2009-11-03, 23:18
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Tja röker inte själv men många i min närhet gör och jag kommer ihåg förr när morfar rökte så hade de etuier att ha ciggen i istället för i paketen,

kommer det inte bara bli så igen om div instanser bestämmersig för att ha cancerbilder, foster osv på vanliga cigarettpaket att folk helt enkelt byter till snygga etuier igen i plåt,plast osv

kommer ni byta till etuier istället för att se på ett aborterat foster alt lungcancer på cigarettpaketen.

var kan man ens köpa såna och har ni några snygga som ni själv använder?
Citera
2009-11-03, 23:35
Medlem
scroshs avatar
Har redan ett etui som jag använder. Bra med bilderna tycker jag, så fler slipper dras ner i detta helt onödiga beroendet.
Citera
2009-11-04, 00:39
Medlem
saprofyt.s avatar
Inte för att jag är någon storrökare, men när jag väl köper ciggaretter kommer det bli spännande att se vad man får för gräslig åkomma just den gången.
Citera
2009-11-04, 02:19
Medlem
Bokhyllan Billys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Inte för att jag är någon storrökare, men när jag väl köper ciggaretter kommer det bli spännande att se vad man får för gräslig åkomma just den gången.

Ja, det kommer ju bli någon slags samlarobjekt att lyckas samla alla bilder, kanske rent av samla så många kombinationer som möjligt där olika märken har samma bild och givetvis så många olika bilder som möjligt på samma märke.
Det blir en jävla massa paket till slut och risken är ju stor att få samma bild flera gånger på samma märke, vilket innebär att man måste köpa många fler paket innan man lyckats samla alla bilder.

Fan vad tankspridd man kände sig nu...
Citera
2009-11-04, 04:03
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Tror inte detta kommer hjälpa folk att sluta. Bara bli äcklade av sig själva varje gång de tar fram en cigg.
Citera
2009-11-04, 12:21
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Tror inte detta kommer hjälpa folk att sluta. Bara bli äcklade av sig själva varje gång de tar fram en cigg.

nja min fråga var mer om folk kommer återgå till det gamla dvs ha etuier att ha ciggen i.
Citera
2009-11-04, 15:38
Medlem
Samma bilder finns i massa andra länder, och folk använder fortfarande samma paket. Inte många kommer att bry sig tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in