Citat:
Även om det känns fördjävligt att du har blivit blåst och att du allmänt hatar romer så ser ju iaf jag personligen skillnad på "35-årig kvinna mördad, vad har hänt?" och "Jag blev blåst av romer, vill ni veta vem?"
Ursprungligen postat av demonface
Jag vill hänga ut romer för jag avskyr dom då fruktansvärt. Dom förpestar mitt liv. Varenda gång jag ser en "romer" så vill jag kräkas. Ibland så undrar jag själv över hur jag kan hata dom så otroligt mycket men jag antar att det är en naturlig instinkt. Dom är ohyra och dom är jävligt stolta över det oxå. Jag vågar påstå att skulle man ta bort alla "romer" så skulle inbrott, bedrägeri sjunka med säkert 80%. Men av att döma här så verkar det dumt att fortsätta med tråden.
Jag blev faktiskt lurad så sent som förra veckan. Ovh hör på denna. Jag är egenföretagare, jag levererar bla bildelar. Förra veckan ringde en sk "tomas" han ville ha en reservdel, han fråga om jag kunde komma till hans lager. Han kunde betala extra för att jag skulle komma dit. Naturligtvis ville han ha på faktura. Vi bestämde kl 12.30. När jag väl kommer dit står han där. Jag lämnar över prylarna och får en sign på följesedeln. Killen är välklädd och ser vårdad ut. Men så fort jag levererat så känner jag obehag. Han ser ut som en zigenare och i dialekten så kan man höra en en klang av "leifi". Genast börjar jag kolla på allabolag.se efter org nr som han angett. Bolaget finns men på en annan adress. Det visar sig att killen var så fräck att han tog ett företag som han visste går på lunch mellan kl 12.00-13.00. Och det kalla han för sitt lager.. Jag var så jävla dum som blev blåst. När jag ringer han så skrattar han bara o säger att jag är en dum svenne som har blivit blåst av en "äkta Zigenare"..
Polisen som jag har pratat med sa att dom lägger ner detta på en gång. Fast det finns ett ip nr som han har varit inne på min hemsida.
Jag blev faktiskt lurad så sent som förra veckan. Ovh hör på denna. Jag är egenföretagare, jag levererar bla bildelar. Förra veckan ringde en sk "tomas" han ville ha en reservdel, han fråga om jag kunde komma till hans lager. Han kunde betala extra för att jag skulle komma dit. Naturligtvis ville han ha på faktura. Vi bestämde kl 12.30. När jag väl kommer dit står han där. Jag lämnar över prylarna och får en sign på följesedeln. Killen är välklädd och ser vårdad ut. Men så fort jag levererat så känner jag obehag. Han ser ut som en zigenare och i dialekten så kan man höra en en klang av "leifi". Genast börjar jag kolla på allabolag.se efter org nr som han angett. Bolaget finns men på en annan adress. Det visar sig att killen var så fräck att han tog ett företag som han visste går på lunch mellan kl 12.00-13.00. Och det kalla han för sitt lager.. Jag var så jävla dum som blev blåst. När jag ringer han så skrattar han bara o säger att jag är en dum svenne som har blivit blåst av en "äkta Zigenare"..
Polisen som jag har pratat med sa att dom lägger ner detta på en gång. Fast det finns ett ip nr som han har varit inne på min hemsida.
I första fallet så har man ju dels tillgång till vad som sägs i media, polisen, kanske en FUP och också vad som sägs på Flashback. I det andra fallet så skulle man bara ha dej som källa och kanske en polisutredning som lades ner och inte kom någonstans. Sedan skulle väl risken för att du själv skulle bli uthängd finnas och det tror jag inte att du vill.
Visst skulle det skrivas om en stor liga som blåser folk och där du då med ditt fall skulle vara inblandad så kanske det skulle finnas en plats för det. Visst finns det ett par jävla rötägg där ute men personligen ser jag inte att man skulle kunna starta ett ämne varje gång man råkar ut för en. Man kanske måste ha lite mer kött på benen än en polisutredning som är nedlags osv.
Men också som SweTech nämner så kan man ju höra sej för kanske med någon mod i den avdelningen man vill posta i och höra om det är ok eller inte, eller?