2009-11-03, 13:33
Medlem
Senaste månaden har jag ibland fått problem med min dator när den bootar. Normalt set hörs ett bip när datorn bootar upp men det hörs inte och datorn stängs av inom 5 sekunder.

Datorn startas alltså upp, det kommer ingen bild på skärmen, och innan "beepet" hörs så stängs datorn av. Detta händer några gånger på rad och sen funkar det helt plötsligt. Men fick ett felmeddelande idag:
http://sv.tinypic.com/r/2r5qmh1/4
Har aldrig sett eller hört om det tidigare, vad beror det på? Jag har följande USB inkopplade: tangentbord, mus, extern HD, bank dosa, skrivare och minneskortläsare.

Jag har även stött på ett annat problem. Jag har haft datorn kopplad till tv genom dvi -> HDMI sladd och det har fungerat kanon. Sen även här, helt plötsligt slutade det att fungera. Jag har provat nästan allt, uppdaterad drivrutiner, installerat om windows xp, windows 7, provat olika upplösningar med uppdateringsfrekvenser. Har provat med en annan TV, med en annan sladd. Det ända som kommer upp på TV:n är, videoformatet stöds ej. Och det har som sagt fungerat utan problem innan. Enda jag inte provat är byta grafikkort, och det blir väl till att göra det, om ingen har något annat förslag?

Jag har ett MSI Nvidia 7900 GT/GTO grafikkort, Asus M2n sli deluxe moderkort, hiper nätaggregat 580W, AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz

Tacksam för all hjälp och info!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in