Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-04, 17:10
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonface
Även om det känns fördjävligt att du har blivit blåst och att du allmänt hatar romer så ser ju iaf jag personligen skillnad på "35-årig kvinna mördad, vad har hänt?" och "Jag blev blåst av romer, vill ni veta vem?"

I första fallet så har man ju dels tillgång till vad som sägs i media, polisen, kanske en FUP och också vad som sägs på Flashback. I det andra fallet så skulle man bara ha dej som källa och kanske en polisutredning som lades ner och inte kom någonstans. Sedan skulle väl risken för att du själv skulle bli uthängd finnas och det tror jag inte att du vill.

Visst skulle det skrivas om en stor liga som blåser folk och där du då med ditt fall skulle vara inblandad så kanske det skulle finnas en plats för det. Visst finns det ett par jävla rötägg där ute men personligen ser jag inte att man skulle kunna starta ett ämne varje gång man råkar ut för en. Man kanske måste ha lite mer kött på benen än en polisutredning som är nedlags osv.

Men också som SweTech nämner så kan man ju höra sej för kanske med någon mod i den avdelningen man vill posta i och höra om det är ok eller inte, eller?
Citera
2009-11-04, 17:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydoo
Flashback ligger i UK så PUL gäller inte. Dessutom gick dom nyligen över till https för att FRA inte skulle sitta och lyssna på allt som sägs här. Du kan ju själv fundera på hur ofta dom känner sig tvungna att, frivilligt, ge svenska polisen tillgång till uppgifter. Min gissning är: Aldrig.
Det spelar ingen roll var Flashback ligger. Den som sitter hemma vid sin dator i Sverige och publicerar olagligt material på en utländsk sever begår brottet rent fysiskt vid sin dator och kan då dömas enligt svensk lagstiftning. Sedan är det som du säger, det är inte så troligt att polisen får fast förövare eftersom Flashback inte frivilligt lämnar ifrån sig IP-adresser.
Citera
2009-11-04, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Även om det känns fördjävligt att du har blivit blåst och att du allmänt hatar romer så ser ju iaf jag personligen skillnad på "35-årig kvinna mördad, vad har hänt?" och "Jag blev blåst av romer, vill ni veta vem?"

I första fallet så har man ju dels tillgång till vad som sägs i media, polisen, kanske en FUP och också vad som sägs på Flashback. I det andra fallet så skulle man bara ha dej som källa och kanske en polisutredning som lades ner och inte kom någonstans. Sedan skulle väl risken för att du själv skulle bli uthängd finnas och det tror jag inte att du vill.

Visst skulle det skrivas om en stor liga som blåser folk och där du då med ditt fall skulle vara inblandad så kanske det skulle finnas en plats för det. Visst finns det ett par jävla rötägg där ute men personligen ser jag inte att man skulle kunna starta ett ämne varje gång man råkar ut för en. Man kanske måste ha lite mer kött på benen än en polisutredning som är nedlags osv.

Men också som SweTech nämner så kan man ju höra sej för kanske med någon mod i den avdelningen man vill posta i och höra om det är ok eller inte, eller?

Nej jag vet, jag har väl börjat coola ner mig nu och insett att du har rätt
Jag har lärt mig en läxa, lita aldrig på en zigenare. Jag lägger ner skiten. Sverige 2009, när du väl har blivit våldtagen är det bara och försöka att njuta av den.
Citera
2009-11-04, 18:37
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Nej jag vet, jag har väl börjat coola ner mig nu och insett att du har rätt
Jag har lärt mig en läxa, lita aldrig på en zigenare. Jag lägger ner skiten. Sverige 2009, när du väl har blivit våldtagen är det bara och försöka att njuta av den.

