Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
Hej, i förrgår natt hände något mycket märkligt och lite skrämmande för stunden.
Jag låg och sov också tidigt in på morgonen drömmer jag att jag har fastnat i en hiss och efter en minut eller så så börjar hissen störta rakt ner, och det är väldigt många våningar ner till marken, detta tar några hela sekunder, så att jag hinner tänka iaf. När den väl träffar marken känner jag en snabb men fort övergående tung smärta smärtan varar inte mer än en sekund, samtidigt som smärtan kommer blir allting vitt, och inte så vitt som du kan inbilla dig utan det lyser mer vitt skulle jag beskriva det, vid det här ögonblicket är jag säker på att jag har dött/på väg att dö och mitt medvetande är inte säker på vad den upplever, detta varar säkert i 10 sekunder, därefter vaknar jag upp vettskrämd.
Vad i helvete var detta jag var med om?
Jag vill påpeka att efter hissen träffade marken och jag såg det "vita skenet" kändes det inte som en dröm längre, det är en känsla jag aldrig upplevt tidigare inte ens i en dröm, och jag ställer mig mycket tveksam till att drömmar kan få en att känna och se det där "vita skenet" på det där sättet som jag såg det/upplevde det.
Mitt medvetande vid den tidpunkten kändes också helt annorlunda än vad den gör i drömmar och vid vaket tillstånd, och jag vill även säga att jag under hela den här "drömmen" inte hade någon aning om att jag var i en dröm heller.
EDIT: Jag kom på en viktig grej som jag hade glömt bort, den natten när detta inträffade hade jag gått och lagt mig med feber, extrem magont och även lite ont i huvudet. Om detta har något med saken att göra eller inte det vet jag inte.
Jag har också dött i drömmen.
Jag och massa andra människor låg uppradade på ett långt led alá Nazi massavrättning.
Jag låg i ena änden. Från andra änden hördes det hur dom började skjuta folk.
Jag såg hor dom kom närmre och närmre mig. Kollade på min granne och såg honom bli avrättat precis bredvid mig och tänkte att nu är det min tur!
Dock så var jag aldrig riktigt rätt utan accepterade att jag skulle dö.
Ser sedan hur jag får ett automatkarbin siktad mot mitt huvud och hinner knappt höra skottet gå av innan allt blir svart och jag hör en blandning av ett långt pip/brus.
Efter detta är det som om jag bara hör mina tankar, inget annat finns, allt är svart. Tänkte att: Jaha, är det så här att vara död?
Efter att varit död i kanske 5-10 sekunder, så vaknar jag till med ett ryck!
Läskigt som fan när jag vaknade, mycket mer rädd då än i drömmen.
Dock så har jag aldrig reflekterat över om drömmen betyder något eller ej. Men är nu medveten om att man kan dö i drömmar.
I ditt fall så kan det säkert spelat in att du var sjuk. Har även hört att om man har det för varmt och svettigt kan man få mer mardrömmar (dock inga källor). Själv var jag dock helt frisk när det hände mig.