precis bredvid mig och tänkte att nu är det min tur!

Dock så var jag aldrig riktigt rätt utan accepterade att jag skulle dö.
Ser sedan hur jag får ett automatkarbin siktad mot mitt huvud och hinner knappt höra skottet gå av innan allt blir svart och jag hör en blandning av ett långt pip/brus.

Efter detta är det som om jag bara hör mina tankar, inget annat finns, allt är svart. Tänkte att: Jaha, är det så här att vara död?

Efter att varit död i kanske 5-10 sekunder, så vaknar jag till med ett ryck!
Läskigt som fan när jag vaknade, mycket mer rädd då än i drömmen.

Dock så har jag aldrig reflekterat över om drömmen betyder något eller ej. Men är nu medveten om att man kan dö i drömmar.

I ditt fall så kan det säkert spelat in att du var sjuk. Har även hört att om man har det för varmt och svettigt kan man få mer mardrömmar (dock inga källor). Själv var jag dock helt frisk när det hände mig.
Citera
2009-11-04, 21:03
Medlem
Citat:

Det kan mkt väl vara feberdrömmar men de brukar vara mer hallucinogena Monster o färger, konstiga storlekar på saker osv..

Det kan vara att du fick healing men det allra troligast är att du var på besök i andra atmosfärer. Det behöver inte alls betyda att du "dog" för en stund när du låg där, jag är inte alls så säker på att jag köper den teorin, det kan helt enkelt vara att du var mer "öppen" än vanligt... Tror jag..

Strålade ljuset ner i en stråle på dig så tror jag mer på healing, om du for iväg i en ljus sfär så tror jag att du mediterade lite i lånad sfär..
Jag är väldigt noga med att försöka komma ihåg att skriva, jag tror..
Citera
2009-11-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrgus
Jag har också dött i drömmen.
Jag och massa andra människor låg uppradade på ett långt led alá Nazi massavrättning.
Jag låg i ena änden. Från andra änden hördes det hur dom började skjuta folk.
Jag såg hor dom kom närmre och närmre mig. Kollade på min granne och såg honom bli avrättat precis bredvid mig och tänkte att nu är det min tur!

Dock så var jag aldrig riktigt rätt utan accepterade att jag skulle dö.
Ser sedan hur jag får ett automatkarbin siktad mot mitt huvud och hinner knappt höra skottet gå av innan allt blir svart och jag hör en blandning av ett långt pip/brus.

Efter detta är det som om jag bara hör mina tankar, inget annat finns, allt är svart. Tänkte att: Jaha, är det så här att vara död?

Efter att varit död i kanske 5-10 sekunder, så vaknar jag till med ett ryck!
Läskigt som fan när jag vaknade, mycket mer rädd då än i drömmen.

Dock så har jag aldrig reflekterat över om drömmen betyder något eller ej. Men är nu medveten om att man kan dö i drömmar.

I ditt fall så kan det säkert spelat in att du var sjuk. Har även hört att om man har det för varmt och svettigt kan man få mer mardrömmar (dock inga källor). Själv var jag dock helt frisk när det hände mig.

Min mamma har haft exakt samma dröm!!!!!!!!!!!!!!!!! Men det var hennes familj och de var barn, hon och hennes syskon.

Med exakt samma slutledning.. "Jaså, är det såhär det är att dö", för typ 20 år sen.. Häftigt!!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in