Patetiska människa du har inte blivit våldtagen, du har blivit blåst! Lämna inte ut grejer utan att få pröj som du inte vet vem mottagaren är!
Citera
2009-11-04, 18:46
Medlem
Tomorrow Knowss avatar
Citat:
Kan man lägga ut namn på dömda romer här på FB?
Eftersom jag är svensk och ärlig så vill jag ju inte göra något olagligt
Domar är väl offentliga?

Tanken var att man gör en lista med namn+hemadress och vilket brott romern är dömd för.

tex: Namn: åke småtjuv, adress: campingvägen 12 husvagn 22, dömd för: bedrägeri, stöld, förargelseväckande beetende.

I teorin: Ja?
Rent regelmässigt och ur andra rent tekniska synvinklar ska det det inte finnas några hinder, vad jag gissar mig till...

I praktiken: knappast
...men en sak som jag vet med säkerhet är att admin kommer lägga locket på all aktivitet, av tveksam/kontroversiell karaktär, om det "växer sig utom kontroll".
Citera
2009-11-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Patetiska människa du har inte blivit våldtagen, du har blivit blåst! Lämna inte ut grejer utan att få pröj som du inte vet vem mottagaren är!
Precis!
Pengar först o varor sen så undviker man allt sånt här strul, zigenare eller inte...

-"Money down - pantie down" som vi säger i Thailand.....
Citera
2009-11-04, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla

Ja jag har blivit blåst.. och jag har faktiskt mig själv att skylla men när jag skrev "våldtagen" så menade jag ju av det demokratiska systemet. Polisen har lagt ner det innan dom ens sett anmälan. Och Zigenarna kan härja fritt utan att dom får något rättsligt efterspel.
Citera
2009-11-04, 21:33
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Domar är väl offentliga?

Tanken var att man gör en lista med namn+hemadress och vilket brott romern är dömd för.

tex: Namn: åke småtjuv, adress: campingvägen 12 husvagn 22, dömd för: bedrägeri, stöld, förargelseväckande beetende.

Kontakta en moderator i det forum du tänkt posta i så får du utförligare svar.

Rent generellt så är det inga problem så länge du följer regelverket. Det vill säga det skall vara ett diskussionsunderlag och det du hävdar skall kunna styrkas med källa.

https://www.flashback.org/rules/

admin4
Citera
2009-11-05, 06:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Kontakta en moderator i det forum du tänkt posta i så får du utförligare svar.

Rent generellt så är det inga problem så länge du följer regelverket. Det vill säga det skall vara ett diskussionsunderlag och det du hävdar skall kunna styrkas med källa.

https://www.flashback.org/rules/

admin4
Räcker det att hänvisa till en dom som vem som helst kan hämta ut, eller måste domen ligga ute på nätet eller media skrivit om fallet och namngett förövarna?
Citera
2009-11-11, 11:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Domar är väl offentliga?

Om jag förstått dig rätt så vill du sammanställa en lista över personer som blivit dömda för något brott, och i den listan endast inkludera romer.

En sådan lista skulle i Sverige klassas som grovt förtal, och är inte OK. Dessutom ska en tråd ha ett diskussionsunderlag. Tveksam till vad syftet med en sådan lista är, mer än att "sprida uppgifter om någon i syfte att utsätta honom eller henne för andras missaktning." Vilket är åtalbart i Sverige.

admin
Citera
2009-12-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Om jag förstått dig rätt så vill du sammanställa en lista över personer som blivit dömda för något brott, och i den listan endast inkludera romer.

En sådan lista skulle i Sverige klassas som grovt förtal, och är inte OK. Dessutom ska en tråd ha ett diskussionsunderlag. Tveksam till vad syftet med en sådan lista är, mer än att "sprida uppgifter om någon i syfte att utsätta honom eller henne för andras missaktning." Vilket är åtalbart i Sverige.

admin

Tja, man kan väl sammanställa och publicera en lista i samband med att man ifrågasätter om det verkligen är så illa ställt med kombinationen romer och kriminalitet. Det är väl bara en susning i jämförelse med vad som hitintills publicerats i allehanda underforum.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in