Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-03, 15:49
  #1
Medlem
Ari.Golds avatar
I England har det nu framkommit att Labour-regeringen aktivt försökt att förändra den engelska nationella karaktärens framtid genom att öppna upp för massinvandring.

Tror ni att svenska politiker drivs av samma vilja? Alltså, man säger "arbetskraftinvandring", men önskar något annat?

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ltural-UK.html


OBS
Jag är alltså ingen foliehatt som är övertygad om detta; jag framför en frågeställning till forumet att diskutera kring.
Citera
2009-11-03, 15:51
  #2
Medlem
cp-apas avatar
Liberaler är liberaler, det tillhör deras ideologi att kulturer och idéer ska konkurrera med varandra i samhället. Så ja det är jag alldeles säker på. Moderaterna och kristdemokraterna är nyliberaler och inte konservativa exempelvis. Socialdemokrater är socialliberaler snarare än reformister eller revisionister.

Så viljan att skynda på mångkulturen i Sverige finns nog hos alla partier i riksdagen.
Citera
2009-11-03, 15:52
  #3
Avstängd
Sverige skulle inte vara något utan invandringen, billig arbetskraft och för att marknadsföra produkter bl.a.
Och dom goda pizzorna
Citera
2009-11-03, 15:53
  #4
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnix
Sverige skulle inte vara något utan invandringen, billig arbetskraft och för att marknadsföra produkter bl.a.
Och dom goda pizzorna
Vad nu goda pizzor har med Mellanösterns kultur att göra.
Citera
2009-11-03, 15:54
  #5
Medlem
HC47s avatar
Det behöver man väl inte vara någon foliehatt för att se? Politikerna talar ju öppet om att en utpräglad mångkultur är något att sträva efter. Någon vidare arbetskraftsinvandring har vi inte haft i detta land på många år, nu är det istället invandring pga "solidaritet" och "tolerans" som gäller.
Citera
2009-11-03, 15:54
  #6
Medlem
L0darens avatar
Straw är jude.

Judarna brukar ju bli anklagade för att vilja skapa ett multikultisamhälle så de inte blir den enda minoritetsgruppen, bland annat.
Citera
2009-11-03, 15:56
  #7
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Straw är jude.

Judarna brukar ju bli anklagade för att vilja skapa ett multikultisamhälle så de inte blir den enda minoritetsgruppen, bland annat.
Han är 1/4 jude, men visst. Enligt vissa på forumet så räcker det med att man är 0,001 % jude för att man ska vara en del i den stora konspirationen.
Citera
2009-11-03, 15:57
  #8
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Tror ni att svenska politiker drivs av samma vilja? Alltså, man säger "arbetskraftinvandring", men önskar något annat?

Nja, man är ju rätt så öppen med att det inte är arbetskraftsinvandring det rör sig om bortsett från det som Alliansen öppnat upp för vid sidan om. Däremot är ju målsättningen så klart att de ska komma ut i jobb ändå.

Sedan vad menar ni med att aktivt sträva efter mångkultur? Som i att de skulle välja ut länder vars kultur de gillar för att därefter sätta igång invandring från det landet till Sverige?

Så om nästa statsminister är torsk på brasiliansk kultur så kommer det snart dyka upp en massa brassar?
Citera
2009-11-03, 16:00
  #9
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Vad nu goda pizzor har med Mellanösterns kultur att göra.

Där jag bor är det invandrare som bakar pizzorna.
Citera
2009-11-03, 16:01
  #10
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Han är 1/4 jude, men visst. Enligt vissa på forumet så räcker det med att man är 0,001 % jude för att man ska vara en del i den stora konspirationen.

Jag fick ju reda på det genom att han själv i en debatt med BNP stolt sitter och säger att han är jude.
Citera
2009-11-03, 16:04
  #11
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag fick ju reda på det genom att han själv i en debatt med BNP stolt sitter och säger att han är jude.
Jag har sett debatten, om det är den på Question Time du talar om. Han säger (nästan exakt): "I am jewish, on my grandmothers side". Detta gör han ju givetvis för att vinna sympatier. Inget annat än ett billigt retoriskt trick. Hade det varit en debatt utan BNP hade han inte nämnt det.
Citera
2009-11-03, 16:06
  #12
Medlem
Självklart! Sveriges riksdag slog redan på 70-talet fast att Sverige skulle bli en mångkultur. Det är 68-flum och liberalism alltihopa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback