2009-11-03, 04:02
Medlem
annsi6s avatar
För ca 4 månader sen tog det slut mellan mig och mitt ex för att han hittade en ny tjej.
Han behandlade mig som skit, jag såg han med henne och flippade såklart på dem båda, han kunde inte förklara sig han kom bara till mig dagen efter och sa att han var kär. Jag nickade bara och han gick, efter det pratade vi inte mer.
Då hade vi vart tillsammas i nästan fyra år.

Det tog slut mellan dem för ca 2 månader sen för att han tyckte att hon var en dålig tjej osv...
Då ringde han mig och ville träffa mig och säga typ förlåt för allting för han kände sig så dum. Precis när jag hade kommit över honom lite..

Jag sov hos honom ett par gånger och han sov hos mig, vi hade inte sex eller nåt utan var bara med varandra.
Han nämde ett antal gånger att han aldrig ville ha tillbaka henne osv..
Jag trodde ju på honom och var glad över att det var slut mellan dem.
Jag visste ju vem tjejen var och jag har aldrig tyckt om henne.

Men sen fick jag reda på att dem hade börjat träffas igen och jag verkligen hatar den tjejen så jag blir ju såklart sur och sa upp kontakten med honom.
Han ville dock ha mig kvar som vän, men det gick jag inte med på.

Nu är dem tillsammans igen och deras "uppehåll" varade i ca 2veckor.

Den här killen har verkligen sårat mig totalt, alltså trampat på mitt hjärta och spottat mig i ansiktet. Men han var ändå mitt livs största kärlek.

Idag har jag en ny pojkvän som jag tror att jag är kär i, vi har kul tillsammans och han får mig att tänka på annat.
Han bor ganska långt bort så det blir ju några ensamma nätter.

Och dem gånger jag är ensam, lyssnar på musik och tänker tillbaka så saknar jag honom enormt mycket. Jag kan inte förklara hur mycket jag saknar honom.

Kanske jag inte är redo för ett nytt förhållande?
Visst saknar jag min nuvarande pojkvän också men det är just dem här ensamma nätterna och minnerna som är jobbiga, som idag när jag råkade se fotona på mitt ex i byrålådan..

Jag vet inte hur jag ska göra! Jag blir tokig!

Citera
2009-11-03, 04:27
Medlem
Wavetrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annsi6
För ca 4 månader sen tog det slut mellan mig och mitt ex för att han hittade en ny tjej.
Han behandlade mig som skit, jag såg han med henne och flippade såklart på dem båda, han kunde inte förklara sig han kom bara till mig dagen efter och sa att han var kär. Jag nickade bara och han gick, efter det pratade vi inte mer.

Det tog slut mellan dem för ca 2 månader sen för att han tyckte att hon var en dålig tjej osv...
Då ringde han mig och ville träffa mig och säga typ förlåt för allting för han kände sig så dum. Precis när jag hade kommit över honom lite..

Jag sov hos honom ett par gånger och han sov hos mig, vi hade inte sex eller nåt utan var bara med varandra.

Men sen fick jag reda på att dem hade börjat träffas igen och jag verkligen hatar den tjejen så jag blir ju såklart sur och sa upp kontakten med honom.

Den här killen har verkligen sårat mig totalt, alltså trampat på mitt hjärta och spottat mig i ansiktet. Men han var ändå mitt livs största kärlek.

Idag har jag en ny pojkvän som jag tror att jag är kär i, vi har kul tillsammans och han får mig att tänka på annat.

Och dem gånger jag är ensam, lyssnar på musik och tänker tillbaka så saknar jag honom enormt mycket. Jag kan inte förklara hur mycket jag saknar honom.

Visst saknar jag min nuvarande pojkvän också men det är just dem här ensamma nätterna och minnerna som är jobbiga, som idag när jag råkade se fotona på mitt ex i byrålådan..

Du har tagit rätt beslut att stänga ut honom från dit liv genom att säga nej till att vara vänner.

Det enda du kan göra är att ge det tid. Sorry, inte så uppmuntrande jag vet. Se till att du slänger ut allt som kan relateras till honom (foton, presenter etc). Det kommer vara svårt att göra det men när det är gjort kommer läkprocessen gå fortare. Om det är svårt att rensa bland minnerna själv, be en polare du litar på att rota genom dina saker att slänga ut allt istället.

Ta en dag i taget och fortsätt med den nya killen. Även fast detta kanske inte kommer vara för evigt så är det någon som får dig att må bra för stunden.

Det känns mörkt nu, men det kommer ordna sig.
Citera
2009-11-03, 07:51
Medlem
Min-Mammas avatar
Din fd är en idiot som behandlar dig som ett andraklassens flickvänsmaterial. Det går bra att ringa till dig när han inte har nått annat.

Be honom dra åt helvete om du inte redan gjort det. Det är nog det enda rätta.
Citera
2009-11-03, 10:53
Bannlyst
Be han verkligen att dra åt helvete så att han förstår att han gjort fel.
Citera
2009-11-03, 11:01
Medlem
man är inte ihop med någon för att må bra för stunden själv, du låter egoistisk och jag hoppas det kommer skita sig för dig om du har mage att utnyttja en annan människa.
Citera
2009-11-03, 11:07
Medlem
yeahgrrs avatar
du skulle nog inte gett dig in i ett nytt förhållande ännu då du inte har fått ut ditt ex ur systemet....

men som nån sa... släng bort alla gamla kort och skit som påminner dig om exet.... varför ska du ha kvar sånt för....

och framförallt ... trilla inte dit igen nästa gång han ringer dig... bryt helt och låt det vara så är nog det bästa generella tipset.... det är ofta svårt att ha en kompis-relation med ex......
Citera
2009-11-03, 12:09
Bannlyst
Har bara ett tips; tänk positivt! Så löser allt sig
Citera
2009-11-03, 16:00
Medlem
CherryKittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annsi6

Du har inte gått vidare kära vän lämna killen du är tillsammans med nu det leder igenstans, du kommer aldrig få någon tröst där inte. Ingen tomhet kommer att fyllas upp av att något annat saknas.

tipsar om att du skaffar kille sen igen när du har ditt på det torra. Förhållanden (om man är seriös) är sådant man bör skaffa när livet känns stabilt då det både är en uppoffring och en påfrestning i tillvaron. Givetvis får man något tillbaka men 50% är din del som du måste ge. Om du inte kommit över ditt x eller har andra "moment" som tär på ditt liv och tar upp din energi bör du prioritera dessa.

om du hade varit dödsförälskad i killen du har nu hade du förmodligen inte tänkt överhuvudtaget på ditt x.

jag kan glädja dig med att mycket som finns kvar heller inte behöver var stormkärlek utan mer att erat "slut", faktiskt suddar ut 4 år av ditt liv. Allt ni upplevt och varit med om de senaste 4 åren som ni delat tillsammans suddas liksom ut eller stora delar av det. Man kan på en höft räkna att man behöver halva tiden för att bearbeta det och gå vidare, så säg 1-2år kanske innan du släppt honom helt, det där beror helt på också från person till person.
Hur den andra parten är, vad man har för kommunikation, blir man tillfredställd med svaren varför de tog slut? accepterar man dem? jobbar man på att gå vidare och släpper allt hopp?

om det var ditt livs kärlek/först kärleken svider det alltid lite extra, har man tagit en stor smäll lär man sig och har lättare att stänga av om man råkar hamna där igen. Man lär sig även att stänga av om man själv dumpar någon som man gillar men som det inte funkar med.

Det som inte dödar härdar.

det är så jävla klyschigt att säga att "sysselsättning" är bästa metoden men så ÄR det. Däremot kan man inte styra hur lång tid det tar för dig att släppa det, det är en process man inte kan påskynda däremot göra det bästa av saken. Skulle säga att ett förhållande FÖRDÄRVAR iaf så som du har beskrivit det! Ta tag i sig själv släpp tryggheten och bygg upp självständigheten du behöver ingen kille bruden - du kan stå på egna ben. Att han söker sig till ett nytt förhållande är hans grej, tror du de är lyckliga? När han har dig som backup när det är "dåligt"?

Förlika dig: det kommer ALDRIG bli ni igen, om du präntar in det kommer det gå fortare inte lättare nu... utan fortare att få bort alla hjärnspöken.
Citera
2009-11-03, 17:21
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryKitty
Du har inte gått vidare kära vän lämna killen du är tillsammans med nu det leder igenstans, du kommer aldrig få någon tröst där inte. Ingen tomhet kommer att fyllas upp av att något annat saknas.

tipsar om att du skaffar kille sen igen när du har ditt på det torra. Förhållanden (om man är seriös) är sådant man bör skaffa när livet känns stabilt då det både är en uppoffring och en påfrestning i tillvaron. Givetvis får man något tillbaka men 50% är din del som du måste ge. Om du inte kommit över ditt x eller har andra "moment" som tär på ditt liv och tar upp din energi bör du prioritera dessa.

om du hade varit dödsförälskad i killen du har nu hade du förmodligen inte tänkt överhuvudtaget på ditt x.

