2009-11-04, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demonface
Syftet? Ja du min vän.. självklart vet väl 9,99 av oss alla här att dom stjäl o bedrar men vet vi deras hemadress? Tänkte det kunde vara kul och veta hemadressen ialfall man skulle ha vägarna förbi o hälsa på och kanske bjuda in sig själv på en kopp kaffe

Men om du själv redan har adresserna så antar jag att du redan varit på besök hos Leifi och Rosita? Om inte, så varför?
Citera
2009-11-04, 09:46
Medlem
Raouls avatar
Det är väl intressantare vilken frågeställning du tänker att tråden ska behandla?
Citera
2009-11-04, 11:10
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
I&I -> Flashback

/Mod
Citera
2009-11-04, 11:25
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydoo
Flashback ligger i UK så PUL gäller inte. Dessutom gick dom nyligen över till https för att FRA inte skulle sitta och lyssna på allt som sägs här. Du kan ju själv fundera på hur ofta dom känner sig tvungna att, frivilligt, ge svenska polisen tillgång till uppgifter. Min gissning är: Aldrig.

Flashback ligger inte i UK och svenska lagar gäller fortfarande.
Citera
2009-11-04, 11:28
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonface
Ok, hm men kan polisen sätta dit mig även om det är ok här på FB? Hur pass skyddad är man här egentligen? För har jag garanterat skydd här så kan ni räkna med o ha en smaskig läsning här inom kort

Jag har svårt att se något diskussionsunderlag i en sådan tråd utan att det blir en listtråd, så isåfall får du nog först och främst utveckla det innan du startar en tråd för annars lär den bli låst. Sen får någon mer kunnig modd än mig också svara på om det är ok i sig att outa dem.
Citera
2009-11-04, 11:37
Medlem
Men kasta upp namnen så ser märker vi om det är okej eller inte? Och nej det kommer inte dimpa ner ett brev hos dig från blå.
Citera
2009-11-04, 12:10
Medlem
cheeffs avatar
Som en del har sagt så har jag också lite svårt att se diskussionsunderlaget, var på forumet skulle en sådan tråd passa in? Veckans Brott? Nej det känns ju lite sådär, speciellt om dom redan är dömda. Kriminalhistoria känns ju inte heller som att det skulle passa in på, är väl mest högprofilsfall och olösta brott som det pratas om där väl och vet inte vad det skulle vara för intressant i att prata om "Rome Romer" som misshandlade/gjorde inbrott/något annat, speciellt inte om denne redan skulle vara dömd.

Sedan känns det väl som att det är just romer du vill hänga ut så skulle det nog generera ganska mycket trams. Men om man får fråga, varför just romer?
Citera
2009-11-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Som en del har sagt så har jag också lite svårt att se diskussionsunderlaget, var på forumet skulle en sådan tråd passa in? Veckans Brott? Nej det känns ju lite sådär, speciellt om dom redan är dömda. Kriminalhistoria känns ju inte heller som att det skulle passa in på, är väl mest högprofilsfall och olösta brott som det pratas om där väl och vet inte vad det skulle vara för intressant i att prata om "Rome Romer" som misshandlade/gjorde inbrott/något annat, speciellt inte om denne redan skulle vara dömd.

Sedan känns det väl som att det är just romer du vill hänga ut så skulle det nog generera ganska mycket trams. Men om man får fråga, varför just romer?

Är väl enklast då dom flesta påstås finnas i belastningsregistret. Letar man slumpvis bland vanliga Svensson blir det inte så tätt mellan träffarna.

Men TS kan väl testa Politiskt inkorrekt. Dom verka gilla att publicera domar.

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/
.
Citera
2009-11-04, 12:46
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Är väl enklast då dom flesta påstås finnas i belastningsregistret. Letar man slumpvis bland vanliga Svensson blir det inte så tätt mellan träffarna.

Men TS kan väl testa Politiskt inkorrekt. Dom verka gilla att publicera domar.

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/
.
Jo man kan väl säga att jag ställde frågan på ett litet naivt sätt. Varför någon vill hänga ut just romer/araber/mussar osv har man väl lärt sej på FB varför det kan tänkas vara "viktigt" Men min poäng kvarstår ändå, finns nog inte så mycket till diskussionsunderlag till det.

Visst det kanske finns en del på forumet där man kan prata om varför så många romer begår brott och då ha lite statistik att visa upp men då känns väl varje person med adress och allt som lite overkill.
Senast redigerad av cheeff 2009-11-04 kl. 12:51.
Citera
2009-11-04, 15:24
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Varför skulle man inte kunna lägga ut namnen på gm?
Offrens namn och adress kommer i regel upp på sidan 1-3.

Häng ut gärningsmännen bara.
Citera
2009-11-04, 15:43
Medlem
SweTechs avatar
Jag skulle inte råda någon att publicera något som inte admin har godkänt innan.

Vad jag vet har han inte uttalat sig i ärendet men man kan ju söka i forumet och hitta vad som har gällt i andra fall (observera att jag sa i andra fall och inte alls säger att det är ok i detta fallet)

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18839475&postcount=539
Citera
2009-11-04, 15:51
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Blir väldigt förvirrad måste jag säga.
Offer, oavsett vilket brott det än handlar om, outas oftast omgående.
Jag förstår inte varför man ska skydda gärningsmännen över huvud taget.

Det är lite det som är grejen med Flashback. Här ska sanningen finnas.
Expressen och Aftonbladet kan mörka om de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in