• 1
  • 2
2009-11-08, 09:01
Medlem
Sr_71s avatar
Det handlar inte bara om minne! Det går dessutom snabbare med 64 bitars. Photoshop Cs4 (64bit) går mycket snabbare, 3D studio max bara för att nämna några. Finns ingen anledning att köra 32 när du kan använda 64bit. Dessutom är google din bästa vän
Citera
2009-11-09, 00:01
Medlem
Kan jag köra windows 7 x64 bits med mitt grafik kort som heter intel r 82945g express chipset family????? Min bild fladrar lite nu..... HJÄLP
Citera
2009-11-09, 02:10
Medlem
Om bilden "fladdrar" så är det nog för att du har en CRT(fet)-skärm. Gå in i inställningarna för grafikkortet och ändra uppdateringsfrekvensen till 75Hz eller mer så flimrar den nog inte.

Och jo Windows 7 har nog en 64-bits drivrutin som fungerar.
Citera
2009-11-09, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Om bilden "fladdrar" så är det nog för att du har en CRT(fet)-skärm. Gå in i inställningarna för grafikkortet och ändra uppdateringsfrekvensen till 75Hz eller mer så flimrar den nog inte.

Och jo Windows 7 har nog en 64-bits drivrutin som fungerar.

Har bara 60Hz att välja i inställningarna. Har datan kopplar till min lcd tv. Hitter ej några 64 bits drivrutiner...
Blir tokig på bilden som "skakar" "fladdrar".

Nån som vill hjälpa mig eller ge tips????????

Har 2 x 1g ramminne i burken. går de bra???
Citera
2009-11-09, 07:09
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S80-T6
Har bara 60Hz att välja i inställningarna. Har datan kopplar till min lcd tv. Hitter ej några 64 bits drivrutiner...
Blir tokig på bilden som "skakar" "fladdrar".

Nån som vill hjälpa mig eller ge tips????????

Har 2 x 1g ramminne i burken. går de bra???

DATORN heter det.
Datan är informationen som ligger lagrat på hårddisken, eller som bearbetas i processorn, eller som mellanlagras i RAM-minnet.

2 Gb RAM-minne räcker utmärkt för att köra x64 - men ju mer RAM-minne du har, desto bättre är det givetvis.

För övrigt; vad är det för LCD-TV du har? Ange märke och modell.
Har du laddat ner korrekt drivrutiner för ditt grafikkort?
Har du prövat att gå in i avancerade skärminställningar och lista alla tillgängliga Hz-lägen?
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-11-09 kl. 07:14.
Citera
2009-11-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
DATORN heter det.
Datan är informationen som ligger lagrat på hårddisken, eller som bearbetas i processorn, eller som mellanlagras i RAM-minnet.

2 Gb RAM-minne räcker utmärkt för att köra x64 - men ju mer RAM-minne du har, desto bättre är det givetvis.

För övrigt; vad är det för LCD-TV du har? Ange märke och modell.
Har du laddat ner korrekt drivrutiner för ditt grafikkort?
Har du prövat att gå in i avancerade skärminställningar och lista alla tillgängliga Hz-lägen?

Sony lcd 40 tum helt ny. Tv fixa de lätt. Har drivrutiner till grafik kort ( vet ej om de passar 64 bits). Ända tillgängliga Hz-lägen som finns är 60 Hz på avancerade skärinställningar.
Citera
2009-11-09, 16:48
Medlem
Aleizohiets avatar
Vill inte starta en ny tråd och ber om ursäkt!
Men vill passa på och fråga.
Om en dator har 32bits processor, kan man installera win7 64 och köra utan problem, för den processorn ska väl ändå uppdateras snart, men win7 köpet kommer före i tiden helt enkelt eftersom det är en större uppdatering.
Citera
2009-11-09, 21:16
Medlem
Mitt problem försvann av sig själv. Bilden är kanon och datan funkar grymt fint. TACK alla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in