2009-11-03, 22:15
Medlem
Har formaterat datorn till windows 7 och varje gång jag sätter på datorn så är internet nere. Jag är tvungen att gå in och disablea min connection för att sedan enablea igen så funkar det. Men vad kan va problemet?
Citera
2009-11-03, 23:48
Medlem
crillecrilles avatar
Förmodligen drivrutinstrubbel. Kolla om tillverkaren av nätverkskortet har W7-drivers tillgängliga.
Citera
2009-11-04, 05:53
Medlem
Jag använder ett Gigabyte GA-965P-DS4 moderkort med nätverkskort inbyggt, och ja dom hade windows 7 drivisar till hela kittet så kan inte va det
Citera
2009-11-04, 12:14
Medlem
Nu vet jag inte exakt vilka komponenter du har på ditt moderkort, men jag har själv ett GA-MA790X-UD3P där nätverket bråkade efter installationen.
Jag lokaliserade felet till en drivrutinsuppdatering för LAN som jag fått ner via windows update. I mitt fall kunde jag inte ens ansluta mot nätverket ens efter att ha inaktiverat kortet, men jag skulle kika på vad du uppdaterat där.
Givetvis kan det vara något annat du råkat ut för, men OM det är samma fel du råkat ut för, gå då in i enhetshanteraren och plocka bort nätverkskortet och bekräfta att du även vill ta bort drivrutinerna och starta om. Det hjälpte mig iaf.
Citera
2009-11-04, 16:03
Medlem
crillecrilles avatar
Sånt händer om man inte stänger av automatiska uppdateringar. Mycket att själv välja vilka uppdateringar man vill ha ner. (tex så vill min inte ha gfx-drivers från MS.....)
Citera
2009-11-04, 21:38
Medlem
Har nu installerat nya drivrutiner till bios och då funkade internet efter första omstarten, men en omstart efter det så hade jag samma problem igen. Det har ingenting med updatesen att göra, redan kollat det. När jag kollar network options efter omstart är den inloggad på både home network och ett unidentified network, kan det ha nånting med saken att göra? och isf hur löser jag det? har försökt ta bort hit och dit, utan resultat.
Citera
2009-11-04, 22:05
Medlem
Lensflares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amnesia7
När jag kollar network options efter omstart är den inloggad på både home network och ett unidentified network, kan det ha nånting med saken att göra? och isf hur löser jag det? har försökt ta bort hit och dit, utan resultat.

Har samma "problem" här och har haft skitdålig uppkoppling de senaste dagarna, hastigheten kan jämföras med ett gammalt hederligt telefonmodem.
Och jag är nästan säker på att jag inte hade "unidentified network" ibland anslutningarna innan problemen började. Men jag kan ju ha fel förstås.

Jag har försökt att ta bort anslutningen men det gick ju sådär.

Jag mejlade i och för sig bredbandsbolaget för att se om dom mixtrat med något, man får väl se vad dom säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in