jag kan glädja dig med att mycket som finns kvar heller inte behöver var stormkärlek utan mer att erat "slut", faktiskt suddar ut 4 år av ditt liv. Allt ni upplevt och varit med om de senaste 4 åren som ni delat tillsammans suddas liksom ut eller stora delar av det. Man kan på en höft räkna att man behöver halva tiden för att bearbeta det och gå vidare, så säg 1-2år kanske innan du släppt honom helt, det där beror helt på också från person till person.
Hur den andra parten är, vad man har för kommunikation, blir man tillfredställd med svaren varför de tog slut? accepterar man dem? jobbar man på att gå vidare och släpper allt hopp?

om det var ditt livs kärlek/först kärleken svider det alltid lite extra, har man tagit en stor smäll lär man sig och har lättare att stänga av om man råkar hamna där igen. Man lär sig även att stänga av om man själv dumpar någon som man gillar men som det inte funkar med.

Det som inte dödar härdar.

det är så jävla klyschigt att säga att "sysselsättning" är bästa metoden men så ÄR det. Däremot kan man inte styra hur lång tid det tar för dig att släppa det, det är en process man inte kan påskynda däremot göra det bästa av saken. Skulle säga att ett förhållande FÖRDÄRVAR iaf så som du har beskrivit det! Ta tag i sig själv släpp tryggheten och bygg upp självständigheten du behöver ingen kille bruden - du kan stå på egna ben. Att han söker sig till ett nytt förhållande är hans grej, tror du de är lyckliga? När han har dig som backup när det är "dåligt"?

Förlika dig: det kommer ALDRIG bli ni igen, om du präntar in det kommer det gå fortare inte lättare nu... utan fortare att få bort alla hjärnspöken.

Tycker att det där är dumheter. Självklart ska du fortsätta träffa en kille som du tror att du är kär i. Det är fullkomligt naturligt att det fortfarande gör ont när ni var tillsammans ganska länge och det fortfarande är färskt.
Det bästa du kan göra är som tidigare nämnts att helt bryta kontakten med ditt ex, slänga upp de där bilderna som du har på vinden och göra allt som står i din makt för att undvika att tänka på honom.

Med tiden så kommer minnet att bleka och allt som kommer att finnas kvar är en vemodskänsla och något som mest påminner om kärlek till ett minne.

Som tidigare nämnts, självklart så ska du fortsätta att träffa din nuvarande pojkvän.

Lycka till
Citera
2009-11-06, 21:10
Medlem
CherryKittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Tycker att det där är dumheter. Självklart ska du fortsätta träffa en kille som du tror att du är kär i. Det är fullkomligt naturligt att det fortfarande gör ont när ni var tillsammans ganska länge och det fortfarande är färskt.
Det bästa du kan göra är som tidigare nämnts att helt bryta kontakten med ditt ex, slänga upp de där bilderna som du har på vinden och göra allt som står i din makt för att undvika att tänka på honom.

Med tiden så kommer minnet att bleka och allt som kommer att finnas kvar är en vemodskänsla och något som mest påminner om kärlek till ett minne.

Som tidigare nämnts, självklart så ska du fortsätta att träffa din nuvarande pojkvän.

Lycka till

det jag markerade och kursiverade är det klokaste jag hört på länge, inte så avancerat men JÄVLIGT sant.

det kanske handlar lite om att TS ska tänka efter också, så att hon inte slösar tid någon hon är "halv kär" i. Man ska inte ge upp om känslorna svalnar men om de inte är tillräckliga är det onödigt att fortsätta om man tvekar på något, det försätter ju bara den andre i en "prövotid". Låt säga att hennes pojkvän nu är dödskär i henne och hon känner inte detsamma. Om hon då lämnar honom sen (ju längre det går) kommer det bara bli jobbigare.

Mercy kill känns det fel - lämna, move on.
Citera
2009-11-07, 06:38
Bannlyst
Det blir lite bättre för varje dag, tänk så. Kanske inte mycket men iallafall lite. Lite, lite bättre varje dag blir till slut bra en vacker dag.
Citera
2009-11-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama

Lycka till

Mycket bra sagt! Håller med i allt. Det är inte konstigt att du fortf blir ledsen och saknig när du är ensam och sitter o glor på bilder på ditt ex. Det betyder inte att du inte har känslor för den nya. Man kan älska / ha känslor för flera samtidigt, på olika sätt. Men försök att jobba aktivt med att glömma ditt ex och utsätt dig inte för honom mer än nödvändigt, sitt inte och gråt över gamla foton etc. Han verkar inte ha varit den du trodde och är helt enkelt inte värd att du tänker på honom!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in