2009-11-03, 23:35
Medlem
Max-Ingvars avatar
Jag skulle kolla hur mycket saldo jag har kvar på mobilen. När jag skickar iväg numret (*111#) så står det "Nätverksfel". Jag tänkte att jag ringer (211) och kollar mitt saldo istället. Då säger dom såhär; "Numret du har ringt har ingen abonnent, eller är för tillfället avstängt." Jag kan inte ringa deras kundservice heller och fråga där.

Det har varit så för mig hela kvällen och jag kan inte förstå varför. Jag kan ringa andra samtal och skicka sms till vanliga mobilnummer, så det kan inte vara något fel på min mobil. Är det någon som vet att Comviq har problem just nu? Det skulle vara bra för mig att veta vad som pågår och kanske hur länge detta kommer vara...
Citera
2009-11-03, 23:47
Bannlyst
prövade nu 11.46.. funkar inte för mig heller...
netproblem eller va det nu kom upp
Citera
2009-11-04, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max-Ingvar
Jag skulle kolla hur mycket saldo jag har kvar på mobilen. När jag skickar iväg numret (*111#) så står det "Nätverksfel". Jag tänkte att jag ringer (211) och kollar mitt saldo istället. Då säger dom såhär; "Numret du har ringt har ingen abonnent, eller är för tillfället avstängt." Jag kan inte ringa deras kundservice heller och fråga där.

Det har varit så för mig hela kvällen och jag kan inte förstå varför. Jag kan ringa andra samtal och skicka sms till vanliga mobilnummer, så det kan inte vara något fel på min mobil. Är det någon som vet att Comviq har problem just nu? Det skulle vara bra för mig att veta vad som pågår och kanske hur länge detta kommer vara...

haha alla comviq användare har nog samma fel.. jag kör me comviq kompis, har typ inget kvar på mitt saldo.. och ändå skickar jag och ringer till alla abonenter just nu, så passa på att ringa gratis tills dom åtgärdat felet !
Citera
2009-11-04, 12:53
Medlem
Störningar

Citat:
Ursprungligen postat av MaRtinoZ
haha alla comviq användare har nog samma fel.. jag kör me comviq kompis, har typ inget kvar på mitt saldo.. och ändå skickar jag och ringer till alla abonenter just nu, så passa på att ringa gratis tills dom åtgärdat felet !

Vi har haft stora störningar i vårt mobilnät som har omfattat hela Sverige och alla våra kunder. Det var ett planerat arbete under natten där våra kunders mobiler uppmanades att söka ny nätkontakt.

Störningen eskalerade runt 06.00 i morse när många av våra kunder startade om sina mobiler samtidigt. Då bildades det kö i våra telefonväxlar som växte på allt mer. Det har medfört att viss samtalstrafik har gått igenom och viss inte. Under förmiddagen har det klättat avsevärt och störningen beräknas vara borta under eftermiddagen.
Citera
2009-11-04, 14:00
Medlem
uberalles avatar
Tack för svaret Tele2
Citera
2009-11-04, 16:10
Medlem
jerkuss avatar
Haha, skönt inspel av Tele2. Nå, alla är inte ledsna på er. Kolla bara här:
http://www.lista.se/listor/sju-roliga-bonusar-man-far-som-tele2comviq-kund-465/
Citera